ombouw logo 600se

Hallo allemaal,
Omdat ik er een beetje zonde van maak mijn logo 600se niet zelf gebouwd te hebben en omdat hij mijn vliegstijl niet aankan (vooral het hoofd tandwiel) ga ik deze ombouwen naar de logo 690SX. De rotor kop van de sx reeks is binnen samen met de fluo oranje staart vinnen. De rest is nog in back order.
Dit weekend begint de bouw dus vanaf dan volgen er foto's. Aan de elektronische setup verander niets:
- scorpion HK-4035-500KV
- kontronik esc jive 80 lv (deze kan nog veranderen naar 120hv)
- 3x aling brushless servo's bl700h hv
- 1x aling brushless tail servo bl750 hv

foto's volgen nog :D:D
mvg vincent
 
Vlieg jij zo extreme dan? Heb zat logo's 600se vette 3D zien vliegen zonder problemen.

mvg. Freddie

+1, ik heb zelf nog nooit een maingear van een 600se kunnen kapot vliegen.

2 opties:

1) er is iets mis met de mechanische setup: pinion staat te hoog/te laag op de motor shaft, te veel/te weinig backlash.

2) de maximum rpm bedraagt 1800 op een 600se. is het mogelijk dat je hier over zit? Ofwel gebruik je belachelijk veel pitch, dat kan ook :p
 
Bij mijn tick tock slijt mijn tandwiel enorm :( ik heb de hoek verander naar 12° positief en negatief en nog steeds heeft hij dit ik ga dus een counterbearing set opzetten van de 600SX
 
Dat slijten heeft niks met je tictocs te maken, tenzij je zo excessief veel pitch gebruikt dat je de heli doodtrekt.

Is de uitlijning van de 2 tandwielen goed? niet alleen de ruimte ertussen maar ook op en neer?
 
Ik ga dit overmorgen eens nakijken maar normaal steken de tandwielen in elkaar dat er nog net een sigaretten papiertje tussen kan
 
Dat papiertje ertussen is niet nodig. Gewoon kijken op welk punt je maingear het minst speling geeft. Op dat punt de backlash heel minimaal instellen. Bij mij zit er zo goed als geen speling op. Wel zorgen dat de boel soepel draait, het is niet de bedoeling dat de pinion tegen de maingear gespannen staat.

600se kan trouwens perfect 3d aan hoor..
http://youtu.be/taEXmPWZ3RE
 
Ondertussen is de heli helemaal aangepast geraakt :D hij reageert iets trager dan vroeger maar voor de rest vliegt hij super. Na deze week post ik een filmpje want de foto's zijn verloren gegaan :(
 
Ondertussen is de heli helemaal aangepast geraakt :D hij reageert iets trager dan vroeger maar voor de rest vliegt hij super. Na deze week post ik een filmpje want de foto's zijn verloren gegaan :(

Bedoel je nu dat de 600sx trager reageert dan de 600se ? Dan klopt er ergens iets niet. Geef even je exacte setup ??
 
Eventjes stil gezeten door de examens maar vandaag terug wedstrijd gevlogen na 1 maand aan de grond gezeten te hebbe door de examens :( 6 des van de 9 geworden maar ja als je nog maar 2 maanden vliegt ;) de setup:
- scorpion HK-4035-500KV
- kontronik esc jive 80 lv (deze kan nog veranderen naar 120hv)
- 3x aling brushless servo's bl700h hv
- 1x aling brushless tail servo bl750 hv

De esc gaat nog veranderd worden want deze gaat elke keer door de knieën.
Hier zijn filmpjes van vandaag op de wedstrijd en ook van de training van vrijdag

https://www.youtube.com/channel/UClwrtV6qMTNKQvbHSn4RvfA/videos
 
hey Vincent,

die heli van u was precies toch prima in orde ! :-)

Groeten,
Kurt ! (ook op belgium3d vandaag :-) )

en ja door de examen heb je nadeel natuurlijk maar nu kan jij trainen in de vakantie en moet ik gaan werken he ... ':-(
 
Hopelijk volgende keer 4de plaats ik ga vandaag naar Beveren om een andere speed controller dan is dat ook weeral opgelost :p
 
Gisteren heb ik een jive 120 hv esc mee gekregen om eens te testen of hij dan nog door zijn knieën gaat.
mvg
vincent
 
Hey Vincent,
Eerlijk gezegd vind ik het raar dat de jive 80HV niet voldoet. Ik heb ze op mijn beide logo600's met de throttle curve op 85% en in mode4. Eigenlijk nog nooit een probleem gehad. Er zit wel een koelvinnetje op en ze hebben nauwelijks warm na een vlucht. De jive is gekend om zijn prima governorwerking en softstart. Ik heb op een logo500 ook al yge + vbar governor gehad en de resultaten zijn vergelijkbaar. ik voel weinig verschil.

groeten,
Kurt
 
Ik zelf vind dit ook raar ik heb nog nooit iemand anders dit probleem ook zien hebben. Voor ik zeker de 120 ga kopen ga ik eerst de ksa mode programmeren
 
Hey Vincent,
Eerlijk gezegd vind ik het raar dat de jive 80HV niet voldoet. Ik heb ze op mijn beide logo600's met de throttle curve op 85% en in mode4. Eigenlijk nog nooit een probleem gehad. Er zit wel een koelvinnetje op en ze hebben nauwelijks warm na een vlucht. De jive is gekend om zijn prima governorwerking en softstart. Ik heb op een logo500 ook al yge + vbar governor gehad en de resultaten zijn vergelijkbaar. ik voel weinig verschil.

groeten,
Kurt
Hey Kurt,

Wellicht heb je dan wel de endpoints gecalibreerd als je op 85% throttle curve vliegt?
 
Ik zelf vind dit ook raar ik heb nog nooit iemand anders dit probleem ook zien hebben. Voor ik zeker de 120 ga kopen ga ik eerst de ksa mode programmeren

Dag Derek,
Zijn je lipo's nog in orde? Met lipo's die niet meer goed zijn, krijg ik ook geregeld een soft cutoff van mijn Jive, je moet eens kijken naar de foutcode die de Jive80HV geeft nadat je geland bent (nadat je een cutoff gekregen hebt uiteraard).
De motor die jij zitten hebt trekt namelijk niet extreem veel ampères, ik denk niet dat de oorzaak van het probleem bij de regelaar ligt.. Die kan mits een goeie koeling met koelvin namelijk het dubbel aantal ampères aan.
Kijk ook even al je solderingen na etc.. ook ZEER belangrijk !
 
Van een regelaar die meer stroom kan handelen gaat je heli niet minder inkakken oid.. dat zit m echt Of in de motor, Of in de accus, eventueel nog in de instellingen maar die zijn bij Kontronik altijd voor 99% goed.

Wat is het probleem dan? kakt ie in? of gaat ie uit?
 
Fout melding plinkt de led constant zonder te stoppen. Ik heb 1 ouder batterij pak en eentje van 2 maanden ik heb het bij alle 2 dus aan de batterijen kan het niet liggen de motor is al een oude 4035-500 motor. De solderingen zijn nog allemaal ok ik kijk de heli na elke vlucht na op losse bouten ect. er staat momenteel al een koel vin op. Op de wedstrijd zondag liep de esc zo heet dat ik hem amper kon aanraken
 
Back
Top