koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Deze...

http://www.teamcrc.com/crc/downloads/manuals/GenX10manualcomplete.pdf

Inline of trailing? Dat vind je op pagina 12 van de handleiding.

Kijk!
Gevonden, ik snap hem!

Moet nog ff m'n weg vinden op die CRC site....


Inline geeft een agressiever stuurgedrag bocht in. Vaak voelt dat nerveus aan. Trailing is wat gelijkmatiger want de as zit dan achter het draaipunt. Het zijn de assen/blokken die in de plastieke behuizing van de stuurhevels zitten en bij de crc kun je deze omdraaien voor trailing/inline. Bij elk ander merk zijn dit optionele stuurblokken.

Hmm, agressief stuur hou ik wel van.... toch eens anders doen dan jullie zeggen.... :p

Ik heb evt wel de lange crc 235 stuurarmen liggen, die kun je wel lenen als je dat wilt.

Bedankt, onthouden we eventjes!
Ik heb het een en ander besteld, maar moet uit HK komen. i.i.g. 2 Lipo's en wat troepjes....
Ik gok dat ik dat over een kleine 2 weken in huis heb, dan kom ik naar de baan. Dit weekend kan ik niet, volgend weekend hebben we de 2e NK ronde 1/8 in Groningen, daarna zullen we eens kijken.
Julie rijden meest op Vrijdagavond?
Woensdagavond niet?

Ik laat voor nu de regelaar die erin zit erin zitten, maar de 1e keer dat ik ga rijden neem ik mijn 1/12 mee, voor het geval ik toch mijn HW regelaar over wil zetten....
Ik koop voor mijn 1/12 dan tegen de winter wel een nieuwe regelaar. (Hou niet zo van dat verhuizen steeds)
 
Ik laat voor nu de regelaar die erin zit erin zitten, maar de 1e keer dat ik ga rijden neem ik mijn 1/12 mee, voor het geval ik toch mijn HW regelaar over wil zetten....
Ik koop voor mijn 1/12 dan tegen de winter wel een nieuwe regelaar. (Hou niet zo van dat verhuizen steeds)

Blijkt weer wat moois van HW aan te komen dit jaar.:p
 
haha dan hou ik dat even in de gaten van die hobbywing! :-p

Het meest zijn we er op de vrijdagavond. Soms ben ik er ook op de woensdagavond maar dat is heel soms.
 
Blijkt weer wat moois van HW aan te komen dit jaar.:p

Valt wel mee denk, heeft te maken met de manier van programmeren, dat kan straks via een apart poortje maar ook via bluetooth en niet meer via het "ontvanger draadje".

Blijkbaar heeft Castle Creations daar patent op (in USA), en hebben ze tegen HW lopen dreigen...

O ja, er was ook nog iets met log firmware, ofzo....


Ik zal kijken of ik ook de vrijdag er eens kan zijn, maar kan zeker niet elke vrijdag....
 
Hmm, agressief stuur hou ik wel van.... toch eens anders doen dan jullie zeggen.... :p

We wachten af of je dat straks nog steeds zegt :p Twee wiel aandrijving buiten is anders dan binnen maar wie weet ga je er als een raket mee rond ;)

Ik ben meestal vrijdag op het circuit. Donderdag om 06:30 gaat de wekker weer namelijk.:morning:
 
Valt wel mee denk, heeft te maken met de manier van programmeren, dat kan straks via een apart poortje maar ook via bluetooth en niet meer via het "ontvanger draadje".

Blijkbaar heeft Castle Creations daar patent op (in USA), en hebben ze tegen HW lopen dreigen...

O ja, er was ook nog iets met log firmware, ofzo....


Ik zal kijken of ik ook de vrijdag er eens kan zijn, maar kan zeker niet elke vrijdag....

Ik wou dat dat poortje er nu al op zat, ik moet nog een nieuw stekkertje er aan knijpen.:(
 
hehe mja bij mij dan nog niet.. maar ik vind de vrijdag ook wat relaxter aangezien het dan gewoon weekend is. op de woensdag is het wel rustiger, maar op de vrijdag is het wel een stuk gezelliger aangezien er dan ook meer pancars zijn.
 
Ik ben meestal vrijdag op het circuit. Donderdag om 06:30 gaat de wekker weer namelijk.:morning:

Bij mij ook hoor!..

Nog iets, heb het met de 1/12 nooit bekeken, maar, stuurservo plat op de bodemplaat, of onder een hoek in zijn steuntjes, wat verdient de voorkeur?
Ja, ik ken de kreet bumpsteer, maar dan moet je maar van de curbs afblijven. ;)
 
Ik wou dat dat poortje er nu al op zat, ik moet nog een nieuw stekkertje er aan knijpen.:(

schaf een verlengkabeltje aan van een paar cm met aan weerszijde een stekkertje. Die prik je in de ontvanger en de regelaar steek je weer aan de verlengkabeltje. Dat is een stuk makkelijker loskoppelen zondar aan de draden te hoeven trekken ;).
 
Bij mij ook hoor!..

Dan ben ik meer een watje denk ik lol


Nog iets, heb het met de 1/12 nooit bekeken, maar, stuurservo plat op de bodemplaat, of onder een hoek in zijn steuntjes, wat verdient de voorkeur?
Ja, ik ken de kreet bumpsteer, maar dan moet je maar van de curbs afblijven. ;)

Bumpsteer is wanneer je de voorveren indrukt dat de voorbanden toe-in of toe-uit gaan. Op een grof circuit zal dit dus ook gebeuren op het rechte stuk maar in de bochten worden de buitenste ophanging ook ingedrukt en dat veroorzaakt ook toe-in of toe out in de bocht. Dus het veranderd ook het stuur gedrag door de bocht. Je zou het als tuning kunnen gebruiken maar voor mijzelf wil ik geen bumpsteer aangezien je niet weet wat voor effect het heeft in elke bocht. Ik heb liever een gebalanceerd stuurgedrag.

Mijn L2 uit 1996 heeft standaard een schuine plaatsing. Het zou zorgen voor nul bumpsteer en perfecte ackerman etc. De crc heeft nog als optie dat je de servo kunt verplaatsen om ackerman etc te veranderen. Iemand met een platte servo komt ook goed rond als je het 1 en ander maar goed shimmed zodat je geen bumpsteer hebt.

Servo plat of schuin is gevoelsmatig. Er zal wel verschil zitten maar heb me daar nooit mee bezig gehouden. De meeste pancars voor buiten gebruiken een schuine servo in ieder geval.

tube lube is een beetje afhankelijk welke zijveren je gebruikt. Deze zondag heeft iemand mij laten weten dat je de demping eigenlijk bijna niet moet voelen :D;). Het moet in balans zijn met de sterkte van de zijveren. Ik gebruikte eerst vrij dikke lube maar had heel veel slijtage van de voorbanden tijdens de eerste zac.

Ik heb zondag 10.000 cst olie erin gedaan en het reed een stuk gebalanceerder en bijna geen slijtage van de voorbanden. Je krijgt dan iets minder stuur maar dat kun je terug krijgen door bijvoorbeeld een hardere centrale veer te plaatsen of iets meer voor te smeren. Overall is de auto dan veel beter te rijden

De corally soft syrup is harder dan 10.000 cst.
 
Laatst bewerkt:
dat verschilt. Ik heb in me corally tubes de X-Hard tubevet van corally, maar verder heb ik niet echt ervaring met verschillende tubevet van andere merken. Ik heb ook met crc tubes gereden en daar had ik rood ( soft ) in zitten van corally
 
De corally tubes hebben een veel groter "gat" tussen de wand en de piston dan de crc tubes. Hierdoor moet je een veel dikker spul gebruiken dan met de crc om hetzelfde gevoel te krijgen. De crc tubes met zachtere syrup heeft hetzelfde gevoel als de corally tubes met harder syrup.
 
Over het algemeen is de servo schuin iets aggresiever in het stuur en de servo plat iets rustiger. Ik zelf rij met de servo plat en dat gaat goed, het is iets wat je moet uit proberen wat voor jou het beste werkt.
 
Dan pas? De race is overdag hoor maandag :D
Ik denk dat ik er morgen rond het middaguur wel ben, eerst even bandjes halen en dan de nieuwe Shepherd Tires testen!
 
Back
Top