Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En corrigeren voornamelijk met ailerons toch ? Niet met ri roer? (al ontkom ik daar soms niet aan)
De sleepkoppeling achter het zwaartepunt?
bij mijn zwevers zit die inderdaad in de neus of aan de zijkant van de neus (zoals de echte oldtimerkes....)Bij ons zit hij in de neus of maximaal 10 cm er achter.
Het belangrijkste is dat je met de juiste, gelijkmatige snelheid blijft klimmen. Tijdens bochten kan dit heel erg lastig zijn als je een zware zwever sleept. De kunst is om rustig te blijven en de bocht niet te forceren. Vaak stuur ik tijdens het slepen meer met richting dan met ailerons, de combinatie gaat vaak niet zo rap de bocht om en dan moet je gewoon de tijd nemen (afwachten). Ga je meer sturen dan ga je vaak dalen en/of zwabberen, en dan gaat het mis.De sleper mag wel gecoördineerd sturen lijkt me (of zit ik nou fout?)
Op een 200kv motor zou ik denken aan een 21x11 (a12). Voor de 245kv motor zou een 18x10 vrij goed moeten passen, kan zelfs iets te groot zijn afhankelijk van het werkelijke kv van de motor en het merk/type prop.
Gerben