Bedankt mannen. De linker vleugel , onderzijde met liggers, plaats voor spoiler en aileron servo. Schuimkernen op maat maken tussen wortelrib en hulprib. De vleugel verbinder, 8 mm veerstaal en alu romp en vleugel buizen.
2e vleugel ook klaar Een probleem dat ik niet verwacht had. De schuimkernen zijn na een jaar ongebruikt liggen in een doos tussen de negatief schalen lichtjes gezwollen, +/- 1 mm bij de wortel met de hand kon ik dat aandrukken maar de stoep tegels zijn zelf niet zwaar genoeg om de huid tegen de wortelrib te drukken, gelukkig bij beide vleugels gelijk. De bruislijm heeft die spleet wel bijna volledig gevuld , maar ik vind de geexpandeerde bruislijm op die plaats niet sterk genoeg. Ga dus de bruislijm verwijderen en opvullen met epoxy en dan komt er nog een rib van 1.5 mm vliegtuig triplex tegen , deze zal ook de vleugelbuis omsluiten.
Tja ik denk dat je met de hand 1 of 2 cm2 aandrukt en met die stoeptegels 300 cm2... je tegel is per oppervlak minder sterk dan je vinger, vandaar. Maar je oplossing lijkt me sterk genoeg.
Lees hier juist EPS 100 1 kg/cm², stoeptegel is 30 X 30 = 900 cm² zou dus meer dan 900 kg moeten zijn X 6 tegels 5.4 ton dan gaat mijn werkbank plat Verrassend als je het even door rekent, dus moet zeker niet bang zijn om er gewicht op te leggen, zolang mijn bouwplank niet vervormd Daarom heeft vacum zo een voordeel
De neuslijsten gelijmd en grof in model geschaafd. Nu moesten we alles toch eens passen 336 cm span Vleugel buizen zijn nog niet gelijmd. Met zo een remkleppen kan je zelf op de tafel landen
De vleugelbuizen gisteren gelijmd en vandaag alles gepast en afstand vleugeltip naar midden romp achter gemeten, 1805 en 1808 mm Door de lange onderbreking was ik vergeten de webbing tegen de wortelrib te versterken met kevlar . Dus 2 gaatjes geboord balsa tussen de gaatjes weg gesneden en kevlar touw 110 kg breeksterkte er 3 X rond gesnoerd en met epoxy verzadigd.
De ailerons uitgesneden, opgevuld met balsa voor scharnieren en hevel, scharnieren geboord, heb voor de 1ste maal pin scharnieren gebruikt. Hevel met servo verbonden en test
Beetje epoxy aangemaakt en met een spuitje zonder naald, druppeltje in de gaatjes, niet te veel, want mag er niet uitgeperst worden als je de scharniertjes op zijn plaats drukt. Als je dan toch met een spuitje bezig bent kan je best je labo jas aantrekken