koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Voor de liefhebbers van de Asso 10R5 die graag met 2S lipo rijden maar de boel niet willen ombouwen(lipo kit) is dit ook een oplossing.

ik weet nog niet of het een oplossing gaat zijn.
CRC heeft ook 1S shorty lipo's uitgebracht, speciaal voor de 1/12 stock klasse. Maar op de binnenbaan met 13.5T halen ze de rijtijd niet.
Nu kan het zijn dat het buiten wel gaat lukken met deze 2S "shorty's" maar ik zou dat eerst even goed testen alvorens je er veel aan gaat schaffen, of is het daar al te laat voor?
 
Als ik kijk naar afgelopen seizoen dan ging er steeds tussen de 3200 en 3500Mah in de accu's na een heat dus in theorie zou je het moeten redden met een 4200. Ik maak me eerder zorgen hoe je met deze accu setup 1200gr. gaat bereiken zonder een chassis van messing of lood ;)
 
Voor buiten is 4200mah echt krap maar voor binnen zal het heel goed zijn met de 17.5t.

Ik zou persoonlijk altijd zo hoog mogelijke capaciteit nemen tegen verval van voltage en het feit dat je nooit datgene uit een lipo kunt rijden als wat er op staat. ikzelf hou altijd 30%-40% overcapaciteit aan. Op banen zoals rucphen zul je veel meer verbuiken dan op de mach en inderdaad wat joost zegt...je moet ca. 90 gram meer gewicht bijplakken en voor de prijs hoef je het niet te doen.
 
Ffies ter verduidelijking.
Ik heb de shorty lipo aangeschaft voor de DTC F1 klasse en daar rij je max 2200MAH uit de accu.
Of het binnen met deze accu ook gaat werken in combinatie met de 17.5 is idd test werk;)
Voor mij het gewoon om even te laten zien dat ze passen.
Voor het echte werk buiten rij ik geen 200MM maar 235MM en dan ook et minimaal 5000MAH.

mvg Roy
 
Voor WGT binnen of F1 buiten zal het inderdaad prima gaan. 235 Pro10 gewoon te licht en te weinig capaciteit. Het past wel erg mooi in een 10R5, dat dan weer wel...
 
Waar ik ze voor aangeschaft heb zijn ze prima;)
Was gewoon ffies aan het vogelen daar ik de F1 en de 10R5 naast elkaar had staan:cool:

mvg Roy

maar ik zou dat eerst even goed testen alvorens je er veel aan gaat schaffen, of is het daar al te laat voor?
 
Als ik kijk naar afgelopen seizoen dan ging er steeds tussen de 3200 en 3500Mah in de accu's na een heat dus in theorie zou je het moeten redden met een 4200.

Oh, dat valt nog mee dan, ik heb er nooit op gelet eigenlijk.

Ffies ter verduidelijking.
Ik heb de shorty lipo aangeschaft voor de DTC F1 klasse en daar rij je max 2200MAH uit de accu.

Oh, dan zijn ze wel geschikt inderdaad. :p
 
Weet iemand of de oude corally 1/12's een verlaagde as hebben in de achterpod? De 12x wc heeft dit bijvoorbeeld wel als je die vergelijkt met de 10X NG. Zouden de oude 1/12 pod (met dat frictie disc dempertje) dat ook hebben?
 
Ik denk dat het gewoon met haalbare rijhoogte te maken heeft Alex.
De rijhoogte inserts in een S120, zitten ook andersom erin t.o.v. een S100, omdat ze dezelfde achterkant delen.
Een 1/12 rijdt met achterbanden tussen de 41-45mm...
 
Nee, de pod van de 12x is anders dan van de 10x ng. De achterashouders van de 12x zijn beduidend lager geplaatst in de pod. Hetzelfde geld ook voor de 12SL en de 10SL wat ik zo zie op de plaatjes.
 
Voor de 10SL/12SL zijn er inserts van 0,5/1,0/1,5/2,0/2,5/3,0mm. Door deze op zijn kop te zetten kan nog eens 3,0mm extra afgesteld worden. Dus van 0,5mm tot 6,0mm afstelhoogte in stappen van 0,5mm.
 
Voor buiten is 4200mah echt krap maar voor binnen zal het heel goed zijn met de 17.5t.

Ik zou persoonlijk altijd zo hoog mogelijke capaciteit nemen tegen verval van voltage en het feit dat je nooit datgene uit een lipo kunt rijden als wat er op staat. ikzelf hou altijd 30%-40% overcapaciteit aan. Op banen zoals rucphen zul je veel meer verbuiken dan op de mach en inderdaad wat joost zegt...je moet ca. 90 gram meer gewicht bijplakken en voor de prijs hoef je het niet te doen.

Dus je zou kunnen stellen, dat de 6,5T motor in mijn 1/12 iets te veel van het goede is ;) -1S 4200 mah-
Dat zou kunnen verklaren waarom de accu zo snel leeg is :( en de blauwe LED op de regelaar als een gek staat te knipperen, op het MRM circuit

dan toch maar kijken voor een andere motor, 13,5T ofzo.......:confused:
Rene
 
I stand corrected by Alex;)

@Rene......Wat voor regelaar rij je in de 1:12?
Welke settings?
Ik had begrepen van jou nadat je de nieuwe regelaar er in had gezet dat dit een LRP SXX was?
Is dit de stock spec of de mod uitvoering?
Indien stock spec en je hebt hem bv in de stock mode staan, "vreet" hij idd behoorlijk vermogen.
Ik zou bij ons op de baan eens een 10.5 proberen voor je naar 13.5 gaat.
Dit ook ivm de eind snelheid bij ons op de baan.

mvg Roy
 
Laatst bewerkt:
Dus je zou kunnen stellen, dat de 6,5T motor in mijn 1/12 iets te veel van het goede is ;) -1S 4200 mah-
Dat zou kunnen verklaren waarom de accu zo snel leeg is :( en de blauwe LED op de regelaar als een gek staat te knipperen, op het MRM circuit

dan toch maar kijken voor een andere motor, 13,5T ofzo.......:confused:
Rene

als de 1s 4200mAh shorty packs de rijtijd al niet halen met een 13.5t op de mach indoor circuit dan zou dat met een 6.5t op een groot circuit al helemaal niet gaan ;).

Dus... 1s lipo met veel mAh of 2s gaan rijden in je 1/12. Met de 2s 4200mAh shorty pack zal dat best wel rap gaan in een 1/12 en past gewoon 1:1. Dan kun je met een 13.5t al gaan vliegen :bye:
 
Met de 2s 4200mAh shorty pack zal dat best wel rap gaan in een 1/12 en past gewoon 1:1. Dan kun je met een 13.5t al gaan vliegen :bye:

Dat is niet te houden denk! :p

Alleen passen de 2S shorty's niet denk, volgens mij zijn ze net zo dik als een normale 2S lipo die we in de Pro10 gebruiken toch? 25mm dan dus, en een normaal 1S accu is 18 ofzo.... die krijg je niet onder de middenveer door denk ik.
 
@M7H....Het ophogen van de shock mount is misschien daar een optie voor?
Bij de 12R5 en 5.1 kun je met een simpele spacer van 1 a 2MM ook voldoende ruimte maken op de 2S shorty te plaatsen.
Zie de foto van de 10R5 die ik eerder heb geplaatst;)
Ik weet niet of dit bij de andere 1:12 ook het geval is?
Bij de eerste Corally link auto zou dit wel moeten kunnen en daar rijd Rene mee voor zover ik weet(correct me if i am wrong).

mvg Roy
 
Laatst bewerkt:
@M7H....Het ophogen van de shock mount is misschien daar een optie voor?
Bij de 12R5 en 5.1 kun je met een simpele spacer van 1 a 2MM ook voldoende ruimte maken op de 2S shorty te plaatsen.
Zie de foto van de 10R5 die ik eerder heb geplaatst;)
Ik weet niet of dit bij de andere 1:12 ook het geval is?
Bij de eerset Corally link auto zou dit wel moeten kunnen en daar rijd Rene mee voor zover ik weet(correct me if i am wrong).

mvg Roy

Op dit moment "rij" ik nog met een 12X met deze regelaar-SXX Competition Version 2 Brushless- en deze motor LRP X12 6,5T Octa wind met een roll-out van ong. 35mm (ivm de lengte van de baan)

Maar binnenkort gaat er een bestelling de deur uit voor de nieuwe 12SL
Dus bijna goed Roy ;)
Op de Corally site staat ook een foto van de 12SL met een Li-Po, alleen welke dit is....?

Heb denk ik dan ook ander accu's nodig als ik dit zo lees, het probleem is -denk ik- ook dat de accu's waar ik nu mee rij, halve stick-packs zijn uit mijn Pro-10
Daarin rij ik 2s met een 10,5T.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top