Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Die baan in Gran Canaria is volgens mij ook uitermate geschikt om met Pro10 te rijden. Alleen dan wel de andere rijrichting als dat ze met ETS reden, dan heb je een wat meer glooiende bocht aan het einde rechte stuk...

Misschien moeten we daar in 2013 maar eens de Benelux+ organiseren LOL :D
 
halewijn, naast de corally wellicht ook de serpent f1 bekijken voor inspiratie?

ps:
corally f1 sl:
Rear Width : 204mm.
Front Width : 198mm.

Alex, welke Serpent F1 bedoel je dan, de 1/8 mss? op 1/10 zag ik niets op hun website...

Ik bedoelde niet de wielbreedte maar de breedte van het chassis ivm de body.

Die baan in Gran Canaria is volgens mij ook uitermate geschikt om met Pro10 te rijden. Alleen dan wel de andere rijrichting als dat ze met ETS reden, dan heb je een wat meer glooiende bocht aan het einde rechte stuk...

Misschien moeten we daar in 2013 maar eens de Benelux+ organiseren LOL :D

Ik stel voor dat de ETS naast F1 ook Pro10 toelaat;-)
Halewijn
 
Ben ik nou koekkoek?

Serpent Model Racing Cars - Products

Maar die ziet er goed uit zeg. Ook idd wat ik bedoel.

Wat ik eigenlijk bedoel qua body is, dat als ik een F1 chassis (laat) maken, dat dan wel een body op past. Dit omdat een F1 body natuurlijk veel smaller is dan een gewone body. Vandaar dat het handig is als ik de maten weet;).

Dus als je zou willen Alex heel graag!:D

Halewijn
 
@Halewijn.....Als het goed is past de Protoform F1 body op de Corally.
Het model met de lage neus.
Dit is mij tenminste verteld.
Deze past ook weer op de F104 en F103.

mvg Roy
 
ETS Pro10....HMMMMMM.
Zeg dat nu niet te hard;)
Krijgen we weer allemaal verplichte regeltjes en en een standaard motor en regelaar.
Het zal dan niet zo blijven zo als het nu is.
Ik denk dat het hoge fun gehalte wat er nu in zit volgens de rijders ook afneemt.

mvg Roy
 
Kijk naar de F1 klasse bij de ETS.
Eerste wedstrijd nagenoeg alle modellen toegelaten en nu maar 2 types.
Banden,motor en regelaar, allen maar 1 type toegestaan.
Ik weet dat dit ivm sponsoren is maar het haalt wel weer de fun er uit om te proberen net ffies wat harder te kunnen rijden als de andere.
DTC heeft ook een vastgestelde motor(dit jaar nog brushed) maar regelaar en banden zijn vrij.
Toch zie je dat de meeste op de zelfde banden rijden(proef gewijs uit gevonden wat het beste reed).
Je gaat met dit soort regels leveranciers uitsluiten en dit zal het in de toekomst toch iets moeilijker gaan maken om BV sponsoren te vinden.
Dit is just my 2 cents hoor en val geen enkele organisatie hiermee aan.
Het haalt weer de fun gehalte er uit zo als er in de Pro10 wel weer is.
10.5 motor,regelaar vrij, banden vrij en een bepaald type body en gaan met de preekwoordelijke banaan.
Daar is dus de enige restrictie de 10.5 motor en dit moet(vind ik tenminste) zo worden gehouden.
Anders worden dit zulke snelheids duivels dat bijna niemand ze meer kan houden en bloed de klasse leeg.
Gelukkig hebben we een paar "wijze" mannen hiervoor die dit dit jaar ook weer voor elkaar hebben weten te krijgen:D

mvg Roy
 
Halewijn voor het overzicht heb ik maar wat foto's genomen dan kun je denk ik beter zien welke maat waar hoort. Mocht je nog andere maten willen weten dan hoor ik het wel. De Corally kap is een rebadged protoform type M p4/9.



breedte achterzijde kap is 7 cm
P1050508.jpg


Breedte kap is 15cm
P1050503.jpg


afstand achterzijde kap naar breedste gedeelte kap is ca 8 cm
P1050505.jpg


afstand achteras tot achterkant chassis is 5,50 cm
P1050507.jpg


Breedte chassis is 10cm
P1050506.jpg


Wielbassis 260mm
P1050504.jpg




En hier nog een foto van de Corally f1
P1030824.jpg
 
Wow, te gek Alex!

Bedankt voor de moeite!

Achterkant zal dus zeker passen.

Hoe breed moet hij worden aan de voorkant?

Halewijn
 
net achter de voorophanging is het chassis 3,50cm breed. Dit loopt dan schuin door naar achteren en is dan 6,8cm breed. De lengte in de middenlijn (dus niet de schuine zijde) tussen deze twee breedtes is ca. 9,5cm lang.

Daarna loopt het chassis schuiner naar achteren naar 10,40cm breedt (om precies te zijn). Maar hier heb je veel ruimte over onder de kap dus dit stuk kun je ook breder maken.
 
Top Alex, nogmaals bedankt!

Moet de voorkant ivm de voorspoiler nog aan bepaalde eisen voldoen qua vorm? of is dat "universeel"

Halewijn
 
kwa vorm heeft het een stompje wat in de bumper valt. Dit stompje is universeel bij alle bumpers (voor zover ik weet iig). Tamiya f103 heeft dit ook

Stompje is 1,50cm breed aan de achterzijde en 1cm breed aan de voorzijde. Het is 3mm hoog.:p

P1050524.jpg
 

Jongens dit ziet er toch echt niet uit met zo'n voorwielophanging!

Dit is gewoon een 1/12 met een f1 kapje . net zoals die lelijke Corally F1.
Ik heb ook al zo de pest aan foambanden, dat heeft toch niets meer te maken
met een schaalmodel!

Maarja ik sta weer de roepen in de woestijn.
 
Zo een type voorwiel ophanging kan ik nog mee leven als de draagarmen langer worden en onder de kap verdwijnen zo als BV de Tamiya modellen.
Zo als het nu is, is het idd van hmmmmmmm ik heb nog voldoende voorwiel ophangingen van de 1:12 of WGT.
Laat ik een smal chassis maken en er een F1 kap op plaatsen en tada wij hebben ook een F1 model.
Dan zien de FGX en de F201 er toch een stuk echter uit.
Nu word het wederom een veredelde WGT net als de Corally F1
Leuk dat ze meteen voorin mee kunnen doen maar dat is idd ook geen wonder met die brede sloffen er onder.

mvg Roy
 
Back
Top