Collectief bouw- en Vliegavontuur verslag VV en VRA

Discussie in 'Bouwen en Vliegen' gestart door Ton van Munsteren, 4 mrt 2018.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.271
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dan ben je bij TFA aan het juiste adres, daar resideert een hele kudde mallenmakers en minstens 1 giet expert.....:D
    Dat verwacht ook niemand van je.
    Konden wij als volslagen nieuwelingen vroeger ook niet.
    Gewoon de tijd z'n werk laten doen.....:jan::rofl:
     
  2. Toon Verbruggen

    Toon Verbruggen

    Lid geworden:
    15 jul 2018
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Dendermonde
    [​IMG]
    Misschien kan je hier wel iets mee?
    [​IMG][​IMG]

    En anders is dit wel nog een optie (met holle spinner). Ikzelf zou er toch een spinner proberen opzetten, da's toch altijd mooier?:)
     
  3. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.348
    Locatie:
    Amersfoort
    Wauw, ik ben erg onder de indruk van dit mechanisch vernuft! Ik ga er eens op studeren.
     
  4. Toon Verbruggen

    Toon Verbruggen

    Lid geworden:
    15 jul 2018
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Dendermonde
    die spitfire is niet van mij hoor! Alle illusies wegnemen... als ze er al waren
     
  5. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.348
    Locatie:
    Amersfoort
    Gister was het geweldig vliegweer, hoewel de wind toch nog sterker was dan ik verwacht had. dus Bruno en ik naar de hei bij Garderen met de Coupe d'Hiver en Sparkie. Voor de Coupe had ik een kleinere prop gemaakt met minder spoed. Met de originele éénbladspropeller van de tekening wou het model niet klimmen. In de 60e jaren, waar het ontwerp uit stamt, gebruikte men rubber strip van 6x1 mm. Tegenwoordig gebruiken we strip van 3x1 mm, wat dus minder torsie levert. Vandaar de kleinere prop, die dus een hoger toerental draait. Het resultaat was bemoedigend! Nu nog de power stall er uit trimmen. We zijn trouwens na een 4-tal vluchten met het model opgehouden omdat het stabilo in de zon ging vertrekken. Ik noemde het 'die wokkel achteraan' en had het gevoel dat het niks uit zou maken als ik het stabilo aan de propas zou vastmaken en het propellerblad achteraan zou plaatsen. Allebei even krom....
    Daarna was het de beurt voor Sparkie. 13 gram rubber, eerst in 4 strengen gevlochten, maar dat gaf te weinig power. Daarna hetzelfde rubber in 6 strengen ongevlochten. Dat ging beter! Afijn, kijk zelf maar....
     
  6. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.651
    Locatie:
    Den Haag
    Heb nooit die hype rond dat rubber vlechten begrepen...
     
  7. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    Oegstgeest
    20190712_110313_resized.jpg Hier nog wat foto's van het bouwproject van mijn vader (Peter van Doesburg):

    Het model is een Halo en zal voorzien worden van een klein elektro motortje met timer.

    20190712_110216_resized.jpg 20190712_110200_resized.jpg 20190712_110257_resized.jpg 20190712_110230_resized.jpg 20190712_110242_resized.jpg 20190712_110251_resized.jpg 20190712_110403_resized.jpg 20190712_110354_resized.jpg 20190712_110359_resized.jpg
     
  8. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    Oegstgeest
    Zelf heb ik een oud model (gekocht op het forum van Henk) met Indian Mils dieseltje omgebouwd van VV naar Radio.
    Afgelopen woensdag heb ik op het lokale voetbalveld wat vluchtjes kunnen maken!

    20190702_221911_resized.jpg 20190702_221938_resized.jpg
     
    jef, flymax, JHvdK en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Vliegpret .......de eerste vluchtjes met mijn Senator en misschien lukt een beetje hellingzweven hier ook wel met de Halgal gebouwd door mnr Leeuwang (misschien verkeerd gespeld) andere avonturen met mijn snelle boten heb ik nu nog niet maar de voorpret is er al wel nu ik net verhuist ben naar een nieuwe woning en vliegspot in Herwen.
    De wind komt dus altijd van achteruit vanaf het water wat een paar 100mtr verderop ligt tegen de dijk op.
    Nou dit is al genieten laat staan het vliegen straks als het verhuizen al een beetje achter de rug is en mijn jawel HOBBYKAMER straks klaar is .......
    Nou dit is een klein hobbygerelateerd epo van mijn leven op dit moment
    Fijne avond vliegers en tot spoedig met de eerste filmpjes

    Sent from my SM-G960F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  10. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    11.271
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Leeuwangh...

    Mooie Vliegstek! Lijkt me alleen voor vrije vlucht aan de krappe kant.
    Daarvoor heb je wel zo'n 800x800m nodig, wil je niet het risico lopen om vaak buiten het terrein te landen...
    Bomen lijken erg dichtbij.:eek:
    Zou je deze spam willen uitzetten? Bij voorbaat dank. :worship::thumbsup:
    Ik stuur dit bericht ook vanaf mijn (wifi)smartphone, maar gebruik de gewone website. Dat gaat, zoals je ziet, probleemloos.:yes:
     

Deel Deze Pagina