Bouwverslag 1:200 Bismarck

Bocan,

Het niet bedekte randje wordt afgedekt door de schoorsteen. Van de binnenkomt van de hangaars moet behoorlijk veel worden afgeschuurd. Ik zit nu in het buitenland, maar zal het donderdag eens nameten en je de afmetingen sturen.

Op onderstaande link krijg je overigens ook al een goed idee van de hoeveelheid die nog weggeschuurd moet worden:
"bismarck.oehm.net 119 bis 121"
 
Ik heb bij mijn hangars sowieso de hele binnenwand er weer uitgebroken, kost minder werk dan het proberen netjes op dikte te schuren...
 
Hangars

Je moet dus nogal wat van die dingen afschuren. Maar dan steekt het etsdeel van de deuren er toch buiten, of is dat al smaller dan de hangar zelf?
 
hangars

Je moet dus nogal wat van die dingen afschuren. Maar dan steekt het etsdeel van de deuren er toch buiten, of is dat al smaller dan de hangar zelf?

Van het etsdeel van de deuren verdwijnt ook wat. Toen ik het gemonteerd heb, heb ik het zo goed mogelijk in het midden proberen aan te brengen. Achteraf was het beter geweest om het etsdeel uit te richten met de buitenkant van de hangar. Dan hoef je er minder vanaf te schuren.
 
hangars

Je moet wel apen voorzichtig wezen met het afschuren van de hangars
als de ets delen er al op zitten, dat was bij mij dus het geval, en dan moet je het heel voorzichtig doen, anders verniel je het ets gedeelte.
Je kan beter wachten tot de schoorsteen er is, voor dat je de ets delen
plakt, dan kan je rustig schuren, en als ze dan op maat zijn de ets delen
er op plakken, dan moet je van de deuren toch nog wel wat afhalen,
maar dat kan je los doen, is hij op maat, dan pas plakken.
 
peil aparaten

ook deze peil apparaten zijn klaar.
full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het zelfde probleem een hele stapel onverwerkt mat. heb besloten om eerst maar eens te ontvangen en dan pas weer te bouwen eerst het hout mat. en het messing alleen als het niet anders kan.
ik lees dat er al mensen zijn die relings ontvangen hebben en een schoorsteen ik heb net pakket 100 tot 104 ontvangen
 
mat.

ik heb het zelfde probleem een hele stapel onverwerkt mat. heb besloten om eerst maar eens te ontvangen en dan pas weer te bouwen eerst het hout mat. en het messing alleen als het niet anders kan.
ik lees dat er al mensen zijn die relings ontvangen hebben en een schoorsteen ik heb net pakket 100 tot 104 ontvangen

Donleone.

Die mensen hebben het hele pakket in duitsland gekocht, en zijn dus een stuk verder, ik zelf ben ook pas aan nr 104.
Maar de reling paaltjes moet jij ook hebben.
 
Donleone.

Die mensen hebben het hele pakket in duitsland gekocht, en zijn dus een stuk verder, ik zelf ben ook pas aan nr 104.
Maar de reling paaltjes moet jij ook hebben.

Klopt, maar ik probeer wel zoveel mogelijk in de pas te lopen met de uitgaves in Nederland. Het "gemeenschappelijk" bouwen van een model geeft toch een extra dimensie aan de hoppy.
 
gaatjes boren

Ik ben gisteren avond begonnen met de gaatjes te boren voor de reling
paaltjes, boortje o,4 mm, ik heb er al 4 gebroken, met dit werkje ben
je wel even zoet. en dat allemaal met een heel klein handboortje.
En dan 1mm van de kant, dan moet je erg oppassen dat je niet door
de want heen boort, zeker op het voorschip is het een hachelijke situatie
Na dat ik er zo´n 30 heb geboord zag ik het niet meer, en heb de boel
maar laten rusten, volgende keer verder.
Nu weet je wat jullie te wachten staat.
sucses.
 
Laatst bewerkt:
hangars

Hierbij enkele detail foto's van de hangars. Aan de binnenkant is de wand nog maar 1mm dik. Ook is goed te zien dat de schoorsteen het ontbrekende schuine hoekje afdekt.

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
achter wand

Blackdog.

Die wand waar de schoorsteen en de hangars tegen aan staan, wordt die
nog bekleed, of is het alleen maar schilderen.
 
achterwand

Blackdog.

Die wand waar de schoorsteen en de hangars tegen aan staan, wordt die
nog bekleed, of is het alleen maar schilderen.

Alleen maar schilderen. Op het zichtbare deel (dat niet door de schoorsteen en de hangars is afgedekt) komen nog wel weer kleine onderdelen.
 
Louis.

Die scheurtjes moet je grondig weg halen , anders komen ze weer terug.
Begin met de romp goed af te schuuren, en als hij dan blank is, kan je
hem in de G4 zetten, van binnen en van buiten, goed laten drogen,
en dan 2 compo plamuur er op, dan weer schuuren tot hij spiegel
glad is, ben je tevreden, dan de primer er op, en zo laten zitten, want er moet nog meer aan gebeuren.
Sucses.

Hallo Bocdan,

Bedankt voor je reactie, dus ik moet heel mijn schip eigenlijk kaal schuren en van voor af aan beginnen , alleen heb ik mijn schips assen al gemonteerd, maar daar werk ik dan wel omheen , heeft iemand foto's van het solderen van de motoren, ik krijg dat zo niet goed voor elkaar, te dikke vingers of onhandig dat kan het ook zijn, gaat hoofdzakelijk om het toevoegen van 2 draden in 1 stekkerpin

MvG Louis
 
solderen

Hallo Bocdan,

Bedankt voor je reactie, dus ik moet heel mijn schip eigenlijk kaal schuren en van voor af aan beginnen , alleen heb ik mijn schips assen al gemonteerd, maar daar werk ik dan wel omheen , heeft iemand foto's van het solderen van de motoren, ik krijg dat zo niet goed voor elkaar, te dikke vingers of onhandig dat kan het ook zijn, gaat hoofdzakelijk om het toevoegen van 2 draden in 1 stekkerpin

MvG Louis



Louis.

Ja louis, je hebt het helemaal goed, opnieuw beginnen, en zorgvuldig schuren,
dan krijg je het beste resultaat, maar jij moet er mee gaan varen, dus moet je hem heel zorgvuldig water bestendig maken, en dat doe je met G4
Speciaal voor jouw, heb ik wat schema´s opgezocht, hier is er één, in mijn foto
album vind je er nog meer.
in ieder geval succes.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bocdan,

Bedankt voor je reactie, dus ik moet heel mijn schip eigenlijk kaal schuren en van voor af aan beginnen , alleen heb ik mijn schips assen al gemonteerd, maar daar werk ik dan wel omheen , heeft iemand foto's van het solderen van de motoren, ik krijg dat zo niet goed voor elkaar, te dikke vingers of onhandig dat kan het ook zijn, gaat hoofdzakelijk om het toevoegen van 2 draden in 1 stekkerpin

MvG Louis

Hallo Louis,
ik had hetzelfde probleem. De kabels naar de motoren zijn erg dik. Het solderen aan de motoren geeft geen probleem maar de draden naar 1 stekkerpin toevoegen is problematisch. Ik heb maar een gedeelte van de bedrading weggehaald en belangrijk is om het rode en zwarte omhulsel van de draden voldoende weg te snijden anders lukt het niet. Eventueel kan je dan nog wat isolatie aanbrengen. Ik heb inmiddels alles ingebouwd en het werkt naar behoren. Moet nog wel proefvaren in de badkuip en zien of alles nu waterdicht is. Succes.

Ton
 
richten, vuur

Heb nu 2 grote kanonnen gereed, de 2 kanonnen van midschip en 1 van de 4 kleintjes.

Kon het toen niet laten en ben begonnen om een van de grote al met messing te beplakken. Was inderdaad wel wat schuur, en toekomstig, plamuurwerk maar wat er nu op zit komt mooi uit...na het schuur werk dan natuurlijk

mocht ik tijd vinden komt er snel weer een fotootje
 
patrijspoorten

Hallo allemaal

Vandaag toch maar weer de eigen patrijspoorten er in gemaakt, ik doe dat
van messing pijp, met een binnen diameter van 1.6 mm, ik vind dat dat de
werkelijkheid het meeste benaderd, na het glad schuren van de uit einde
zijn ze gespoten, nu nog de regen afwijzers, of wenkbrauwen zo als je het
wilt noemen, dat is toch nog een hoop werk, wil je ze allemaal recht krijgen.
maar we doen ons best.
foto´s volgen.

Blackdog.

Toch maar weer een vraagje aan jouw, hoe zien die patrijspoorten van
Amaty er uit?? zijn dat zoals verteld wordt, hol nieten??
Jij moet het weten, want je moet ze al hebben.:lol:
 
Back
Top