De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahhaaa! Op 4S! Op 6S wordt ie pas wakker.
Dan is wennen op 4 het het beste. Low budget en pret. Goede combi. Dat voorop gesteld.

Ik denk dat wil erg gretig was... haha...
soms gebeurd het door geklets, dat je zender door verstoorde concentratie bootjes gaat laten vliegen. De ervaring leert dat niet goed afloopt.

Al met al een toch een goede remaiden. Toch?
 
Ik denk dat Wil graag even door ervaren vliegers de zender laat instellen.




Ja een geslaagde maiden. Ding is heel gebleven. Altijd goed
 
Ja en hij vloog mooi en stabiel weg, ook zoals ie bij mij deed.
Half gas starten en dan na een meter of 10 het gas erop.
Dan duurt het nog een seconde of 10 voordat ie echt op snelheid is.
Zolang je nog windgeruis hoort is ie nog niet op snelheid.
Ik denk dan ook dat hij nog niet op snelheid is gekomen in de vlucht die ik zag.


Wordt het niet tijd voor Wil om naar een andere club te gaat. Daar waar ze wel alles weten.......

Wil is met die speed dingen die hij wil vliegen een buitenbeentje.
Er zijn maar 2 clubs in Nederland, tenminste, die ik ken, waar ze met dit soort dingen vliegen en beide liggen op 100km rijden afstand.
Wil moet het dus doen met mensen die "normale" modellen vliegen.
De echte kennis van dit spul zit in Duitsland, Noord-Duitsland rond Hamburg en dan ook helemaal in het zuiden bij München.
Als er geen corona zou zijn dan zou ik hem wel in contact brengen met die mensen maar helaas, er zijn geen shows, geen wedstrijden.
Dus het is een beetje aanmodderen.

GJ
 
Ik was erbij en keek er naar. En ik was ook diegene die twijfel had mbt. de motorisering en propkeuze. Ik schat de snelheid beduidend lager dan 150 kmh. Nu is dat momenteel voor Wil geen probleem. Het model vliegt goed en de stalspeed is verbazingwekkend laag. Maar ik denk dat er veel meer te halen is uit een 4s setup. Mijn inschatting is dat de prop echt te veel spoed heeft. Hij was niet stil en wrs continu overtrokken. Volgende keer ook even stroom meten. Ik heb het motortype net door gekregen. Kijken of we daar nog wat meer speed uit kunnen krijgen! Lijkt me ook de juiste uitdaging bij een speeder!:koud:
 
Dat lijkt me niet nodig voor Wil.
Wel misschien voor anderen?
Schuimpies waaien nogal eens weg.

GJ
 
Ik was erbij en keek er naar. En ik was ook diegene die twijfel had mbt. de motorisering en propkeuze. Ik schat de snelheid beduidend lager dan 150 kmh. Nu is dat momenteel voor Wil geen probleem. Het model vliegt goed en de stalspeed is verbazingwekkend laag. Maar ik denk dat er veel meer te halen is uit een 4s setup. Mijn inschatting is dat de prop echt te veel spoed heeft. Hij was niet stil en wrs continu overtrokken. Volgende keer ook even stroom meten. Ik heb het motortype net door gekregen. Kijken of we daar nog wat meer speed uit kunnen krijgen! Lijkt me ook de juiste uitdaging bij een speeder!:koud:

Ik wens je succes.
Ik heb hem hier ingevlogen en de spoed is zelfs nog een beetje te laag voor het mooie.
Zoals ik al zei, het is geen normaal model.
Als je lager gaat in spoed verlies je snelheid, je wint dan wel trekkracht maar dat heb je niet nodig.
Deze aandrijving is ook al eens door een paar mensen in een F5B model gebruikt maar dan met een 16x17 prop.
Je stroom gaat dan richting 150A, dat wil je niet.
Plus dat diameter niets toevoegt aan snelheid, wel weer aan trekkracht.
Ik weet niet hoe lang het model rechtdoor gevlogen heeft maar hij heeft echt wel een stuk nodig om op snelheid te komen.
Dat ik hem hier testte denk ik dat ie pas na 2 of 3 keer wat aanduiken en rechtdoor vliegen op snelheid kwam en dat lag zeker boven de 150.
Maar OK.. ik ben benieuwd waar je mee gaat komen.
Met gewone Aeronaut klapprops ga je er niet komen, ja, je krijgt dan een normaal model, met trekkracht.
En dat wil je niet.

GJ
 
Of een schreeuwertje zoals dit.. en dat wil je zeker niet :rofl:


Maar check even hun vliegstijl, dit is wat ze noemen controle hebben over een up tempo model. Deze jongen kan wel vliegen. Mij lijkt dit tempo ongeveer 150.

(Geluid zet je maar gewoon uit, is te erg, de commentator is nog het ergste :D)
 
Laatst bewerkt:
Probleem is denk ik ook dat men er geen snelheid in krijgt omdat men niet weet hoe men moet vliegen.
Destijds met Gerben hadden we een F5B model met een bepaalde aandrijving, de prop was ook overvierkant, 7x21 uit mijn hoofd.
Dat moest je echt een tijdje halfpipen en op een gegeven moment pakte de prop en ging het bloedhard.
Niet voor niets zie je mensen bij de speedcup omhoog gaan, niet bijster snel, dan een halve cubaanse acht maken en dan aanduiken om dan 200 meter horizontaal de hoogste snelheid te pakken.
Het is dus onzin om te zeggen dat er meer inzit als je het model niet goed vliegt.
Er zit echt niet meer in.
Ik heb deze setup in mijn Ion Pro gevlogen, op 6S.
Ook weer, door lekker agressief te vliegen kreeg ik de prop op snelheid en toen ging ie er vandoor.
Flutter tot gevolg.

GJ
 
Ik wens je succes.
Ik heb hem hier ingevlogen en de spoed is zelfs nog een beetje te laag voor het mooie.
Zoals ik al zei, het is geen normaal model.
Als je lager gaat in spoed verlies je snelheid, je wint dan wel trekkracht maar dat heb je niet nodig.
Deze aandrijving is ook al eens door een paar mensen in een F5B model gebruikt maar dan met een 16x17 prop.
Je stroom gaat dan richting 150A, dat wil je niet.
Plus dat diameter niets toevoegt aan snelheid, wel weer aan trekkracht.
Ik weet niet hoe lang het model rechtdoor gevlogen heeft maar hij heeft echt wel een stuk nodig om op snelheid te komen.
Dat ik hem hier testte denk ik dat ie pas na 2 of 3 keer wat aanduiken en rechtdoor vliegen op snelheid kwam en dat lag zeker boven de 150.
Maar OK.. ik ben benieuwd waar je mee gaat komen.
Met gewone Aeronaut klapprops ga je er niet komen, ja, je krijgt dan een normaal model, met trekkracht.
En dat wil je niet.

GJ

Ik was erbij en keek er naar. En ik was ook diegene die twijfel had mbt. de motorisering en propkeuze. Ik schat de snelheid beduidend lager dan 150 kmh. Nu is dat momenteel voor Wil geen probleem. Het model vliegt goed en de stalspeed is verbazingwekkend laag. Maar ik denk dat er veel meer te halen is uit een 4s setup. Mijn inschatting is dat de prop echt te veel spoed heeft. Hij was niet stil en wrs continu overtrokken. Volgende keer ook even stroom meten. Ik heb het motortype net door gekregen. Kijken of we daar nog wat meer speed uit kunnen krijgen! Lijkt me ook de juiste uitdaging bij een speeder!:koud:

Gert Jan moet wel kennis hebben op dit vlak dus ik zou de aandrijving niet in twijfel trekken, het zal gewoon afstand vragen om het model op snelheid te krijgen en vloog de piloot hem ook wel volledig met gas open langere tijd.. ik denk het niet.
 
Nou moeten we niet gaan denken dat dit een heel moeilijk te vliegen model is.
Dat de maiden door een wat ervarener iemand gedaan word is vrij normaal maar iemand die een laagdekker trainer goed kan vliegen kan dit ding ook vliegen.
Wat me wel opviel, toen ik Wil aan de telefoon had is dat er weinig kennis van aandrijvingen op die club is.
Ja.. de huis tuin en keuken aandrijvingen kennen ze wel maar als mensen gaan roepen, hij trekt niet hard genoeg dan zakt bij mij de moed alweer in de schoenen.
Ja.. een normale prop trekt, maar dit is geen normale aandrijving en geen normale prop.
Een F5B kist, met 7500 Watt vermogen trekt ook niet.
Zet op diezelfde motor een normale prop en hij trekt je omver.
Het is gewoon een andere discipline, die ze daar op de club niet kennen.

GJ

De meeste vliegers bij ons zijn `thermiek-zoekers". Gewapend met diverse soorten elastieken, lieren, pijl-en-boog, harpen, de lange arm en slepers,
gaan ze de strijd met de elementen aan.
Ik ben dan ook heel erg eenzaam :D.
Wel hoop ik, nog dit jaar, bij andere clubs wat speeders te ontmoeten. Dat lijkt me erg leuk en leerzaam.
Bij de de Flying Dutchman, waar ik inmiddels gestopt ben, waren ook een speed-vliegers en bij de vroegere club Maasdriel, ook niet.
Ik ben niet alleen eenzaam, maar ook hartstikke zielig :D.

Gelukkig helpt GJ mij om een beetje wegwijs te worden in deze materie. We appen dagelijks en bellen elkaar ook wel eens (dagelijks :D).
Het is ook een specialisatie. Ik denk niet dat er in Nederland 100 mensen zijn, die zich met het snellere spul bezighouden.
 
Ahhaaa! Op 4S! Op 6S wordt ie pas wakker.
Dan is wennen op 4 het het beste. Low budget en pret. Goede combi. Dat voorop gesteld.

Ik denk dat wil erg gretig was... haha...
soms gebeurd het door geklets, dat je zender door verstoorde concentratie bootjes gaat laten vliegen. De ervaring leert dat niet goed afloopt.

Al met al een toch een goede remaiden. Toch?

Een bestaand lied, met enigszins aangepaste tekst;
" Ik ben zo bij ...........zo blij .........., dat mijn prop van voren zit en niet opzij (2x)"
 
De meeste vliegers bij ons zijn `thermiek-zoekers". Gewapend met diverse soorten elastieken, lieren, pijl-en-boog, harpen, de lange arm en slepers,
gaan ze de strijd met de elementen aan.
Ik ben dan ook heel erg eenzaam :D.
Wel hoop ik, nog dit jaar, bij andere clubs wat speeders te ontmoeten. Dat lijkt me erg leuk en leerzaam.
Bij de de Flying Dutchman, waar ik inmiddels gestopt ben, waren ook een speed-vliegers en bij de vroegere club Maasdriel, ook niet.
Ik ben niet alleen eenzaam, maar ook hartstikke zielig :D.

Gelukkig helpt GJ mij om een beetje wegwijs te worden in deze materie. We appen dagelijks en bellen elkaar ook wel eens (dagelijks :D).
Het is ook een specialisatie. Ik denk niet dat er in Nederland 100 mensen zijn, die zich met het snellere spul bezighouden.

Hier gaat het over tempo tempo en nogmaals tempo in het kwadraat. Anders moet je geen speeder vliegen.

Dat wil zeggen, gas volledig open en (juist) sturen maar.

En dat goed sturen in combinatie met gas open vraagt een gezonde dosis gewenning en concentratie. Niet op 1 2 3 te leren maar ik hoop voor wil haalbaar.

Ik wil wel eens een filmpje zien als GJ ermee vliegt :)
 
Ja en hij vloog mooi en stabiel weg, ook zoals ie bij mij deed.
Half gas starten en dan na een meter of 10 het gas erop.
Dan duurt het nog een seconde of 10 voordat ie echt op snelheid is.
Zolang je nog windgeruis hoort is ie nog niet op snelheid.
Ik denk dan ook dat hij nog niet op snelheid is gekomen in de vlucht die ik zag.

Wil is met die speed dingen die hij wil vliegen een buitenbeentje.
Er zijn maar 2 clubs in Nederland, tenminste, die ik ken, waar ze met dit soort dingen vliegen en beide liggen op 100km rijden afstand.
Wil moet het dus doen met mensen die "normale" modellen vliegen.
De echte kennis van dit spul zit in Duitsland, Noord-Duitsland rond Hamburg en dan ook helemaal in het zuiden bij München.
Als er geen corona zou zijn dan zou ik hem wel in contact brengen met die mensen maar helaas, er zijn geen shows, geen wedstrijden.
Dus het is een beetje aanmodderen.

GJ

ad 1: Oke, het kan dus nog wat langer duren voor hij op snelheid is.

ad 2: Ik weet het. En van begin af aan al was dit mijn doel. Een sterk karakter is onontbeerlijk :D.
Twee jaar geleden ben ik bij een speedtreffen in Duitsland wezen kijken. Daar vlogen ze met Monster en Crocoblade. Wat een vaart!


Ik ga overigens vanavond weer eens bij het slotracen in Uden kijken. Waarschijnlijk word ik weer lid.
 
Ik was erbij en keek er naar. En ik was ook diegene die twijfel had mbt. de motorisering en propkeuze. Ik schat de snelheid beduidend lager dan 150 kmh. Nu is dat momenteel voor Wil geen probleem. Het model vliegt goed en de stalspeed is verbazingwekkend laag. Maar ik denk dat er veel meer te halen is uit een 4s setup. Mijn inschatting is dat de prop echt te veel spoed heeft. Hij was niet stil en wrs continu overtrokken. Volgende keer ook even stroom meten. Ik heb het motortype net door gekregen. Kijken of we daar nog wat meer speed uit kunnen krijgen! Lijkt me ook de juiste uitdaging bij een speeder!:koud:

Vergeet niet vriend G., dat ook dit nog een bewust gekozen tussenstap is.
Zodra ik hier een paar keer met een goed gevoel mee gevlogen heb, gaat er een 6 cellen in.
That's different koek, denk ik (dat weet vriend GJ wel)

Deze 4cellen heb ik geleend van vriend B.

Wat heb ik toch veel vrienden, of verbeeld ik me dat maar? :D
Vrienden, adviseurs, instructeurs, supervisors etc. Dat is toch niet normaal?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top