Nieuwtjes

Wat DTL ook al zegt:cool::mrgreen:
Kortere draagarmen er onder,chassis iets inkorten en je hebt de M06 met een erg mooie layout:mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Ik ga als hij uitkomt het zeker proberen of dit gaat.
Meteen ffies een koolstof chassis maken voor nog meer ruimte en gaan met die banaan.

greets Roy

Roy,

Dat verwacht ik ook niet, gaat vingers kosten
Als hij dan net zo goed rijdt als de Xevo, ik ben over de Xevo zeer tevreden.

Mvg Bart
 
Laatst bewerkt:
Bron redRC: Novak Ballistic 550 brushless motors Red RC – RC Car News

NovakBallistic550.jpg


550 size BL motor,

ze zeggen voor Short course en dergelijke maar ik zie daar het praktische nut toch niet van in....

enige nuttige toepassing lijken me 1/10 MT's zoals de E-savage
 
iets van grotere rotor dan in een 540 motor dus ook een hoger koppel
dat is wel nuttig

ik rijd zelf ook met een 550 sized novak HV 4.5 op 2s in mijn 1/10 shortcourse trucks.
het geeft aanzienlijk meer koppel dan een normale 540 sized.

bijna alle wedstrijdrijders rijden tegenwoordig met een novak HV 4.5 in hun jammin/ofna/slash
maar die 4.5 is al een tijdje discontinued.
nu ziet novak in dat dit in de shortcourse heel populair is geworden
en brengen de nu de balistic uit in 550 size.

wel vreemd want de amerikaanse ROAR heeft alle 550 sized motors gebanned
cimg1087ob.jpg


die 550 balistic is eigenlijk een rebuildable HV motor
 
Laatst bewerkt:
FactoryTeamV2Shocks-1.jpg


New from the Factory Team are these new V2 threaded shocks that are compatible with all current RTR and Factory Team shocks on B4, B4.1, T4, T4.1, B44 and SC10. Sold in a complete shock absorber set or just as shock body set, the full sets feature bleed screw shock caps for quick and easy shock bleeding, and a simplified seal packages that uses two O-rings and one spacer. The threaded lower seal cap is made of a low-friction material and acts as a guide bushing, while the titanium nitride “Gold” coated shock shafts offer smooth action. For pre load adjustment the threaded shock collars, with O-rings, keep the settings secure. These new shocks work with existing shock shafts, pistons, O-rings, shock ends, spring cups and shock caps.

FactoryTeamV2Shocks-2-400x286.jpg

FactoryTeamV2Shocks-3-400x308.jpg


bron: Redrc.net
 
Bij de oude asso shocks was het maar net geluk hebben met de anodisatie. Je had batches die erg dun waren maar ik heb er hier thuis ook liggen die goed dik zijn!



Vergeet de test bak van Xfactory niet waar Stafford mee reed. :-P

Stafford dat is een merk van honden, niet interessant genoeg. ;-)
 
Tomboo is me voor met dat Xfactory-nieuws i.v.m. het 4WD-prototype.

Om dan toch maar iets nieuws bij te dragen:

XFactory brengt een X6-kit uit waarbij je dus niet eerst een donor B4 hoeft te kopen, alle onderdelen in één kit.
Ze hebben er zelfs een assemblage foto-filmpje van gemaakt.
Goed idee en erg duidelijk al gaat het tegen het einde aan erg snel:


ik vind dit laatste filmpje trouwens een zeer goed idee en het zou me niet verbazen als we dit soort dingen meer gaan zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het wk 1:10 Electro tourwagen is in Duitsland aan de gang en een wk levert altijd nieuwtjes op!

Een paar eerste nieuwtjes:

Een prototype Corally Phi
LRThurs-CorallyRDXPhiProto-.jpg


Jaja, Serpent gaat door met ontwikkelen: de S401
LRThurs-SerpS401-5.jpg


Team Associated rijdt er met de TC6 rond, Hotbodies met de TCX, Kyosho met TF6

De TC6:
LRWed-AssoTC6-8.jpg



Een prototype speedo van MuchMore
LRWed-MuchMoreProtoESC-3.jpg


En het laatste nieuwtje dan.... Jilles Groskamp is eerder deze week 2e geworden bij het WK 1:12... netjes!!!
 
Jammer dat april al geweest is anders zou je zweren dat het een geintje was... Ik ben er toch wel erg benieuwd naar. Dat zou betekenen nog meer snelheid op het rechte stuk en later remmen... Hmmm...
 
Ik weet het niet hoor, de snelheid zal hetzelfde zijn maar je zou later kunnen remmen of bedoelde je met meer snelheid de speed trap die op dit moment een mindere waarde aangeeft omdat we eerder van het gas gaan? Niet echt boeiend lijkt me. Volgens mij is het allemaal iets te ver gezocht. Extra gewicht, waarschijnlijk met een servo geregeld ?(ik zou anders niet weten hoe dat zou moeten) Lijkt me allemaal te moeilijk en niet echt nodig. Het vloeiend door de bochten moeten gaan en de apexen nemen is voor mij juist het leuke eraan en maakt het iets meer apart.

Van mij mag het in de prullebak voordat we straks als toerwagens de bocht in hoeken.
 
Ja ik doelde op de speedtrap op de MACH en jij hebt daar ook wel weer een punt... Het zou wel de charme van de pancars om zeep helpen...
 
Nieuwtje voor de pancar rijders onder ons.

Het gaat om een remsysteem voor de voorwielen. Ben benieuwd voor welke dit allemaal geschikt is en hoe het er in werkelijkheid uitziet qua formaat en dergelijke. Zou je er wat aan kunnen hebben? Ben benieuwd wat je nog meer nodig hebt.

Bron: RC Devil pan car front braking system Red RC – RC Car News

IS het legaal?
- mag je mechanische remmen gebruiken?
- mag je bij een RWD een voorrem gebruiken?
- mag je een 3e (mix) kanaal gebruiken?

Bij de 1:8 onroad is dit redelijk dichtgetimmerd....
 
hmmm,ik rem eigenlijks niet zoveel.




alleen veur wilde zwienen,maar die heb je op het circuit niet :).?

Hier niet maar bij jullie is de kans groter :rolling:

Einde rechte stuk is een scherpe 180 graden bocht op de MACH. Daar moet je wel op de rem gaan want anders moet je te ver op het rechte stuk van het gas af. Ik heb mijn rem op iets van 30-40% staan en dan heb je nog genoeg bochtensnelheid om door te gaan. Nadeel is dat ik op lagere snelheid nauwelijks een rem heb, kan wel lastig zijn bij het positioneren op de startlijn :D
 
Back
Top