Paf trainer 260

Bertus... over Kampen gesproken..
Er is 2 Oktober een sleepmeeting, ik verwacht je daar eigenlijk ook weer, al is het alleen maar voor de gezelligheid.
Ik ben er zeker, voor de kroketten.

GJ
Vergeet je allebei niet aan te melden[emoji1]
Bertus is een goede "sleepleermeester" weet ik uit ervaring[emoji4]
 
Bertus is een hele goede piloot met veel kennis.
Maar hij heeft geen modellen meer, hij mag met mijn modellen vliegen.

GJ
 
Ook de paf trainer heeft nu vleugel hoezen.
IMG_20210729_182856.jpg
 
Top! Ik heb ze bij revoc laten maken. Zijn ook super zakken. Deze haden ze niet in asortiment dus is speciaal gemaakt maar past top
 
Slaapzakken van de action of prijsmepper. Daarna knippen, afspelden en onder de naaimachine door. Ben je klaar voor weinig, wel eerst de slaapzakken binnenste buiten doen.
 
Afgelopen zaterdag weer lekker gesleept. Helaas begaf het hoogteroer servo het het in de landing. Resultaat neus voorover op bezoek bij familie mol. Toestel is dermate beschadigd dat nieuwbouw beter is. Ook moet er een nieuwe cilinder voor de motor komen.
Ditmaal gaat ie volledig houtbouw worden.
 
Balen.....de sleepmeetings zijn akelig dichtbij. Red je dat om nieuw te bouwen voor de tijd??
 
Houtbouw cylinder?

Succes serge
Hahaha ja, zo staat het er wel.
Maar nee, cilinder in Tsjechië bestellen.
De 230 versie gaat prima de abachi schuim vleugel.
Bij de 260 is er toch wat flex aanwezig.
En vind ik ze toch wat zwaar in verhouding met de sterkte.
Ik ga ze houtbouw maken met boven en onder 2x 9x9 grenen liggers het geheel indekken met 0,6 vliegtuig triplex. Dat is net zo zwaar als abachi, maar sterker.
De romp ga ik ook 2 cm breder en hoger maken zodat de motor beter geplaatst kan worden en er 1,5 liter brandstof mee kan in plaats van max 1 liter. De neus wordt wel 2 cm korter ivm de rubbers.
 
Volgens mij is de romp van de 230 en 260 het zelfde alleen vleugel groter gemaakt. En idd romp is vrij krap. Laatst nog een 230 voor kennis gebouwd en was proppen alles er in te krijgen! Ben benieuwd
 
Hahaha ja, zo staat het er wel.
Maar nee, cilinder in Tsjechië bestellen.
De 230 versie gaat prima de abachi schuim vleugel.
Bij de 260 is er toch wat flex aanwezig.
En vind ik ze toch wat zwaar in verhouding met de sterkte.
Ik ga ze houtbouw maken met boven en onder 2x 9x9 grenen liggers het geheel indekken met 0,6 vliegtuig triplex. Dat is net zo zwaar als abachi, maar sterker.
De romp ga ik ook 2 cm breder en hoger maken zodat de motor beter geplaatst kan worden en er 1,5 liter brandstof mee kan in plaats van max 1 liter. De neus wordt wel 2 cm korter ivm de rubbers.
Dat word dus een superPaf ……
 
Back
Top