hoi, ik ben onlangs begonnen met de bouw van een cap232 van 1.60m spanwijdte. wil er een beetje 3d mee gaan oefenen maar omdat de roeren niet al te onbeschoft groot zijn weet ik nog niet of het gaat lukken met deze kist. het probleem is nu dat ik niet weet wat voor motor ik erin wil leggen. zit erg te twijfelen om er een 20cc zenoah in te leggen ( eerste benzine kist ) 2de keus is dus een os .91fx (15cc) vraag is dus eigenlijk of ie lekker van z`n plek af wil en niet te zwaar word met een benzine motor erin. wil eigenlijk weleens een kist hebben zonder vette MA-10 olie na iedere vlucht onder de romp. tot horens!
20 cc benzine wordt wel erg zwaar voor 1,60m schat ik zo in, wat si het gewicht van die 20cc......Is een mooie 4takt niets? Zeker als je 3d wil vliegen...
zenoah komt uit op 1185 gr. os .91 komt uit op 548 gr. 4-takt word hem niet omdat ik nogal 2-takt fanaat ben heb nu trouwens een something extra waarmee bijv hoveren niet mooi strak uitgevoerd kan worden, daarom ook deze komende iets grotere ( probeer kist )
Een halve kilo verschil is wel gigantisch in deze maat......Ik vloog mijn extra 300 in 1,60 span met een 91fx en dat was veel meer dan voldoende power.. ....20 cc benzine is echt te zwaar/lomp voor die cap. Ik vind het vliegen van figuren met een 4takt (zeker hoveren) makkelijker dan met een methanol 2takt. Maar een echt goede 3D piloot zal het wellicht met beide prima kunnen.
dan gaan we toch maar voor een fx`je .91 groter komt over een jaartje of 2 dan wel weer. ps topic kan dicht.
3D met een Midwest-toestel kun je wel vergeten..... Zou inderdaad voor een 91FX gaan, zeker geen benzine in die maat. Grt.
Ik heb een zg 20 op een chipmunk van goldberg gehad en dieze vloog erg goed emee de spanweidte was wel 165 ,heb nu de zg 20 op een bigstick 60 staan met reso pijp en dit doet het eveneens heel erg goed ook de zweef eigenschapen zijn nog goed, Ik ben erg tevreden over dit motertje ,hij had lichter kunnen zijn als ze de ontsteking niet zo zwaar hadden gemaakt ,of ze de zelfde hadden genomen als bij de andere Zenohas met elektrische ontsteking ,deze is ook licht ,,,de ontsteking zelf... Michel
Kijk anders hier maar eens even Toni Clark practical scale GmbH, Zenoah - Titan ZG Modellmotoren, AMT - Modellturbinen, Flugmodelle und Zubehör. en bekijk de filmpjes maar eens erg indruk wekkent vind ik Michel
Ik denk dat de Zenoah ook net even te zwaar wordt. Natuurlijk moet je het gewicht van de os zonder uitlaat niet vergelijken met de zenoah met uitlaat, waarvoor je ook geen motorsteun nodig hebt omdat deze tegen het motorschot te plaatsen is. Het vliegklare gewicht van de twee uitvoeringen zal minder worden dan 500gr