Traxxas probleem

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Nondetju, 12 aug 2023.

  1. Nondetju

    Nondetju

    Lid geworden:
    12 aug 2023
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Elsendorp
    Hoi allemaal! Ik zit met een probleempje met mijn taxxas rally 1/10. Zodra ik bij stilstand volgas geef met mijn nimh batterij (5000mah 8,4volt)
    Stopt die automatisch, ik kan wel gelijk doorrrijden zolang ik maar geen vol gas geef vanaf stilstand, daarna doet die het gewoon goed. Zodra ik de auto optil en volgas geef (met de wielen vrij) werkt die wel weer gewoon.

    Zodra ik mijn 3S accu erin doe en de goede stand aanzet werkt die wel weer prima en kan die gelijk volgas vanaf stilstand.

    Ik heb geen idee waar het ik kan zitten, hij draait op de velineon 3s. Met de 3500kv motor.

    Hopelijk heeft hier iemand enig idee :)
     
  2. r3wd

    r3wd

    Lid geworden:
    9 okt 2020
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Hoogeveen
    Waar staat je voltage protection op? Lipo protection is meestal 3.0volt per cel.

    Je hebt het over goede stand aanzetten, wat bedoel je daarmee?
     
    Nondetju vindt dit leuk.
  3. Nondetju

    Nondetju

    Lid geworden:
    12 aug 2023
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Elsendorp
    Voltage protection heb ik geen idee van, sterker nog eerlijk gezegt nog nooit van gehoord.

    De goede stand aanzetten, als de velineon 3s aanstaat gelijk het knopje induwen, de rode stand voor nimh en de groene stand is voor lipo. Vandaar "de goede stand" aanzetten
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Groene en rode stand, dat is net die low voltage protection. Een lipo mag niet onder een bepaald voltage komen, daarom schakelt de regelaar in om je dat te vertellen wanneer de accu bijna is. NiMH mag je wel leegrijden.

    Het klinkt als een accu die inzakt en niet meer de gewenste stroom kan voorzien...
     
    Nondetju vindt dit leuk.
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.725
    Locatie:
    Sassenheim
    Een NiMh accu in combinatie met een krachtige brushless is sowieso een probleem. Veel NiMh accu's kunnen niet die stromen leveren dat een brushless vraagt.
     
    Nondetju vindt dit leuk.
  6. Nondetju

    Nondetju

    Lid geworden:
    12 aug 2023
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Elsendorp
    Dan zal ik hem binnekort eens met een 2S accu proberen, want na 5 a 8 minuten met de 3S accu, gaat die de protection in en is die gloeiendheet. Hopelijk bij 2s wat minder snel. Maandag eventjes kopen!
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zou nochtans ook gewoon moeten werken... Is de NiMH accu nog recent, of merkte je al afnemende rijtijd? Is de gearing nog origineel, of aangepast voor hogere topsnelheid?
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.725
    Locatie:
    Sassenheim
    Nondetju vindt dit leuk.
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.373
    Locatie:
    Gavere/België
    Bij 3s zal hij idd sneller warm worden, maar gloeiend heet is niet ok. Klinkt als te zwaar vertand. Dat kan meteen ook probleem met je NiMH oplossen..
     
    Nondetju vindt dit leuk.
  10. Nondetju

    Nondetju

    Lid geworden:
    12 aug 2023
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Elsendorp
    Orgineel heeft de spur 54t deze heeft 50t, ik verwacht dat het daar inzit. Bedankt!!
     
  11. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.373
    Locatie:
    Gavere/België
    Dat scheelt nu niet zo veel,maar kan natuurlijk. Soms kleine verschillen....
     
    Nondetju vindt dit leuk.
  12. Nondetju

    Nondetju

    Lid geworden:
    12 aug 2023
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Elsendorp
    Ik zal het maandag eens terug naar orgineel maken en dat proberen
     
  13. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Een Rally is een variant op de Slash 4x4, en die gaat met een VXL set ook gewoon op NIMH accu's.
    De regelaar staat niet in lipo modus, dus da's uitgesloten.
    Dan kan het bijna maar aan de Nimh accu liggen.
    Ofwel zakt die in als je vol gas vraagt, en dat kun je dus nog compenseren door terug een minder-stroom-vragende tandwielverhouding te voorzien, dus kleiner motortandwiel, of grotere spur.
    De accu's moeten dan al zeer slecht zijn, mijn ervaring is dat met een oudere nimh pack een VXL gewoon wat minder power heeft, niet dat hij uitvalt.
    Laat het ons zeker weten.
     
    Nondetju vindt dit leuk.
  14. Nondetju

    Nondetju

    Lid geworden:
    12 aug 2023
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Elsendorp
    Ik heb een nieuwe nimh pack aangeschaft maar hij blijft hetzelfde probleem veroorzaken, morgen even de 54t spur halen met bijbehorende pinion! Hopelijk is het dan opgelost
     
  15. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.876
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Vreemd, ik heb bij VXL nog geen andere afslag gekend dan de LVC bij lipo (stand in groene lampje), zelfs met een oude 7,2V pack (zééér onvoldoende) kon ik gewoon volgas rijden, al had de auto dan natuurlijk geen power.
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.009
    Locatie:
    Nootdorp
    Een goede regelaar die afschakelt geeft doorgaans een error code af door een knipperende led.
     
  17. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.373
    Locatie:
    Gavere/België
    Los daarvan is het mss tijfnd voor LiPo's :)
     

Deel Deze Pagina