Nieuwtjes

Kopieren en plakken van redrc, maar te leuk om dat niet te doen:

SC10 - 360°

Het lijkt erop dat ze de T4 hebben gepakt en er een leuk kapje en dito banden op gezet hebben. Ziet er erg tof uit naar mijn mening!

M
 
Kopieren en plakken van redrc, maar te leuk om dat niet te doen:

SC10 - 360°

Het lijkt erop dat ze de T4 hebben gepakt en er een leuk kapje en dito banden op gezet hebben. Ziet er erg tof uit naar mijn mening!

M



cool hé :D

Als dat niet teveel kost zou ik dat wel graag in mijn bezit hebben CORR is 'vet geil'


(CORR wagens hebben een vaste achteras, als deze dat ook heeft zou dat het geheel wel realistischer, moeilijker en interessanter maken)
 
EK 1:10 indoor update: Jilles voorlopig op pole position.

1. Jilles Groskamp (Tamiya/NED) 26 in 5:01,062
2. Alexander Hagberg (X-ray/SWE) 26 in 5:01,312
3. Marc Rheinard (Tamiya/DEU) 26 in 5:01,479
4. Elliot Harper (X-Ray/GBR) 26 in 5:02,701
5. Andy Moore (HB/GBR) 26 in 5:03,106
6. Hupo Hönigl (Tamiya/AUT) 26 in 5:03,597
7. Juho Levanen (Associated/FIN) 26 in 5:04.188
8. Viktor Wilck (Tamiya/SWE) 26 in 5:05,000
9. Marc Fischer (Corally/DEU) 26 in 5:06,167
10. Yannick Prümper (Tamiya/DEU) 26 in 5:07,086
 
Tegelijk met de EK 1:10 indoor is de 1:12 modified. Weer Jilles en Hagberg op de bovenste plaatsen, maar nu andersom:

1. Alexander Hagberg (X-ray/SWE) 46 in 8:02.136
2. Jilles Groskamp (CRC/NED) 46 in 8:04.482
3. Simo Ahoniemi (Corally/FIN) 46 in 8:04.739
4. Juho Levanen (Associated/FIN) 46 in 8:04.879
5. Ronald Völker (HB/DEU) 46 in 8:09.498
6. Hupo Hönigl (CRC/AUT) 46 in 8:09.519
7. Marc Fischer (Corally/DEU) 45 in 8:05.903
8. Elliot Harper (X-ray/GBR) 45 in 8:07.440
9. Teemu Saarien (Corally/FIN) 44 in 8:01.919
10. Vesa Yli (Carper Ripper/FIN) 44 in 8:04.018
 
Kopieren en plakken van redrc, maar te leuk om dat niet te doen:

SC10 - 360°

Het lijkt erop dat ze de T4 hebben gepakt en er een leuk kapje en dito banden op gezet hebben. Ziet er erg tof uit naar mijn mening!

M

Finally, you can now have Team Associated’s world-class performance with true scale authenticity in a 1:10 scale electric short course truck! Team Associated is proud to bring to you the SC10—a 1:10 scale electric 2WD off road, authentic short course race-truck kit.

Based on a lengthened version of the 6-time ROAR National Championship-winning RC10T4, the engineers behind the doors in Area-51 made the SC10 both all show and all go! The result is the SC10 kit, an authentic scale racing experience.

The SC10 comes ready to assemble with a clear short course race-truck body, KMC™ style wheels, aggressive tread multi-terrain tires, all which have been designed to look just like the full-size race trucks that run in short course off-road series around the country. The world of high-performance 1:10 scale electric R/C has never before seen this level of scale accuracy! It’s easy to see that the SC10 is another champion by design!

SC10 Kit Features:

* Based on a lengthened version of the 6-time National Champion RC10T4 platform
* Realistic short course racing truck .040” polycarbonate body
* Chassis side nerf bars
* Trick KMC™ style wheels and aggressive tread multi-terrain scale tires with re-enforced sidewalls
* Realistic bumpers front and rear for maximum durability
* Rubber AE logo mud flaps
* 2.6:1 ratio gearbox equipped with sealed gear differential
* Two spur gears included: 75 tooth for brushless stock and 87 tooth for brushed and modified motors
* Efficient dual-sided, externally adjustable slipper clutch
* Molded composite low-CG chassis
* Hinged battery hold-down strap fits up to 8-cell battery pack
* Set-screw secured antenna tube
* Durable front and rear body mounts
* 14 rubber-sealed ball bearings
* Rugged steel turnbuckles for quick and easy suspension adjustments
* Fully adjustable suspension geometry
* Angled bellcrank “coplanar” steering with integral servo saver
* Vertical ball end roll-center adjustments front and rear
* Blue aluminum shock bodies
* Steel dogbone rear axles
* Many Factory Team and Reedy option parts already available!


SC10 Specifications:

Scale: 1:10
Power : Electric
Length: 550mm
Width: 293mm
Track: 245mm
Weight: 2080g
Wheelbase: 327mm
Internal Gear Ratio: 2.6:1
Drive: 2WD

Note: SC10 shown equipped with items NOT included in kit: Reedy battery, XP servo, pinion gear, LRP ESC, motor, and receiver. Body comes clear. Assembly, painting and decals required. Team decals sold separately.

#7027
SC10 1:10 Scale Electric 2WD Short Course Race Truck Kit
Availability: March 2009

3237969274_eb3b91ba18.jpg


3237129765_24ff6a48c8.jpg


3237129515_b787e8403c.jpg



Heb al prijzen gezien van +-180dollar
 
Man da is wel cool !

Koopt da is!

en zorg er dan voor dat je het niet meer wil en dan 2e hands verkoopt voor €100
 
De foto's van de Durango DEX410 zijn er, met uitleg:

Red RC was given the chance to take pictures of the first working Team Durango DEX410 buggy. The car which is designed by Gerd Strenge and Michael Vollmer is in its final developing stages and will soon be released by Team Durango. We got in touch with Michael Vollmer who was kind enough to let us take proper pics of this exciting new buggy.

As you can see from the pics the design is based around the legendary Team Durango prototype that is around for a couple of years now and that was driven in the past by off-road hot-shots like Atsushi Hara, Billy Easton, Jörn Neumann or Hupo Hönigl. The overall geometry as well as weight distribution is adapted from the prototype and was further refined in the past couple of months. The spectacular Durango design was kept which means the production car will not only sport a rear saddle-pack optimized battery mount but also the legendary “off-set” spur gear position associated with the original Durango prototype. We understand that original design was based around the usage of (heavier) NiMH cells but the DEX410 also accepts LiPo batteries of the new EFRA dimensions thanks to an interchangeable battery locator.

durangodex410-11.jpg

durangodex410intro.jpg

durangodex410-4.jpg


Ziet er behoorlijk amusant uit!

Bron: RedRC
 
s 500?

Hallo allen,

Ik als off-road rijder kan maar 1 ding zeggen, WAUW
En dan te bedenken dat er Serpent op had kunnen staan.......
Ik vrees alleen dat er ook een onvervalst Durango prijskaartje aan gaat hangen.
Dus ik denk niet dat ik mijn B44 er voor aan de kant ga zetten.

Hans
 
weeral saddle pack :( zouden ze nu echt geen oplossing vinden om lipo stick packs te steken, dat hebben ze voor de trf 416 toch ook gedaan?
 
Tja, het is voor 4WD nu eenmaal de manier om de beste gewichtsverdeling te verkrijgen...

lol, wat als we nu 2 motors steken, den de ontvanger en regelaar in het midden, dan is het gewicht nog beter verdeeld...
Ik bedoel dat het gewicht geen probleem is in de 416 (alle on road auto's eigenlijk) en je balanceert toch nog met extra gewicht?

Saddle packs maken de overstap imho net iets groter en het is gewoon aangenamer om dezelfde batterijen te kunnen gebruiken in al je wagens :D

je zou toch ook perfect de batterij dwars kunnen steken, zoals de M-03 versie? Of in het midden zoals de DF-03...
 
Laat het nu net zo zijn dat de off/road modellen die met saddle pack werken allemaal top/competitie modellen zijn en dan boeit het niet zo of je dezelfde accu´s kan gebruiken als in een andere auto. Dan rijden de meeste gewoon met wat nodig is.

Nu weer terug naar de nieuwtjes??? Met de Toy-fare aan de gang zullen die wel blijven komen hoop ik...

Joost.
 
tja, leuk van xray om mee te doen met de world gt klasse, maar ik kan het geen serieuze poging noemen. Zowiezo zal de world gt klasse in europa waarschijnlijk niet van de grond komen maar goed. Ga voor de RC10r5 en dan in aangepaste vorm zodat er een lipo in past of crc bijvoorbeeld. Dat is een betere keuze voor de lange termijn.
 
Laatst bewerkt:
Op RedRC stond anders wel aangegeven dat de Xray ook in een 6cellen variant zal komen. Dat is misschien wel interessant...

Ik hou het ook bij Asso hoor, daar niet van... ;)

Joost.
 
Op RedRC stond anders wel aangegeven dat de Xray ook in een 6cellen variant zal komen. Dat is misschien wel interessant...

Ik hou het ook bij Asso hoor, daar niet van... ;)

Joost.

hehe ja, lijkt me beter idd.

Ik heb verder niets tegen xray maar om nou een 25 jaar oude technologie te gebruiken (damper disc en een associated style frontend) en dan op de markt te gooien als zijnde een "state of perfection" en "designed in virtual reality" en "achieves a level of premium perfection" en nog meer van die vage termen stuit mij tegen de borst. Mijn bijna 20 jaar oude rc10l2 gebruikte ook een damperdisc en voor buiten op het circuit is zo'n damperdisc gewoon niet consistent en niet meer van deze tijd.

En nu weer on topic :-).
 
Laatst bewerkt:
Back
Top