Savox 1257 servo doet het ook uitstekend in mijn f1, gaat prima!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Waarom een gaatje er in maken voor je balancer?
Wil jij met een balancer op de accu aangesloten rijden?
Ik heb dit nog niet vaak gezien
mvg Roy
Dank jullie voor de reacties.
Dan heb ik nog een vraagje, Bij de club waar ik rij is zowel de tamiya 32t motor als de carson cup motor toegestaan. Hoeveel verschil zit daar tussen? Denk dan aan snelheid, vertanding maar ook levensduur.
Dank jullie voor de reacties.
Dan heb ik nog een vraagje, Bij de club waar ik rij is zowel de tamiya 32t motor als de carson cup motor toegestaan. Hoeveel verschil zit daar tussen? Denk dan aan snelheid, vertanding maar ook levensduur.
En heeft iemand een goede basis afstelling voor een F104w. Van waaruit ik zelf kan verder experimenteren.
Wat ik al heb (of wat nog binnenkomt)
Tamiya F104W met mclaren mp4/6 body
Servo: Savox SC1257TG
Regelaar: Lrp Quantum Pro Sport 2
Banden: nog aan te schaffen
Motor: nog aan te schaffen
Vering: uit de doos
pignon: 17T , 19T
Spur: uit de doos (63T o,6m)
accu: nog aan te schaffen want de accu die ik nu heb heeft de aansluitingen aan de bovenkant zitten. En ik heb begrepen dat dat niet gaat passen op een F104.
Bedankt.
De Carson is een toerenmotor, de Tamiya is een koppelmotor. Het verschil in verplaatsing tussen beiden is fors, de Tamiya verplaatsen we op Apeldoorn bizar hoog (68-70mm), weet even niet uit mijn hoofd wat dit voor de Carson is.
Wat ook zeker een verademing is is dat je 0.4 tandwielen koopt. (wanneer je 0.6 versleten of stuk is natuurlijk) 0.6 maakt veel meer lawaai tijdens het rijden waar je met 0.4 weinig of niets hoort wat veel leuker rijdt. (pinions kan je van 20 tot 29, en spur is een setje van twee met 104 en 93 tanden, met de tijd aanschaffen om met de vertanding te spelen)
Alternatief is meteen naar de 48 of 64 pitch tandwielen te gaan die door iedereen behalve Tamiya gebruikt worden. Dat geeft je veel meer opties. Je hebt meestal wel een klein adapterringetje nodig tussen de spur en de as. (Check je regelement of niet-Tamiya onderdelen zijn toegestaan. ECS zou me verbazen als dit niet mag, maar TamiyaCup kan anders zijn.