Hallo Tim De Mustang , het is trouwens een art tech, is geen beginners vliegtuig . Hang hem lekker aan het plafond en kijk er regelmatig naar. Hij vliegt super, ik heb hem zelf ook , maar daar komt ie weer HET IS GEEN BEGINNERS VLIEGTUIG. Ga lekker met een trainer aan de gang en wacht tot je er aan toe bent . Trouwens , onderdelen zijn zeer moeilijk te verkrijgen. MVG Peter
Mijn vader denkt dat als ik goed ga simmen wat ze bij rc racing twente ook al zeiden, dat als ik goed ga simmen ik een vliegtuig kan leren vliegen, en dan met iemand aan een kabel leren vliegen. Ik heb even wat onderzoek gedaan. En de flight controller die er in zit kan je op trainer zetten. Mvg tim
Opvallend genoeg nog geen antwoord op deze vragen. Die zijn namelijk wel essentieel: Geef hier nou eens eerlijk antwoord op! En je vader die is, laat me raden, modelvlieginstructeur? Laat hem hier eens meelezen, ik denk dat je dat niet aandurft. Slim hoor, om naar een winkel te gaan in plaats van naar een club. Nu heb je 70 Euro weggegooid aan iets wat nog veel te hoog gegrepen is. Die lui zijn blij dat ze dat ding kwijt zijn en zullen je dus echt niet vertellen dat je er voorlopig niets mee kunt. Zolang er winkels bestaan, zal er advies gegeven worden waar alleen de winkel beter van wordt. Jammer dat beginners dat niet doorhebben. Simmen is maar een videospelletje, modelvliegen The Real Thing. En echt iets anders, vele malen moeilijker. Het RC speelgoedvliegtuig dat je hiervoor had, is geen vergelijking. Onderzoek? Dat had je hier al gedaan en er staan 7 pagina's met relevante uitkomsten, die je precies uitleggen hoe je de beste kans hebt om succesvol het RCmodelvliegen te leren. Daar hoort simmen of het proberen te vliegen met een ongeschikt model niet bij. Ben je dat nu al weer vergeten? Met een stabilisator leer je nooit goed vliegen. Dat het prima is, zeggen alleen mensen die geen echt model goed kunnen besturen. Begin nog maar eens op pagina 1 van deze thread en zie dan zelf waar je de mist in bent gegaan. Ik vind het zo zonde van die weggegooide 70 Euro. Daar had je een compleet model voor kunnen hebben waar je wel meteen iets aan hebt.
Die foto's zullen waarschijnlijk de laatste zijn als je daar mee wilt lessen. De volgende foto's zullen een hoopje schuim zijn. Met zo'n Mustang kun je echt niet leren vliegen ook al kun je nog zo goed simmen. Gewoon met een hoogdekker beginnen, daarna een laagdekker en pas daarna zou ik de Mustang pakken .
Bruno, rustig man, we hebben het nog altijd tegen een jongen van 13 jaar (al heb je wel 100% gelijk) Tim, laat je vader dit eens volledig lezen he? Doe jezelf en hem een plezier ermee en ga nou niet direct met die Mustang aan de slag want dat wordt gewoon niets, hooguit twee seconden vliegen en dan brokken. Hopelijk niet crashen op een auto of op iemand, want heb je een groter probleem. Het is geen weggegooid geld, maar het wordt wel weggegooid geld als je er nu mee wil gaan vliegen. Dat kan later prima, alleen sla je al twee stappen over en dat gaat gewoon niet.
Volgens mij ben ik de rust zelve.... Mij zijn de onwaarschijnlijke kuren van 13 jarigen zeer bekend, dit verbaast mij dan ook niet. Daartegen helpt alleen duidelijkheid. Vooral over dat niet alles dat je wilt ook maar kan en dat voor geld niet alles te koop is. Meer niet. Ik wil dat hij plezier gaat hebben aan het modelvliegen en wel zo snel mogelijk, tegen de laagste kosten. Dus wordt het de hoogste tijd dat hij zich afvraagt, waar hij nu mee bezig is. Dat kunnen 13 jarigen ook al heel erg goed. Overigens was, toen ik 13 was, een persoonljk keuringsbewijs voor je zender nog noodzakelijk. De minimumleeftijd waarop je zoiets kon aanvragen was 14 jaar. Ik snap precies waarom.
Jong en enthousiast zullen we maar denken. Wie heeft er geen last van (gehad)? Misschien dat de flight controller wat opleverd. Ik weet niet precies wat het is, een soort save functie a la eflite? Daar kun je goed mee leren vliegen. Toen ik mn apprentice kocht vertelde de verkoper dat hij een corsair vought verkocht met dezelfde safe technologie. Maarja....verkopers zijn soms niet helemaal eerlijk als het daarom gaat. Toch werkte het perfect voor mij. Ik hoop dat het goed gaat komen!
Afgelopen zaterdag is hij bij ons op de club geweest. We hebben aangegeven dat we het kistje zullen op hoogte zullen invliegen met zijn eigen zender. Hij heeft wel laten zien dat hij op de simulator kan vliegen. De stabilisator gaat eruit. Met het kistje wordt geen les gegeven. Ook hebben we geadviseerd om een easystar of een ander goed beginners vliegtuig te kopen. Het probleem is dan direct weer het geld, geld, geld. Als hij wel wil vliegen met het kistje, dan kan dit prima een paar weilanden verderop.
13-14-jarigen hebben 1 groot voordeel : ze leren nog razendsnel! Sowieso moet je starten met een trainer. Kan je niet buiten. Ook al zijn er uitzonderingen. Maar ik geloof best dat een 13-jarige het seizoen kan starten met een easystar of apprentice en kan eindigen met zijn mustang. Ik zie regelmatig dat een vader en zoon komen vliegen. Vader heeft dan vroeger nog jaren gevlogen en wil de hobby nu graag delen met de zoon. Na 1, max 2 vliegseizoenen vliegt zoon beter dan de vader. ;-) Maar altijd starten ze met een trainer. Zeker als vader zelf modelpiloot is. Eerst leren stappen, dan lopen. Zo gaat het altijd en zo gaat het goed.
Tim, ik zit in dezelfde situatie als jou. Ik heb meteen een trainer gekocht, een goede instructeur helpt mij en het is nog steeds niet echt makkelijk zo'n trainer vliegen. Ik ben zelf 12 jaar, ben nu bezig met mijn eerste bouwproject en het bevalt mij heel goed het modelvliegen en het bouwen. Ik heb pas geleden mijn eerste goede lader besteld. Ik heb trouwens de Mini Apprentice S.
Ik heb een 2e vliegtuig gekocht ik weet niet hoe het vliegtuig heet maar hier is een foto http://i.imgur.com/8mznSY7.png. Ik heb het voor weinig gekocht dus het zou niet heel erg zijn als er iets fout zou gaan (maar dat gebeurt niet want ik ben natuurlijk pro ) Is dit een goed vliegtuig om mee te beginnen?? Ik heb trouwens ook al een oplader en accu voor de mustang-p51 en die kan ook in dit vliegtuig Mvg TIm
Brushed motoren sluit je met 2 aansluitdraden aan. Brushed heeft meer onderhoud nodig en de koolborstels slijten. Een brushless motor sluit je met 3 aansluitdraden aan. Brushless heeft minder tot geen onderhoud nodig en is sneller dan brushed. In dit geval zit er een brushed setup in je vliegtuig.
En daarnaast is het ook belangrijk om zeker te weten of de regelaar ook overweg kan met LiPo accu's. Grote kans van wel maar geen zekerheid.
Bedankt voor jullie reacties. Morgenmiddag ga ik mijn werkstuk afmaken. Ik moet hem donderdag al inleveren dus ik ben een beetje laat Verkeerde topic