Hoi allemaal! Ik zit met een probleempje met mijn taxxas rally 1/10. Zodra ik bij stilstand volgas geef met mijn nimh batterij (5000mah 8,4volt) Stopt die automatisch, ik kan wel gelijk doorrrijden zolang ik maar geen vol gas geef vanaf stilstand, daarna doet die het gewoon goed. Zodra ik de auto optil en volgas geef (met de wielen vrij) werkt die wel weer gewoon. Zodra ik mijn 3S accu erin doe en de goede stand aanzet werkt die wel weer prima en kan die gelijk volgas vanaf stilstand. Ik heb geen idee waar het ik kan zitten, hij draait op de velineon 3s. Met de 3500kv motor. Hopelijk heeft hier iemand enig idee
Waar staat je voltage protection op? Lipo protection is meestal 3.0volt per cel. Je hebt het over goede stand aanzetten, wat bedoel je daarmee?
Voltage protection heb ik geen idee van, sterker nog eerlijk gezegt nog nooit van gehoord. De goede stand aanzetten, als de velineon 3s aanstaat gelijk het knopje induwen, de rode stand voor nimh en de groene stand is voor lipo. Vandaar "de goede stand" aanzetten
Groene en rode stand, dat is net die low voltage protection. Een lipo mag niet onder een bepaald voltage komen, daarom schakelt de regelaar in om je dat te vertellen wanneer de accu bijna is. NiMH mag je wel leegrijden. Het klinkt als een accu die inzakt en niet meer de gewenste stroom kan voorzien...
Een NiMh accu in combinatie met een krachtige brushless is sowieso een probleem. Veel NiMh accu's kunnen niet die stromen leveren dat een brushless vraagt.
Dan zal ik hem binnekort eens met een 2S accu proberen, want na 5 a 8 minuten met de 3S accu, gaat die de protection in en is die gloeiendheet. Hopelijk bij 2s wat minder snel. Maandag eventjes kopen!
Zou nochtans ook gewoon moeten werken... Is de NiMH accu nog recent, of merkte je al afnemende rijtijd? Is de gearing nog origineel, of aangepast voor hogere topsnelheid?
Klinkt alsof er of iets zwaar loopt of te zwaar vertand is. Gezien je een 8.4v NiMh hebt heeft er dan origineel een Titan 550 brushed motor in gezeten? Lijkt mij een mogelijke conclusie: Traxxas Ford Fiesta ST Rally | RC Rally Car | Traxxas
Bij 3s zal hij idd sneller warm worden, maar gloeiend heet is niet ok. Klinkt als te zwaar vertand. Dat kan meteen ook probleem met je NiMH oplossen..
Een Rally is een variant op de Slash 4x4, en die gaat met een VXL set ook gewoon op NIMH accu's. De regelaar staat niet in lipo modus, dus da's uitgesloten. Dan kan het bijna maar aan de Nimh accu liggen. Ofwel zakt die in als je vol gas vraagt, en dat kun je dus nog compenseren door terug een minder-stroom-vragende tandwielverhouding te voorzien, dus kleiner motortandwiel, of grotere spur. De accu's moeten dan al zeer slecht zijn, mijn ervaring is dat met een oudere nimh pack een VXL gewoon wat minder power heeft, niet dat hij uitvalt. Laat het ons zeker weten.
Ik heb een nieuwe nimh pack aangeschaft maar hij blijft hetzelfde probleem veroorzaken, morgen even de 54t spur halen met bijbehorende pinion! Hopelijk is het dan opgelost
Vreemd, ik heb bij VXL nog geen andere afslag gekend dan de LVC bij lipo (stand in groene lampje), zelfs met een oude 7,2V pack (zééér onvoldoende) kon ik gewoon volgas rijden, al had de auto dan natuurlijk geen power.