multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een goede 400 7.2 V erin op 3S lipo. 2200 tot 2500Mah en het zwaartepunt klopt, en iets meer power (25 a 40%) als origineel....

Borstelloos zonde radicale aanpassingen niet meer als 150 a 175 watt ingaand. Meer heeft geen zin voor een e-zwever....

Voor foto doeleinden kan wat meer power wenselijk zijn vanwege het hogere gewicht.
Maar dan kom je met een kleinere lipo ook weer vaak weg.
 
Hoj Rojo,

Ik denk niet dat het normaal is dat de achterkant meebeweegt, of dat doet hij bij mij toch niet. Wat voor zender heb je ? Kan je hier de uitslag op vergroten ? Ik heb het stabilo nog even wat verstevigd met epoxy.
Ga nu een foto maken zodat u kan zien waar ik het verstevigd heb met epoxy... Ook zal ik een filmpke maken zodat u mijn uitslag kan zien.

grts

niels
 
Hoj,

Het lukt me even niet om een filmpje te maken, want mijn EZ wil niet reageren :s
Ik probeer de foto en het filmpje vanavond of toch zeker nog in het weekend te posten ...

grts

niels
 
Hoj Rojo,

Ik denk niet dat het normaal is dat de achterkant meebeweegt, of dat doet hij bij mij toch niet. Wat voor zender heb je ? Kan je hier de uitslag op vergroten ? Ik heb het stabilo nog even wat verstevigd met epoxy.
Ga nu een foto maken zodat u kan zien waar ik het verstevigd heb met epoxy... Ook zal ik een filmpke maken zodat u mijn uitslag kan zien.

grts

niels

Hoi Niels, erg bedankt voor je moeite ben erg benieuwd. Ik heb een MX-12 en moet nog uitvogelen hoe die precies werkt :confused: dat weet ik nl nog niet. ik heb het idee dat de achterkant ietsjes beweegt omdat hij redelijk stroef schaniert (ook met de hand). misschien aan boven en onderzijde even iets materiaal wegsnijden zodat het vrijer kan draaien:confused::confused:.

Ik ben erg benieuwd naar je foto's en filmpje en wacht met sppanning af.

Heel erg bedankt en GrtZ Roland
 
misschien aan boven en onderzijde even iets materiaal wegsnijden zodat het vrijer kan draaien.


Ik ben erg benieuwd naar je foto's en filmpje en wacht met sppanning af.

Heel erg bedankt en GrtZ Roland

Hoj dat lijkt me al een goed begin, een klein beetje wegsnijden en zien of het helpt.
Ik ging dit voorstellen, maar wist niet of dat nog niet reeds gedaan was...
Foto kan ik maken, komt sebiet. Filmpje komt vanals ik mijn EZ* aan de praat gekregen heb :p

niels
 
Hier de foto :
full

Ter hoogte van de rode lijn heb ik wat epoxy lijm aangebracht. Zodat de verbinding tussen de romp en het hoogteroer steviger wordt...

grts

niels
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ter hoogte van de rode lijn heb ik wat epoxy lijm aangebracht. Zodat de verbinding tussen de romp en het hoogteroer steviger wordt...

grts

niels

He Niels dit ga ik ook maar eens doen, heb het idee dat daar idd nog wat ruimte zit, maar met goed stevig aandrukken tijdens het lijmen kreeg ik het niet vaster / dichter op elkaar. eens vol laten lopen met lijm ofzo, moet dit epoxy zijn of kan dit ook CA lijm of Bizon zijn. Deze 2 heb ik nl wel epoxy niet:(. dank voor je snelle foto

GrtZ Roland
 
Oh ik zie nog iets op je foto, jij hebt de kabel in het onderste gaatje zitten (sorry weet niet hoe dit heet:confused:) heb je dat bij het rudder ook , ik heb ze nl in het 2de gaatje vanaf de binnenzijde zitten misschien is dit ook niet zoals het moet :oops:
 
Hej Rojo,

Ik heb het met 5 minute epoxy gedaan op aanraden van Eclipse86, of dit ook even goed gaat met de lijmen die u opnoemt weet ik niet :p
De kabel = de stuurstang, het witte plastic onderdeel noemt een roerhoorntje. Bij het rudder heb ik het idd ook in het gaatje het verst van het roer. Ik weet niet waarom ik het zo heb, maar ik heb hulp gekregen van een ervaren vlieger bij het ineen steken van de EZ*.

grts

niels
 
Hej Rojo,

Ik heb het met 5 minute epoxy gedaan op aanraden van Eclipse86, of dit ook even goed gaat met de lijmen die u opnoemt weet ik niet :p
De kabel = de stuurstang, het witte plastic onderdeel noemt een roerhoorntje. Bij het rudder heb ik het idd ook in het gaatje het verst van het roer. Ik weet niet waarom ik het zo heb, maar ik heb hulp gekregen van een ervaren vlieger bij het ineen steken van de EZ*.

grts

niels


Noem me maar gewoon je U klinkt zo oud:). Ik zal in de vakantie op zoek gaan naar epoxy dan weet ik zeker dat het moet lukken ;-).
En ik ga vanavond nog even de stuurstangen op het buitenste gaatje van het roerhoorntje monteren, misschien gaat het dan beter. Mijn dank voor deze info.

GrtZ Roland
 
Heb even voor jou de handleiding nagelezen. Hierin staat duidelijk dat de beweging van je richtingroer 10mm naar links en rechts moet bewegen, dit gemeten op het grootste deel van het roer. Voor het hoogteroer is dat 5mm naar boven en 4mm naar beneden.
Het gedeeltelijk lossnijden van het richtingroer lijkt mij niet slim, beter is het om hem een paar keer met de hand de volle uitslag laten maken. Tijdens het gebruik wordt het scharnier vanzelf wel soepeler. Het beter vastlijmen van het stabilo is wel een goed idee, pas alleen op met de hoeveelheid. Op de staart 10 gram te zwaar betekend al snel 30 gram of meer lood in de neus om het te compenseren.
 
@ michel,
ja ik deze ook gisteren ontdekt, ik ben dan eens gaan kijken wat een deftige beginnersset zou kosten bij UH met die EZ look-a-like. Voor die AXN Floater-Jet + 2 lipo's + een deftige zender (dx6i) + een lader + lijm en kabelke kwam ik 280 euro incl verzenden uit...
Mooie prijs voor een BL EZ look-a-like + een deftige zender, denk ik

@Huibert,

Hij wil niet in het roer zelf gaan snijden, maar een klein stukje van de aangrenzende vaste delen van de vin denk ik.

niels
 
Laatst bewerkt:
@ Huibert,

Ok bedankt voor deze aanvulling had ik nog niet gelezen of overheen gelezen:oops:. Ik heb hem al wel met de hand ruim 45 graden gebogen naar beide kanten, maar dit hielp maar nauwelijks. maar ga het nog maar een paar keer proberen.

GrtZ en bedankt voor je info Roland
 
Hallo, Ik heb sinds kort ook de easystar. Gisteren voor het eerst gevlogen. Echt super!
Ik heb alleen nog een vraag. stijdens het vliegen, zeker als je een paar loopings maakt, gaan de vleugels heel langzaam uit de romp. Hoe kun je deze het beste vastmaken, met klittenband aan de romp?

Grs. aron
 
En ik ga vanavond nog even de stuurstangen op het buitenste gaatje van het roerhoorntje monteren, misschien gaat het dan beter. Mijn dank voor deze info.

GrtZ Roland

Hoe verder je de stuurstang naar buiten zet, hoe kleiner de uitslag wordt. Aan de servokant is dat net andersom. Als je meer uitslag nodig hebt moet je hem dus op het roer juist verder naar binnen vastzetten. Maar dat lijkt me bij jou het probleem niet, een roer hoort soepel te bewegen. Voor je gaat snijden zou ik de stuurkabel gewoon eens losmaken en het roer een poosje met de hand heen en weer bewegen, kijken of hij soepeler gaat. En dan ook gelijk controleren of de kabel wel soepel loopt.
 
@Huibert
met dat lossnijden bedoel ik eigenlijk een heel dun reepje tussen en Rudder en het vaste deel van de staart zodat hij meer bewegingruimte heeft. Ik heb hem nu alleen maar met een scalpel losgesneden zodat hij kan bewegen. Mag dit wel of ook niet doen.
Alvast bedankt.

@PH-AJH
Ik heb de stuurstang losgehaald en die gaat heel makkelijk, totaal geen weerstand voor zover ik kan merken. En dat roerhoorntje wil ik verder naar buiten plaatsen omdat dat bij nalezen en goed kijken (dank je Huibert) daar ook zo staat. Maar als dit geen probleem zou moeten zijn laat ik hem eventueel zitten. Het probleem is dat het (te)zwaar gaat, de achterkant beweegt iets als ik het rudder via de servo beweeg.
Maar ik ga eerst nog wel even buigoefeningen doen met het rudder.

Allen weer heel erg bedankt voor de info en we gaan vol goede moet verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top