Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Nice Oscar:cool:
Waarom gebruik je de "shorty"lipo's niet?
Vallen perfect binnen het chassis.

mvg Roy
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu nog een echte t-bar erin met een tubedemper en je hebt een winnaar voor het buitenseizoen :p





ps:

uhmm en een andere voorkant die normaal is af te stellen

Voorkant kan je van 3Racing nemen, die is goed af te stellen. Tja, een T-bar... Dat zou mooi zijn haha maar dan kan je net zo goed een normale F103 rijden of een chassis maken met een Asso-type T-bar en saddles... :D
 
OK:cool:
Had je laatst met je prototype F1 gereden op Mach?
Zag er netjes uit:D
Of was het een tamiya F1 en was je stiekem aan het oefenen voor de DTC??;)

mvg Roy
 
OK:cool:
Had je laatst met je prototype F1 gereden op Mach?
mvg Roy

Ik ben redelijk dicht bij een originele F103.

met uitzondering van het diff ( f103 GT )
en de banden F201.
Natuurlijk met een eigen upper dek,
waar nu versie 2 van getest moet worden.

F103 / F104 achterbanden (sliks)hebben altijd problemen.
Ze passen nooit lekker op de velg en de insert die de
band niet helemaal vult geeft erg snel onbalans.
Met foam is het geen probleem. maar dat lijkt weer helemaal niet op een echte autoband.

Ik ga nog wel een F104 diff bestellen om ook met foam te kunnen rijden achter.
Ik heb nog wat nieuwe setjes HBR soft op de plank liggen.
 
@Oscar.....Probeer de pitsu banden maar.
Die geven goed grip en gemonteerd op de rubber band velgen van de F103 passen ze perfect.

mvg Roy
 
Klopt marcel.
Of je modificeerd de vlakke battery holders zodat deze smaller worden.
Dat gaat ook perfect.

mvg Roy
 
Idd een F104Pro diff.
Eenmaal goed afgesteld, perfect en je hoeft hem niet iedere keer af te stellen na het los halen van de rechter achterband zo als bij de F103.
Vergeet alleen niet om het 2e kogellager(net onder de alu schijf) te vervangen door een 1 piece trustbearing en de springwashers zo----> )( te monteren.
Veel mooier lopend dif.

mvg Roy
 
kan iemand mij vertellen hoe breed de body van een f104 aan de achterste gedeelte is?

Mss is de vraag beter hoe breed het chassis is bij de links;-)

Alvast bedankt!

Halewijn
 
kan iemand mij vertellen hoe breed de body van een f104 aan de achterste gedeelte is?

Mss is de vraag beter hoe breed het chassis is bij de links;-)

Alvast bedankt!

Halewijn

kom woensdagavond op de MACH maar opmeten ;-) ik heb de f60 body mee, is wellicht was smaller dan een standaard f104 body zoals die bij de f104 pro wordt geleverd.
 
Het waren er dacht ik maar 8 in de F1 klasse. Martijn van der Heijden en Eric Mulder reden mee volgens mij. Martijn was 4de overall geworden dacht ik!
 
Links?????
Welke links??
Een F104 heeft geen links of je moet een Exotek chassis hebben.

mvg Roy

Dan denk ik dat ik idd een Exotek chassis heb gezien op een plaatje. Is ook niet erg belangerijk, wil namelijk graag de breedte en de lengte van een F104 chassis weten ivm een zelfbouwprojectje:p

kom woensdagavond op de MACH maar opmeten ;-) ik heb de f60 body mee, is wellicht was smaller dan een standaard f104 body zoals die bij de f104 pro wordt geleverd.

Thanks Matthijs! Maar ik denk niet dat ik er kan zijn woensdag. Maar ik zal even kijken.

Ik heb namelijk nog een achterpod, voorwielophanging van een Xray X10 over en kan ik dus op basis van een XRAY X10 een F1 (FX10:D) bouwen. Beetje met een schuin oog zoals het principe van de Corally F1SL....

F1SL-chassis-800.jpg


Hmmmmm..... nu ik dit schrijf realiseer ik me dat ik me beter kan richten op de Corally F1 bodies dan op de Tamiya F104 body;)...

Oke, wie heeft voor mij de maten van een Corally F1SL chassis voor mij...?

Thanks!

Halewijn
 
Hey Halewijn,

Volgens mij zijn de maten van de Corally F1 het zelfde als die van de WGT 200MM qua lengte en breedte.
Correct me if i am wrong:cool:

mvg Roy
 
halewijn, naast de corally wellicht ook de serpent f1 bekijken voor inspiratie?

Zie inderdaad 7 man in de formule 1 klasse bij ETS maar goed... is dat de reden dat er niets over te zien is?


ps:
corally f1 sl:
Fully equipped with super strong hardened black steel torx screws.
The precision chrome steel front and rear wheel bearings offer a long lasting, low rolling resistance and efficiency.
Unique 1-piece graphite rear axle with ball differential.
High grade graphite chassis components.
Super Smooth rear side link suspension with 2 rear tube dampers and shock absorber.
WC Front Suspension as used on the World Championship winning SP12X.
Duraluminium servo mounts.
New super rigid duraluminium motor pod design with integrated bearing holder system.
Front & rear adjustable ride height.
Threaded body posts for precise body height adjustment.
Wheels run on lightweight duraluminium rear wheel hubs.
Rear Width : 204mm.
Front Width : 198mm.

The F1-NGX comes partially assembled.
Note: no tires, body, electronics are included in the kit
 
Check facebook van Martijn.
Misschien staat daar wat op vermeld?
Was best wel een leuke baan waar gereden werd.
Tenminste op de foto's af te gaan.

mvg Roy
 
Back
Top