(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

hey Serge, waar was je? het was prima vliegweer :D

Arjan is filmpje aan het monteren. We misten de camera man, maar er zijn beelden!
 
Gefeliciteerd Hendrik, mooie rustige omstandigheden voor weer een primeur!

Dat 2012 voor jou maar net zo veel primeurs en maidens mag geven als 2011.

Groet,

Jacob Bos
 
Heren, gefeliciteerd. Ook geniaal die camera-opstelling. Ondanks de vaste opstelling staan de starts en de landingen er mooi op!!

Door de bolling in het veld, het strakke gras en de nevel krijg je bijna het gevoel dat dit filmpje in Engeland is opgenomen.

Max
 
Dat was vandaag !

En het beestje heeft geen moeite met de ka8 van arjan .
Ondanks dat het wat vlagerig was vandaag ging het als rails omhoog .
 
Ja, dat ging super! K8 weegt 4,5 kg, dus een kilo of 6 moet kunnen. De biglift is een super sleper voor vintage zwevers. Ik bedoel hiermee: vliegsnelheid van de biglift is relatief laag, dus zwevers die ook langzaam vliegen dáár heeft mijn biggy de voorkeur voor.

Het was trouwens wel redelijk slecht weer ja. Regen en tamelijk veel wind gehad. Tussentijds moesten we schuilen met het afdekzeil over de vliegtuigen heen. Maar goed, we hebben ons weer heerlijk vermaakt.

Arjan knipt en plakt de gemaakte beelde weer in de juiste volgorde, dus vanavond kunnen we weer van filmpje genieten.
 
Jups we hebben schik gehad .
het filmen van 2 toestellen tegelijk was wat lastig ,hopenlijk is het goed uitgekomen .
 
Het is prachtig geworden! Bedankt hoor.

Eerst wat anders, de log van mijn vario. De eerste keer met de Graupner HoTT vario, is wel erg leuk. doet wat mij betreft niet onder voor een SkyAssistant maar kost slechts 40 euro. En je hebt geen losse ontvanger meer nodig. Ook wel handig

120108_sleeplog.jpg


Te zien is dat we met zo'n 4 á 4,5m/s naar dik 300 meter zijn gegaan. Prima dus.

En dan het filmpje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Biglift woog 7,5 kilo met de 26cc MVVS. Perfect met Huckepack en voor het slepen van 3 meter zwevers.
Later ging ik naar 35cc en 43cc voor steeds zwaarder werk. Het gewicht ging naar 8,5 kilo, en de sleep werd steeds onrustiger door het grote motorkoppel, wat eigenlijk voor de BL te veel werd. Vandaar de uitvergrootte versie die nu in jouw bezit is.

Een mooi stukje werk wat je daar geleverd hebt.
 
Hoi Hendrik, keurige sleepjes, kan niet anders zeggen, well done!

Dat landingsgestel houdt zich trouwens veel beter dan ik dacht, lijkt sterk zat.
Alvast succes bij het VGG :)

Gerben
 
Back
Top