Countdown foto's nieuwe Compass 7HV (foto's online)

Zeker, hier is ie:

3DHELIFREAKZ • Toon onderwerp - Crashed....

Ik heb nou al een paar keer logos zien crashen maar simpelweg nooit echt grote schade, ook inverted crashes enz.

Wel mooie heli die 7HV maar eerst maar eens onderdelen prijzen zien. Jammer dat er voor de kap voor wit gekozen is. Dit is een van de slechts zichtbare "kleuren" ivm wolken

Iedere crash is verschillend, als een logo met volle snelheid de grond ingaat dan is ie zeker ook in frut.

Ik ga niet akkoord met wat je zegt over die witte canopy, die zal zeker goed zichtbaar zijn in de lucht en zeker met die oranje-rode windshield.

Grtz,
Dirk
 
heb je de 7hv al?
het frame ziet er inderdaad heel erg mooi uit, vele male mooier dan het frame van de t-700.
erg mooie heli, weet niet of het al ergens vermeld is geweest, maar wat is het vliegklare gewicht?
groetjes
 
Volgens mij is een Trex 700 E vergelijken met een 7HV hetzelfde als appels met peren vergelijken :D.

Maarja ik ben bevooroordeeld. Compass :banana:
 
Nee hoor,
Het zijn beide 700 size e-heli's.
De T700 is er al, en daar weet ik de voor en nadelen behoorlijk goed van.
En ik ben behoorlijk gecharmeerd van de voordelen van de T700E en van mijn huidige T700N (veel dezelfde onderdelen).
Ze niet vergelijken, en een nog niet uitgekomen model bij voorbaat al op 1 zetten is inderdaad een bevooroordeelde mening ;)

Mijn visie op de verschillen die voordeel opleveren t.o.v. een Trex 700 wat ik zo kan waarnemen...een vergelijk op voorhand dus:
- Directe swash aansturing, redelijk perfecte geometrie, voordeel voor iedere FBL unit, betere en directere regeling.
- belt driven tail, lagere crashkosten, minder onderdelen en een spelingsvrije en directere staartaandrijving.
- De gehele staart besturing / pitchslider is gewoon beter ontworpen, minder spelingspunten, directer.
- Zonder meer iets lichter, gewoon minder onderdelen.

Ik vind het wel heel erg jammer dat ze van het originele ontwerp van de frameplaten zijn afgestapt, ik vind hem nu erg leeg ogen naast en onder de canopy.
Die vakwerk verdeling gaf hem juist een heel eigen karakter, en was ook veel beter in balans met het canopy ontwerp.
Nu vind ik de canopy groter (te groot) ogen en de staart erg kort.
Gewoon wat te simpel gemaakt naar mijn mening, te leeg.
Maar goed, dat is persoonlijk.

Grt,
Eric
 
Her nog een testvlucht van USA teampilot David Ketelhut, enjoy


Grtz,
Dirk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voorlopig wordt er bij de kits geen ESC geleverd, Compass bekijkt nog of ze dat gaan doen.

Maar de kits zullen eerst geleverd worden als volgt :

kit met blades en motor ofwel
kit met blades

Grtz,
Dirk
 
Mooi ZO , kan er gewoon een YGE in. Is die prijs definitief :O

Waarom maakt elke compass dat typerende geluid tijdens climbouts? Prachtig :D

Wanneer zouden de spare prijzen bekend worden? Ziet er erg goed uit dit.

Zijn compass onderdelen altijd goed verkrijgbaar? Nadeel van outrage is dat je ineens maanden zonder tailshaft kan zitten.
 
Laatst bewerkt:
Willow,

Normaal gezien heb je vanaf 1 juni een Nederlandse webshop die zich gaat specialiseren in Compass heli's en onderdelen, dus daar zal je vlug je onderdelen kunnen krijgen. Hier is de link : RIGIDHELI MODELSTORE

Grtz,
Dirk
 
Willow,

Normaal gezien heb je vanaf 1 juni een Nederlandse webshop die zich gaat specialiseren in Compass heli's en onderdelen, dus daar zal je vlug je onderdelen kunnen krijgen. Hier is de link : RIGIDHELI MODELSTORE

Grtz,
Dirk

Nou behalve de blades :(:( zie ik nog geen nadeel. Ik vind hem er echt prachtig uit zien. Als rchelipower nu ook nog eens zijn parts sorteert per heli:confused: moet je aan 2 adressen in NL toch genoeg hebben.

Ben heel benieuwd of de geometry perfect is met de Vbar.
 
Zou niet gek zijn.
Met FBL zijn de bladen trouwens al snel goed (vind ik tenminste).
Zolang ze neutraal zijn en de juiste lengte hebben t.o.v. het beschikbaar vermogen.
Als de prijs gunstig is en de kwaliteit goed dan maakt het merk bladen me eerlijk gezegd niet zoveel uit.
 
De 7HV is een zeer aantrekkelijke heli. Graag wil ik verlengen naar 800 bladen. Alle heli's word hier rustig mee gevlogen, lage HS, en in veel gevallen met camera. De 7HV is denk ik een hele leuke aanwinst, en de prijs is echt zéér aantrekkelijk.
Ik vind het jammer als ze bladen leveren, die bij mij vervolgens zeker niet gebruikt worden. Ik ben behoorlijk fan van semi-symetrische bladen (met name de SpinBlades), en zal ook niet meer met symmetrische bladen gaan vliegen.
De 700mm bladen kunnen wel op de Logo, maar als ze symmetrisch zijn... gaan ze ook daar niet op.

Werkelijk een mooie heli, helemaal met het definitieve frame!
 
Naar ik meen te weten zal de Duitste distributeur MTTEC hoogstwaarschijnlijk de optie aanbieden om de 7HV te leveren met spinblades, maar dit is nog niet 100% zeker.

Grtz,
Dirk
 
Naar ik meen te weten zal de Duitste distributeur MTTEC hoogstwaarschijnlijk de optie aanbieden om de 7HV te leveren met spinblades, maar dit is nog niet 100% zeker.

Grtz,
Dirk

Zonder blades wordt zeker geen optie? Daar heeft iedereen toch zijn eigen voorkeur voor.
 
Ik denk het niet, maar zodra ik Compass aan de lijn heb vraag ik het hen. Misschien geen slecht idee om een barebone op de markt te brengen. Niets staat vast, dus alle opties staan nog open ....

Ik denk niet dat Align ook kits zonder blades aanbiedt, ik denk dat meer en meer producenten gaan voor een meer komplete kit, maar dan wel niet zo extreem zoals Align waar je zelfs bijna geen kits meer vindt zonder electronica. Jammer dat ze je bijna verplichten om hun electronica mee te kopen. Vandaar dat Compass beslist heeft om voorlopig alleen maar de kits aan te bieden met blades en motor en niks meer .....

Grtz,
Dirk
 
Back
Top