Bouwverslag Dragon Rapide DH-84-VH-UXG/Riama.

Iedereen bedankt.

Genieten is er even nog niet bij.
Een tweede vlucht heeft er nog niet in gezeten.
Er moesten nog wat probleempjes opgelost worden.
Zo deugde de aansturing van het hoogteroer niet.
Nu wel.
Hier door zal die niet meer op zijn neusje komen testaan.
War resulteerde in wat vandaag bleek 2 kapotte regelaars.
1 was al vervangen en zo raak ik wel door mijn voorraad heen.
Wel een lesje geleerd de rapide niet starten zoals de beech.
Ook de verlichting is nu werkend.
Dus stil zitten is er niet bij.
En natuurlijk moet er ook nog gevlogen worden.
Vanmiddag nog effe heerlijk gevlogen met de beech in een heerlijk zonnetje.
Al was de wind nog behoorlijk.

Spoedig zal er nog een update volgem.
Want hij is nog niet helemaal klaar.

Groeten HanDeBouwer.
 
Er moesten nog wat probleempjes opgelost worden.
Zo deugde de aansturing van het hoogteroer niet.
Nu wel.
Hier door zal die niet meer op zijn neusje komen testaan.

Vertel meer graag?
War resulteerde in wat vandaag bleek 2 kapotte regelaars.
1 was al vervangen en zo raak ik wel door mijn voorraad heen.
Wel een lesje geleerd de rapide niet starten zoals de beech.

en hier ook, vertel meer graag, Geen propstrick herkenning?
Kunnen wij misschien ook nog van leren. Vooral dat laatste in starten als de Beech.....
 
Haha vertel.........

Als je bij het starten iets gas geeft met de trim.
Dat staat zo leuk, en heeft bij de landing het voordeel
dat de motoren de snelheid van de props bepalen en niey
de vliegwind. Daar ik de motoren wel eens uitzet bij de landing.
Maar de rapide maakte een neusstandje en dus gas er af.
Maar dan vergeet je dus de trim ook terug tedoen.
En ja tegen de tijd dat je dat doorhebt ben je telaat.
Helaas zullen we maar zeggen.

Hoogteroer.
Twee dingen.
Bij glose loop aansturing moeten de gaatjes van de hevel op het dr\aipunt zitten.
Dat was niet het geval.
En de hevel was losgekomen meer speleing minder uitslag.

En nu snel van de week de boel afmaken.
Dan kan die echt vliegen.

Groeten HanDeBouwer.
 
Heeft even geduurd.
Maar hier de Riama in volle vlucht.
Zonder plak en knip werk.


Groeten Han en de bouwer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Han,

Het is weer een pracht exemplaar geworden....! Hoop hem binnenkort eens in het echt te zien....echt geweldig

Aan de andere kant kan ik niet wachten tot het weer 1 oktober is om te zien wat er nu weer op de bouwplank komt....van dat bouwen van jou is zoveel te leren!
 
Hoi Vinze.

Dankje, maar wat er op de bouwplank komt is denk ik niet veel.
Deze moet nog af. En er stan veel doe to doe klusjes gepland.

En nu eindelijk mooi vliegfoto's van Jan.

IMG_3771.JPG


IMG_3811.JPG


IMG_3818.JPG


IMG_3802.JPG


IMG_3828.JPG


IMG_3832.JPG


Groeten Han.
 
Dragon

Han,

mijn complimenten, prachtig :thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige kist Han! Hulde voor het resultaat! :thumbsup:

... maaruh,... waar zijn de vrouwelijke "gothic" passagiers eigenlijk gebleven? ;)

100_7517.jpg


Veel vliegplezier met je mooie Riama!

Groeten, Ramses
 
Heel mooi toestel.
Ook klasse fotos.

Ik zal je bouwbeschrijving eens goed gaan lezen.
Kan er zeker iets van opsteken.

Ton
 
Han,

Ik heb t hele draadje doorgespit en de zoekfunctie gebruikt maar toch heb ik heb niet kunnen vinden. Wat voor soort motoren gebuik je? heb wel een foto gezien met de Dymond 60A ESC, maar niks over de motoren.

M.v.g,

Marco
 
Eerst maar even iedereen bedanken.
Het is vrij rustig hier aan het front.
Veel vliegen etc. Soms effe wat plakken.
Dat heb je dan.

Bert: Ja waar was ik.
In Well de heledag gevloegn een urrtje met de rapide in totaal.
En ja en mijn oldtime zwever (die strutter zo leuk vind) ging ook lekker een paar keer na hogere sweren.
Intotaal zo'n 3'5 uur gevlogen.
Met heerlijk weer zo mooi het hele jaar nog niet gehad bij een meeting.
En de beech is even out of competion niet ernstig hoor maar genoeg
om van de winter even wat dingen grondig aan te pakken. Wil geen risico nemen voor 1 keer vliegen en dan.....

Marco: Er zit in nu 2x Turnigy 400kv nog de oude op 6s Gens ace 4500.
Genoeg voor ruim 12 - 13 min vliegen.
En de regelaara zijn nu 1oo amp dymonds.
Beetje over done maar de rapide heeft de nijging om soms op zijn neusje te gaan staan. Vonden de lichter niet zo leuk.

En nog een paar keer een probleempje gehad de pootjes.
Deze ga ik van de winter nog veranderen, dat proces is hier ook tevolgen
als de bouwer weer uit de zomerslaap is, zal wel niet lang meer duren.

Zal zo nog wat sweer plaarjes en filmpje posten effe geduld.

Groeten Han.
 
Ah, ok, dank voor het antwoord.
Ik ben nog steeds met de F.XX, en dus ook de aandrijving, aan het puzzelen. Lange tijd niks aan gedaan. Maar heb binnenkort hopelijk weer de rust en tijd om hem op te pakken.

Groet,

Marco
 
Back
Top