koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

nog ff over de spur gears,heeft iemand ervaring met xenon/perfect spur??.Ik meen dat ik voor een jaar terug met deze spurs gereden heb(walsum dld).Kon ze daarna niet hier in ned vinden.Deze spurs bevielen mij zeer goed(die ene dag i.i.g),nu zag dat de border deze ook verkoopt.
houden deze het langer uit als de corally spurs??
 
mischien heb je hier wat aan??

www.moosi-masters.de :: Thema anzeigen - F103GT auf Pro10S --> Erfahrungen

gaat over een 103gt van tamiya op proten velgen,ik weet alleen niet of de achteras hetzelfde is als de f1 die jij hebt.

Thnx!! Het ziet inderdaad naar uit dat er in Duitsland iemand PRO10 wiel meenemers heeft laten maken voor de F103. Dat maakt alles een heel stuk simpeler! :-) Nu even kijken of ik er ook een paar kan bemachtigen. Dan blijf ik wel met een Tamiya diff rijden...

Heb ook al een hele mooie voorwiel ophanging gevonden van 3Racing waarbij caster en camber traploos te verstellen is. Helaas komt die pas binnenkort uit...

Nu even m'n CAD 'kunsten' gebruiken om een nieuw bovendek te tekenen en laten maken waarbij ik makkelijk de tube dempers kan monteren en een lagere positie voor de demper kan krijgen.
 
Yep, een hele tijd geleden... :-) Ongeveer 10-12 jaar geleden (The good old days.. lol)

Misschien niet de juiste topic, maar weet iemand of er ergens een tapijtbaan in het Noorden is waar ik de F-1 de sporen kan geven?

Heeft iemand toevallig nog de afstand gemeten tussen de twee achteras lagers van een Corally? Ben namelijk nog steeds nieuwsgierig of ik het passend zou kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
moet je ff de rc indoor groningen hyves in de gaten houden,van uit rc indoor word er dit jaar niks gedaan ivm drukte.Wel zijn er een paar mensen met ''iets'' bezig.Die bespreken dat op de eerder genoemde hyves pagina.

Ik zal vanavond wel ff mijn corally opmeten,welke maat zoek je precies?.Dit ivm de verschillen tussen de pod van de 12x en 10x tenopzichte van de oudere modelen.De latere versie past zonder problemen een brushles in.

jracer,word je volgend jaar ook lid van real???,dit omdat we volgend jaar voor de proten(lees ook f1) clubraces willen organiseren.Dit willen we bij de eerst volgende vergadering aankaarten bij het bestuur.De meeste rijden met een proten,maar dit komt ook omdat men de f1 eigenlijk niet ''kent''(behalve van een foto,van hoe het vroeger was:) ).Ben bij real de proten ff aan het promoten en dit gaat redelijk goed :).Wat meer rijders met een f1 zou ook niet verkeerd zijn.
 
Thanks, ik zal daar ook eens een hengeltje uitwerpen.

Aha, ik zie dat Corally inderdaad wel verschillende breedtes motorpods heeft (iig voor de 1/12)... Ik wil graag de afstand weten tussen de buitenkant van de twee 11x7mm kogel lagers die in motorpod nummer 74310 of 74200 zitten.
Motorpod 74310 wordt gebruikt door de F-1 New Generation en de 10 X New Generation en motorpod 74200 door de oudere C10 X, CCT en F-1. Zo te zien aan de onderdelen lijst zijn de achterassen van de F-1 new gen, de CCT en de 'oude' F-1 exact hetzelfde en daarmee neem ik aan dat de motorpods 74310 en 74200 ook even breed zijn.
 
een 12x/10x en nieuwe f1 probleem,de tube/buis waar je achteras doorheen loopt heeft nog steeds dezelfde lengte als vroeger.Alleen is de pod breder gemaakt,waardoor de plastic lagerhouders/lagers geen steun meer hebben aan de achterzijde.Nu kan het dus gebeuren dat bij een tik op het achterwiel,je kogellager door het plastic van de houder gedrukt word.Dit kun je ondervangen door bv kogellagers met een flens tegebruiken of de alu hoogteverstellers uit het topic van moosi-masters.
 
Ai, foute aaname van mij dus... Maar zo te horen een nog grotere fout van Corally..
Dank je voor de afmetingen. Hier kan ik wat mee.
 
Hey allemaal!

Ik ga bij deze beginnen aan het zelf maken van een pro 10. :D

Ik heb echter een paar vraagjes:

- Wat is ongeveer een redelijke wielbasis voor een pro 10?

- Ik heb twee reserve achterpods voor mijn sp12m, die ik graag zou willen gebruiken. Weet iemand of deze smaller is dan de F1/C10 achterpod? En is die niet te laag, waardoor de rijhoogte er hoog is?
Het zou wel fijn zijn als dat gewoon plug & play is met een pro 10 achteras. :D

Tube dampers, friction dampers, schokbrekers en ander klein spul heb ik hier nog.
Verder heb ik ok al de wheel hubs (vermoedelijk van een C10), dus dan hoef ik alleen maar de achteras en voortrein te kopen. Buiten het maken van het chassis dan. :P
 
wielbasis kun je wel op de site van corally vinden(denk ik?).Er zit onderling niet veel verschil in wielbasis.Voor zover ik weet heeft alleen de speedline een afwijkende maat(zie voor meer info de moosi-masters site).

De pod van een 1:12 is idd lager,dus als je met nwe banden rijd kun je de rijhoogte niet goed meer aanpassen.Dit kun je een beetje compenseren door een extra plaat onder de pod temaken(a 3mm ong)
Een pod van de sp12m is ook smaller,de cms brushless (mamba etc)motoren passen redelijk(je komt 1mm tekort,maar dit is redelijk makkelijk te verhelpen).Andere merken word zeer moeilijk.
Ander probleem is dat als je met een snelle b.v. 3t motor wil rijden,je met de vertanding niet uitkomt.Je kunt maat een x-aantal tanden kwijt(spur + pinion bij elkaar opgeteld).Met een hoogtoerige brushless in een 1:12 pod kom je dus met je gearing niet uit.

ps op moosi masters kun je een c10x ng kopen voor 160 euro,heb je i.i.g de onderdelen die je nodig hebt.
 
Thx voor de antwoorden. Pod (onderdelen) word dan waarschijnlijk ook zelf frezen.

Een c10x als donor is een optie, maar ik vind het zo zonde om er niet mee te rijden dan. :( :P
 
heeft er iemand ervaring met de cross f1 ???

ik rij nu met f103gt en dacht me een rm aan te schaffen maar kwam deze tegen en is wel heel mooi
 
Back
Top