multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zit nog met een vraag .
om dat de kist flink wat gaat wegen wil ik de buis die nu in de vleugel zit langer maken.
wat is de beste manier om een mooi rond gat te krijgen om een langere buis te monteren?
uit ervaring weet ik dat met een boor uit hollen geen mooi resultaat geeft.
ik had het id om een messing buis scherp te maken net als een appelboor maar dan blijft het deel wat je los ge boort heb vast zitten.

wie weet er raad.

voor de cam en de zender verwijs ik naar deze link goed spul en werkt zonder problemen.
https://www.futurehobbies.com/
 
Laatst bewerkt:
ik zit nog met een vraag .
om dat de kist flink wat gaat wegen wil ik de buis die nu in de vleugel zit langer maken.
wat is de beste manier om een mooi rond gat te krijgen om een langere buis te monteren?
uit ervaring weet ik dat met een boor uit hollen geen mooi resultaat geeft.
ik had het id om een messing buis scherp te maken net als een appelboor maar dan blijft het deel wat je los ge boort heb vast zitten.

wie weet er raad.

voor de cam en de zender verwijs ik naar deze link goed spul en werkt zonder problemen.
https://www.futurehobbies.com/

Als je wat terug zoekt(minstens 20 pagina's) dan staan er foto's van iemand die ook de insteek-holtes voor de vleugelbuis dieper gemaakt.
Hij deed dat met een buis (met scherpe punt ??) die hij eerst verwarmd had ;)

grts,

niels
 
ik zit nog met een vraag .
om dat de kist flink wat gaat wegen wil ik de buis die nu in de vleugel zit langer maken.
wat is de beste manier om een mooi rond gat te krijgen om een langere buis te monteren?
uit ervaring weet ik dat met een boor uit hollen geen mooi resultaat geeft.
ik had het id om een messing buis scherp te maken net als een appelboor maar dan blijft het deel wat je los ge boort heb vast zitten.

wie weet er raad.


Ik heb er ook een langere buis in zitten, heb deze met een boortje (8mm was het geloof ik?!) dieper gemaakt. In het verleden ook al eens gedaan, dat is niet goed gelukt, deze keer een boor van 50cm(!) lang gebruikt (m'n pa had die liggen :rolleyes:) en gat dieper gemaakt voordat blok in vleugel geplakt was. Blok los op boor geplaatst en met hand/duim boor klemmen tussen dat blok en de vleugel. Boor kan hierdoor niet ineens happen in materiaal, met perfect gat tot gevolg! Buis past er mooi strak in. :thumbsup:
 
net ff een test uitgevoerd met de bestaande buis.
met de dremel de buis aan de binnen kant geslepen en aan de kopsekant wat hakels gemaakt .
en ja wel het werkt mooi..... rond gat bijna te mooi.
wel na een cm ff het spul uit de buis drukken zo dat i weer goed boort.
 
Hoi,

ik zoek een leuk klein ‘tuigje dat mee op vakantie kan zonder de auto geheel te vullen, en kijk dus naar de EasyStar. Leuk ding voor weinig, maar ik wil eigenlijk geen zaken bij hoeven kopen.

Ik heb liggen:
2 stuks 9-grams servo’s (van die bekende doorzichtig blauwe)
1 stuks ontvanger (die bij mijn zender past, heel handig…)
1 stuks Himodel Brushless Outrunner 1540 Kv
1 stuks ESC Brushless Himodel
Een stel 3S 2500mAh LiPo’s
En een handje vol props met de afmeting 7060 erop.

Ik zit de EasyStar wiki te lezen, ik denk dat ik hiermee kan vliegen. Maar ik hoor liever eerst jullie mening, voordat ik de aanschaf doe.

Dank,

Hugo
 
Ik ben eerlijk gezegd ook niet uit op een puist vermogen, als ik het standaard vermogen heb ben ik meer dan tevreden. Alleen de standaard motor wordt niet zo blij van een 3S LiPo en ik heb er geen regelaar voor liggen. Ik zal dit weekend eens meten hoeveel kracht het motortje levert op vol vermogen met de ESC / LiPo / prop combinatie die ik heb liggen.

Hugo
 
Hoi allemaal,

Ik heb hier zonet een Easystar van een vriend overgekocht, welke enkel nog een regelaar ontbreekt (het originele parmax 400 motortje heb ik wel)...

Ik had graag een beetje raad gekregen ivm aanschaf vd regelaar;
Is het bijvoorbeeld verstandig om meteen voor een brushless-setup te opteren ?
(en dan beginnen met een brushless motorje dat ongeveer evenveel/-weinig vermogen heeft als de 400. Of kan dit niet ??)


alvast bedankt
groet
Willem
 
Hoi allemaal,

Ik heb hier zonet een Easystar van een vriend overgekocht, welke enkel nog een regelaar ontbreekt (het originele parmax 400 motortje heb ik wel)...

Ik had graag een beetje raad gekregen ivm aanschaf vd regelaar;
Is het bijvoorbeeld verstandig om meteen voor een brushless-setup te opteren ?
(en dan beginnen met een brushless motorje dat ongeveer evenveel/-weinig vermogen heeft als de 400. Of kan dit niet ??)


alvast bedankt
groet
Willem

Je moet zelf zien wat je van plan bent in de toekomst of zo. Ik vlieg nog steeds met het standaard regelaartje en met de standaardmotor. Vliegt prima, en is voor mij voldoende.
 
Ik ben zelf van mening dat je beter leert vliegen met origineel motortje, dan MOET je fatsoenlijk zweven en leer je goed omgaan met bijvoorbeeld je stall-punt :D

Blijft persoonlijk, maar ik zou zo maar eens beginnen!
 
Hy,

Is het niet mogelijk een brushless regelaar aan te schaffen, met daarbij een bl motortje vergelijkbaar met de 400 (zodat ik idd rustig kan leren vliegen), en dan later een krachtiger motortje te placeren (icm diezelfde regelaar).


Willem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In veel zenders kan je ook de uitslag van het gas beperken. Kan je 'm in het begin en beetje temperen.
Overigens, bij bl motor & regelaar komt dan ook nog een lipo batterij.
 
Beste EZ fans,
hier nog een nieuweling met een EZ, hij zit nu in elkaar en alles schijnt te werken. Het enige waar ik mijn twijfels nog bij heb is het rudder. Deze werkt wel maar ik heb het idee dat deze nogal moeilijk beweegt. Ik denk alsleek dat de uitslag nogal klein is hoe kan ik dit veranderen of hoort dit zo. Als ik het rudder beweeg dan beweegt de hele achterkant iets mee als ik goed kijk. Kan ik dit soepeler laten draaien of is dat niet mogelijk. Hieronder een foto van ons eerste kistje.

alvast bedankt en voor iedereen alvast fijne feestdagen en de beste wensen voor 2009 met veel RC plezier.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top