Rechtzaak Racing club roeselare tegen de gemeente?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MarkieDS, 4 nov 2008.

  1. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Ja, tot dat de tijdsduur van de erfpacht bijna om is, zo als bij RTR Rumst :rolleyes: :?
     
  2. misteryellow

    misteryellow

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    51
    Locatie:
    bredene
    piste is beetje saai om te blijven op rijden.
    leg tussenstukken zodat we meer variatie hebben en de elektro's zullen terugkomen.
    momenteel is het een piste enkel voor zien voor 1/8 en 1/5.

    maar petje af voor de mensen die zich steeds inzetten voor de club want dat word dikwels vergeten het is niet enkel rijde he der is de kantine, de frituur, onderhoud van de piste, opbouw, organiseren en andere werken.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Die electrorijders denken ook overal hetzelfde, ze hebben blijkbaar meer lol op een krappe 5 vierkante meter dan op een lekkere grote baan en dat terwijl je toch wel zou moeten denken dat ze met de huidige brushless motoren zich juist op een grote baan thuis moeten voelen.
     
  4. misteryellow

    misteryellow

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    51
    Locatie:
    bredene
    voor de efra klasse is het mischien beter geschikt op een grote piste maar inderdaad de ideale piste voor de 27turns (13.5BL ) en de 19turns ( 10.5BL ) is de ideale piste 3à4 meter breed van baanvak, een recht stuk van 40meter, veel afwisselende bochten en de tussenstukken niet langer dan 10meter.

    Techniek is belangrijker bij ons dan snelheid waar ik dan merk dat de meeste nitro's meer kikken op de snelheid maar als je kijkt naar de rondetijden op RCR dan haal ik met mijn electro 10.5BL die ergens 0.25pk geeft ongeveer dezelvde tijd als een nitro 200mm die wel met 2 versnellingen zit en ruim 1,7pk geeft.

    op het rechte stuk van 80meter verliest ik veel ten opzichte van de nitro maar in het bochtenwerk kan ik veel goedmaken omdat mijn elektrowagen controleerbaarder is op de motor en zo een snellere bochtensnelheid krijg.
    dus voor ons zijn bochten belangrijker dan rechte stukken.
     
  5. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    geluidoverlast

    Zijn er geen mogelijkheden om het geluid te beperken door geluidsschermen?
    Denk aan een aarden wal, bomen, een echt scherm ala de "snelweg"...

    Misschien wil de gemeente daar wel aan meewerken...
     
  6. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586
    Er is ooit een offerte gevraagd voor een echte geluidwand. De prijs is natuurlijk niet niks. Nu staat er een soort van isomo geluidwand die ook een verbetering heeft.

    De gemeente die wil meewerken... stad Roeselare werkt meer tegen dan iets anders. Van die kant moet er niks verwacht worden.
     
  7. mikevst

    mikevst Guest

    Vaak lees en hoor je dat electro de toekomst van RC-rijden is: betere en anders ontwikkelde motoren (brushless de laatste jaren), nieuw types batterijen zoals de lipo's de laatste jaren waardoor de rijtijden langer worden en de snelheid groter. Onlangs nog las ik ergens dat iemand geen nitro meer aanraadde maar electro omdat die rapper waren dan de nitro's. Dus als de snelheden groter worden, heb je dan geen grotere piste nodig? Op een kleine piste kan je die snelheid er toch niet uithalen?

    Ik denk dat dit bij de meeste clubs zo is: enkele die veel doen en de rest (dus bijna iedereen) die niks doet maar wel commentaar weet te geven. Mijn vader was jarenlang bestuurslid (niet van een RC-club) en daar was het net hetzelfde. Alles werd door enkelen gedaan. Dus eigenlijk wel proficiat voor degene die zicht altijd vrijwillig ervoor inzetten.
     
  8. misteryellow

    misteryellow

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    51
    Locatie:
    bredene
    we rijden in verschillende klasses en voor de mensen die met de 27turns rijden of 13.5BL ( vergelijkbaar met RTR nitro met 1 versnelling) voor die is het intresanter voor een niet te grote piste en dan kunnen ze hun rijtijd nog verlengen ( tot 30 min met 1 lipo).

    het is enkel de EFRA klasse die zo loeiend hard gaat en voor die mensen is RCR beter maar we merken dat op een clubrace der geen een afkomt.
     
  9. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    Even snel to the point, had men in plaats van een persoonlijke lening voor een tribune etc. niet beter kunnen kijken naar geluidswallen? Als dat de bottleneck is voor deze club en je met de plaatsing ervan problemen weg kan halen dan zijn er weer argumenten om langer van dit circuit gebruik te maken, althans geen directe tegenstrijdigheden om het erfpachtverhaal aan te vechten....
     
  10. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    Ook geprobeerd een hogere Canon aan te geven bij de rechter? Misschien als je je maandelijkse last omhoog schroeft en daarmee een nieuwe overeenkomst voor 30 jaar uit de mouw kan kloppen dat je dan weer een tijd verder kan.
     
  11. mkabel

    mkabel

    Lid geworden:
    1 sep 2008
    Berichten:
    597
    Locatie:
    nieuwegein

    stel de mensen daar voor hetzelfde te doen als de club hier in utrecht/maarssen die is na 10 jaar gesloten te zijn weer heropend.

    was 10 jaar geleden gesloten door geluidsoverlast. ze hebben er nu inmiddels een geluidswand geplaatst die bestaad uit een 10tal zeecontainers, lijkt me dat dat niet zo heelveel te kosten hoeft.

    gewoon bij een opkoper halen die kan wel een leuk prijsje maken lijkt me en dat kost aanzienlijk minder dan een geluidswall laten maken.
     
  12. andyr74

    andyr74

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    586

    Als er van Roeselare de garantie kan gekregen worden dat na het plaatsen van geluidswerende panelen alles opgelost is, worden deze panelen vlug aangekocht (door de club dan weer). Maar... de oorspronkelijke klager wil niks van geluid horen. Wanden verminderen het geluid maar herleiden het niet tot nul. (Trouwens, overleg met deze persoon is niet mogelijk. Hij is nog nooit ingegaan op een uitnodiging.)

    Nu ligt er een aarden berm rondom. Bovenop staan een soort struiken. Op een gedeelte van de berm staan ook nog bodembedekkers.

    Voor het plaatsen van containers is er helaas geen plaat.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2009
  13. sx 3 driver

    sx 3 driver

    Lid geworden:
    15 okt 2008
    Berichten:
    8
    Betreft rechtzaak van RCR tegen stad Roeselare.

    Om alle eventuele verkeerde verhalen en roddels te stoppen, hierbij een korte uitleg over de stand van zaken.

    Zoals de meesten onder jullie weten heeft Racing club Roeselare een kortgeding aangespannen tegen stad Roeselare daar deze laatste meer en meer beperkingen oplegt aan de club. Dit zijn beperkingen gaande van het beperken van de rijtijden en de dagen dat mag gereden worden met wagens met verbrandingsmotoren.

    Op donderdag 5 februari 2009 heeft de rechter in kortgeding (na herhaaldelijke keren al dan niet zonder reden de zaak te hebben uitgesteld) geen uitspraak ten gronde gedaan in de zaak. Er is dus nog geen beslissing gevallen in deze zaak, er is dus ook nog geen winnaar of verliezer. Durfde de rechter geen uitspraak doen tegen stad Roeselare en de burgemeester? De zaak zal met een andere rechter ten gronde worden verder gezet voor de rechtbank op 13 oktober 2009.

    Verder werd door RCR reeds in november 2008 een aanvraag ingediend om een nieuwe machtiging te verkrijgen voor 2009 om te mogen rijden met wagens met verbrandingsmotoren (nitro en benzine). Tot op heden werd hierover nog geen toestemming nog verbod ontvangen.

    Verdere ontwikkelingen in deze zaak zullen op de website van de club vermeld worden. Voor bijkomende inlichtingen staat het bestuur altijd ter beschikking.

    Bestuur
    Racing Club Roeselare
     
  14. mikevst

    mikevst Guest

    Dan veronderstel ik dat dit meestal het geval is voor een buitenpiste? De meeste buitenpistes zijn toch gemaakt voor nitro-rijders en zullen dus te groot zijn voor deze electro's.

    Vorig jaar/seizoen hoorde ik daar wat zo'n geluidsmuur (een beetje zo'n panelen zoals langs de autosnelweg staan) kost. Dat is om achterover van te vallen.
    Er ligt daar nu eer berm die beplant is. Misschien als die struiken er wat meer gegroeid zijn? Ik veronderstel dat de ene struik ook meer geluid tegen houd dan de andere?
     
  15. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    re

    Ik ben geen struik expert zegmaar ;) Maar ik kan me indenken dat een dichte struik een betere geluidsdemper is. Maar ik zou met materialen werken die niet de halve wereld kosten maar toch beter geluid tegenhouden dan een struik. Ook de gemeente paaien met een hogere maandlast en een nieuwe vergunning voor 30 jaar is misschien iets waarmee je de dag redden kan.
     
  16. misteryellow

    misteryellow

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    51
    Locatie:
    bredene
    inderdaad de meeste buitenpiste's zijn meer voor nitro dan elektro alhoewel dat het er tegenwoordig niet te veel zijn.

    ik denk als ik wil rijden op een buitenpiste goed geschikt voor elektro dat ik ze zelf zal moeten leggen.
    en dat doen we dan mischien wel
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Soms heb ik het idee dat electrorijders alle argumenten op tafel leggen om maar ver genoeg van brandstof auto's weg te blijven. (van dichtbij al meegemaakt)
     
  18. misteryellow

    misteryellow

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    51
    Locatie:
    bredene
    elektro en nitro, het is hetzelvde maar toch zo verschillend vind je niet.

    beiden hebben voor en nadelen.

    ik voel me nu eenmaal beter bij mijn elektro.
     
  19. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ehhhmmm Yellow?

    Juist door deze attitude gaan clubs kapot. Ik weet niet van wat voor planeet je komt maar volgens mij ben je nog nooit bv NL geweest.
    Neem bv Mach, De Baanbrekers, AMCA... toch allemaal circuits waar heel veel elektro gereden wordt.
    Banen te groot??? Ehhhh neem Lostallo in Zwiitserland, daar heb je bijna een verrekijker nodig ... wordt ook veel elektro gereden.

    Ik zie inderdaad de nodige wrijvingen op banen met uitspraken als "nitro stinkt, het maakt lawaai etc etc..." Juist hierdoor vallen clubs uit elkaar doordat leden weglopen... Een club kan eenvoudigweg niet overleven op één klasse met een handvol leden.

    Got it?
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2009
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.818
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij het tot de NOMAC aantreden van de ERCE zijn de electro wedstrijdrijders allemaal vertrokken bij de Baanbrekers, ze hadden last van de stank, herrie, hun laders gingen daardoor kapot en door de bomvolle clubwedstrijden vonden ze dat ze lang moesten wachten.....

    Maar inderdaad, er ligt een kans om een club met een fantastische accomodatie te ondersteunen tot misschien wel om te toveren met/naar electro.
     

Deel Deze Pagina