rcpowers f 35 v2

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door harald123, 25 mrt 2013.

  1. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Zou deze prop voldoen?
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...t_6x4E_Precision_propeller_NL_Warehouse_.html

    + nog iets, mijn zender (KDS 7xii) ondersteunt denkik geen elevons, is er misschien een andere manier?

    Is het ook mogelijk een ducted fan te gebruiken?

    Gr Harald
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  2. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Hee harald,

    Prop lijkt me geen probleem.

    Als je via je tx geen elevon mix kan programmeren. Dan kun je een mixer gebruiken.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...Y_V_Tail_Mixer_Ultra_small_NL_Warehouse_.html

    Ducted fan is een knutsel gebied boor deze modellen. De F-35 lijkt zich ervoor te lenen met die kap bovenop maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Dat zou ik dan eens kijken op RCP forum maar er zijn niet veel die daar mee bezig zijn op het RCP forum.

    Ik kan je daar verder ook niet in helpen.

    Groet leon
     
  3. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Ik denk dat er wel een v-tail en een delta wing functie in m'n tx zitten! is het niet de delta wing functie die ik moet gebruiken?

    Gr Harald
     
  4. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Delta wing is volgens mij dezelfde functie idd. Zal kwestie zijn van testen..
     
  5. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Zal eerst zorgen dat ie in mekaar geraakt :D
    Heb vandaag verder gewerkt, nog enkele stukken uitgesneden. Moet nu nog een nieuwe sheet depron halen voor de laatste stukken (onderste deel van de romp en de twee bovenstukken van de vleugel)
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  6. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Maestro,

    op deze foto, die 2 stukjes links vanboven, voor wat dienen deze? en het onderste zit bij mij nog vast aan het middenstuk, moet ik het lossnijden?
    http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/maestro-nl-albums-f-35-picture149766-img-0035.html

    Progress: nog wat gesneden, nu enkel nog de het onderste, achterste stuk van de romp en het lijmen kan beginnen!

    nog een vraagje, welke kf airfoil heb jij? ik denk dat ik voor de kf4 ga gaan. hier wat tips over?

    Gr Harald
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  7. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Hee harald, ik heb schijnbaar zitten slapen want je vraag helemaal niet gezien.

    Je link, gooit me naar een andere niet relevante discussie dus ik weet even niet welke delen je bedoelt.

    Ik had kf2 bovenop, voor beginners en om te wennen goed om mee te beginnen. Geeft lekker wat lift en dus langzamer vliegen en landen gaat ook bijna zwevend.

    Kf4 heb ik later toegevoegd, dan vliegt ie wat strakker en minder floaty, tevens iets prettiger in meer wind. Hoewel die van mij met de power setup als omschreven ook in 4-5 bft gewoon te besturen was, ja je gaat wat harder door de bocht maar hij bleef heel rustig.

    Doe nog even een goede foto va. De delen dan kan ik je antwoorden.

    Groet leon
     
  8. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Dus de kf4 moet doenbaar zijn? moet ik 6 mm bovenaan en 3 mm onderaan doen? En motor en esc zijn besteld!
    Bij mij werkt het linkje gewoon hoor? Het hoort uit te komen bij een vd foto's in je album (nr 7 v/d 10) En hoe kan ik best de elevators bevestigen?

    Groeten Harald
     
  9. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    [​IMG]

    [​IMG]

    Heb even in een webbrowser gekeken, tapatalk snap de fotoalbums niet.

    Dit zijn de twee stukjes toch?

    De eerst gaat in de bovenkap achterin om hem stevigheid te geven. De tweede snijdt je eerst los je schuift het middenschot over je vleugel en daarna lijm je het stukje weer op zijn plaats. Is en onderdeel van het motor bevestiging stuk..

    Kf 3.5 zoekt het beste van twee werelden, het zorgt voor iets lift en tegelijk voor strakker vliegen.

    Ik heb geen kf 3 gedaan daar ik 6mm zwarte polypron had en dat meteen goed uitkwam bij mijn zwarte onderkant.

    Gr. Leon
     
  10. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Bedankt! En ik ga nog zien wat ik ga doen dan. Hoe heb jij de motor eigenlijk bevestigd? Moet ik zo'n motorplaatje bestellen? En hoe heb jij de elevators vastgemaakt aan het vliegtuig, en watvoor controlhorns gebruik je?
     
  11. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Motor plaatje heb ik zelf "gemaakt" van 6mm triplex, dan met een gaten zagen een cirkeltje uit gezaagd van ongeveer 5 cm?( uit mijn hoofd) op de tekening staat ook een voorbeelden van het formaat. Ik heb daar gewoon 4 1 mm gaatjes in voor geboord en met 2.5x1.6 spaanplaatschroefjes hem vastgeschroefd .. Even checken of je motor goed in lijn is met midden en vleugel. Ik heb gewoon met hotglue vastgelijmd maar bruis of epoxy zou beter zijn.

    Hinges van "ducktape" in ieder geval stevig plakband met touwtjes erin.

    Enkel onder zijde hoek van 45 graden snijden, ik doe het stuurvlakken en vleugeldeel beide, maar zoveel zal je nooit gebruiken. Dan strak aanleggen en boven zijde tape erop, ik doe hele lengte. Om slaan en dan stuurvlakken minstens 90 graden omvouwen en dan tape erop. Nu heb je boven en onder tape, gaat nooit meer los.

    Voor control Horn heb ik bij rc addict gewoon besteld.. 10 voor 3 euro ofzo...

    Je stuurvlakken plakken is het makkelijkst als je verder nog niets gelijmd hebt.. Dus als eerste.
     
  12. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Oke bedankt! Nog iets, het verven heb je dat gedaan als ie ineen zat of daarvoor? en hoe heb je de tekening er op gemaakt?
    En welke dikte van carbon heb jij?

    Mvg Harald
     
  13. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    Verven doe ik altijd als ie in elkaar gezet is. Neem je alle lijm en tape ook meteen mee.

    Eerste helemaal oranje, daarna het zwarte en de leeuw is met de hand erop geverfd door een vriend van me die heel goed kan tekenen. Voorbeeld ernaast en hij doet dat uit de losse hand. Mij zou dat nooit lukken.

    Gr. Leon
     
  14. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Klinkt logisch, en is echt prachtig!
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    @harald: je hoeft niet altijd je voorganger te quoten ;-)

    linksonderin heb je "post reply", werkt ook
     
  16. harald123

    harald123

    Lid geworden:
    21 feb 2010
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Testelt (België)
    Oke, en waar links?

    Edit: al gevonden!
     
  17. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    waar horen deze thuis

    Weet iemand waar ik deze plaatjes moet plaatsen bij de F35v2?
    linker vlgs mij in de neus en de 2e van rechts is het motorschot?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    snijlijnen

    welke lijn moet half ingesneden worden en welke helemaal?

    Hatch line zegt me nl niet zoveel.

    thx[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. Maestro NL

    Maestro NL

    Lid geworden:
    15 aug 2012
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Lekkerkerk
    De kap, snij je over de lengte van links naar rechts half in, onderzijde even tape aan.

    De hatch line laat je met rust, van de neus naar achter tot de hatch lijn lijmen, daarachter niet. Als alles in elkaar zit en goed dan snijdt je de hatch lijn door en heb je je hatch..

    Ben ik half duidelijk
     
  20. Leivere

    Leivere

    Lid geworden:
    4 nov 2009
    Berichten:
    63
    Maestro,
    Ik lees net je PB. is duidelijk.
    Ga deze week even mee verder.
    krijg donderdag pas servo's etc binnen.

    thx.

    mag ik evt. nog bij je terugkomen mocht het niet duidelijk zijn?
     

Deel Deze Pagina