motor keuze midwest cap232 (1.60m)

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door defik, 24 sep 2008.

  1. defik

    defik

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    Almkerk (noord brabant)
    hoi, ik ben onlangs begonnen met de bouw van een cap232 van 1.60m spanwijdte.

    wil er een beetje 3d mee gaan oefenen maar omdat de roeren niet al te onbeschoft groot zijn weet ik nog niet of het gaat lukken met deze kist.

    het probleem is nu dat ik niet weet wat voor motor ik erin wil leggen.

    zit erg te twijfelen om er een 20cc zenoah in te leggen ( eerste benzine kist )

    2de keus is dus een os .91fx (15cc)

    vraag is dus eigenlijk of ie lekker van z`n plek af wil en niet te zwaar word met een benzine motor erin.

    wil eigenlijk weleens een kist hebben zonder vette MA-10 olie na iedere vlucht onder de romp.

    tot horens!
     
  2. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    20 cc benzine wordt wel erg zwaar voor 1,60m schat ik zo in, wat si het gewicht van die 20cc......Is een mooie 4takt niets? Zeker als je 3d wil vliegen...
     
  3. defik

    defik

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    Almkerk (noord brabant)

    zenoah komt uit op 1185 gr.

    os .91 komt uit op 548 gr.

    4-takt word hem niet omdat ik nogal 2-takt fanaat ben :D


    heb nu trouwens een something extra waarmee bijv hoveren niet mooi strak uitgevoerd kan worden, daarom ook deze komende iets grotere ( probeer kist )
     
  4. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Een halve kilo verschil is wel gigantisch in deze maat......Ik vloog mijn extra 300 in 1,60 span met een 91fx en dat was veel meer dan voldoende power.. ....20 cc benzine is echt te zwaar/lomp voor die cap.

    Ik vind het vliegen van figuren met een 4takt (zeker hoveren) makkelijker dan met een methanol 2takt. Maar een echt goede 3D piloot zal het wellicht met beide prima kunnen.
     
  5. defik

    defik

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    Almkerk (noord brabant)
    dan gaan we toch maar voor een fx`je .91

    groter komt over een jaartje of 2 dan wel weer.


    ps topic kan dicht.
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    3D met een Midwest-toestel kun je wel vergeten.....

    Zou inderdaad voor een 91FX gaan, zeker geen benzine in die maat.

    Grt.
     
  7. Mieske

    Mieske

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Brabant
    Ik heb een zg 20 op een chipmunk van goldberg gehad en dieze vloog erg goed emee de spanweidte was wel 165 ,heb nu de zg 20 op een bigstick 60 staan met reso pijp en dit doet het eveneens heel erg goed ook de zweef eigenschapen zijn nog goed,
    Ik ben erg tevreden over dit motertje ,hij had lichter kunnen zijn als ze de ontsteking niet zo zwaar hadden gemaakt ,of ze de zelfde hadden genomen als bij de andere Zenohas met elektrische ontsteking ,deze is ook licht ,,,de ontsteking zelf...

    Michel
     
  8. Mieske

    Mieske

    Lid geworden:
    12 apr 2008
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Brabant
  9. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik denk dat de Zenoah ook net even te zwaar wordt. Natuurlijk moet je het gewicht van de os zonder uitlaat niet vergelijken met de zenoah met uitlaat, waarvoor je ook geen motorsteun nodig hebt omdat deze tegen het motorschot te plaatsen is. Het vliegklare gewicht van de twee uitvoeringen zal minder worden dan 500gr
     

Deel Deze Pagina