Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ben vandaag al begonnen aan de bouw van de voor ophanging. Maar er zit vrij veel speling op de as waar het wiel op gemonteerd zit. Weet iemand soms welke shims ik hier voor moet gebruiken? Ik dacht dat het de washer 12 X 18 X 0.2MM (6 PCS), HPIZ897 zijn, kan iemand dat bevestigen? Want ik veronderstel dat ik niet de enige ben met deze speling.

....

Rijden jullie ook als het er nat bij licht? Of mijden jullie water als de pest met dit beest?
Yep, de Z897 ga je nodig hebben om de speling uit de voor en achterassen én je clutchbell (tussen clutchbellhouder en pinion) te halen. Dus je hebt er minimaal 6 nodig (4 voor de wielassen en twee op de clutchbell).

En ja, wij rijden ook als het nat is. Dit was Burp met zijn Savage maar ook de Baja gaat daar gewoon doorheen. Hij wordt er soms wat smoezelig van. :? :mrgreen:

baja5b_manege_bash2.jpg
 
De Baja levensverwachting in Zaandam E.O. ligt naar mijn idee stukken lager dan het landelijke gemiddelde tot groot genoegen van de plaatselijke middenstand in Heemskerk :-)
 
De Baja levensverwachting in Zaandam E.O. ligt naar mijn idee stukken lager dan het landelijke gemiddelde tot groot genoegen van de plaatselijke middenstand in Heemskerk :-)
Mijn Baja 5b is van de eerste lichting Baja 5b's. Dus die met verkeerde velgen, inserts en draagarmen achter. Op die dingen na heb ik nooit noemswaardige schade gehad (alleen een frontale botsing tijdens de HPI Baja Cup, een beetje de neus opgevouwen, kijk maar hier en hier). Veel meer dan wat kromme stuurstangen, uitgelopen lagers (in zand slijt het nu eenmaal wat sneller) en gebroken dogbones heb ik niet gehad. Maar ook de Savage heeft nooit noemenwaardige schade gehad (hooguit wat versleten tandwielen op de diffs en dogbones).

Ik verbaas me dan ook keer op keer als iemand op een grasveld rijdt en zijn halve Baja (of welke andere auto dan ook) volledig verkreukelt. Misschien omdat het bij ons voor buitenstaanders zo wild lijkt maar wij best aardig door hebben hoe je tot de grens kunt gaan (en net iets daar voorbij, want dat is nog even mooier). ;)

Maar komende zomermaanden zijn jullie van harte welkom om eens lekker te scheuren en live te genieten van ons spektakel. En misschien komen we nog wel eens met een groepje jullie kant op. :yes:
 
Ha ha, en ik maar al die tijd half-gas rijden op een uitgestorven (Hormann) tapijtbaan. Een Baja kan dus ook écht in het zand zonder direct stuk te gaan?! :-) :-) ;-)
 
Nou, 1,5A handmatig instellen doet wonderen. Accu was binnen 1,5 uur vor en de twee 'dode' cellen geven netjes 1,45V.

Sturservo werk als een dolle. Ik zou eigenlijk een stukje willen rijden om te testen, maar ik denk dat ik de enige zou zijn die dat zou waarderen :-(

Heeft iemand voor mij nog de juiste lengte van de antenne kabel en moet dit speciaal draad zijn?
 
En ja, wij rijden ook als het nat is. Dit was Burp met zijn Savage maar ook de Baja gaat daar gewoon doorheen. Hij wordt er soms wat smoezelig van. :? :mrgreen:

baja5b_manege_bash2.jpg

Zo zie ik het graag. Ik denk wel dat ik aan men wielen 2shims gaat moeten steken, want met 0.2mm kom ik er niet.

Als men beestje volledig af is, kom ik jullie op hoogtij ook eens een bezoekje brengen, dan kan ik direct een foto op jullie hoofd plakken :).

Nu is het enkel nog wachten op men bestelling(en).
 
Hebben jullie ook zoveel speling op de stuurstangen??op die ballen in dat kunstof oog,zoveel,en zohard heb ik nog niet gereden,maar ik vind die speling eigenlijk niet kunnen,en er zijn volgens mij ook geen opties voor..
 
Mannen, dank voor de langtes van de antenne!

Is er nog een tip voor de trekstarter filter van Outwears? de kap schuurt er aan de bovenkant overheen en daar begint deze door te schuren. Dicht tapen?

Ina, van het weekend ga ik zeker nog rijden. Die zand berg is leuk, maar het terrein is niet zo gek groot. In Houten is toch een groter terrein? (ik ben er alleen nooit geweest dus weet niet of het iets is)
 
Niels, als je dan toch eens op Hoogtij komt dan kan je direct je oude Baja nog vrolijk in het rond zien rijden :mrgreen:
 
Kan iemand mij vertellen waarom de rtr versie van die afstelbare schokbrekers heeft en de ss niet? Bij de ss moet je de hele schokbreker uit mekaar halen en dan de zuiger vervangen door één met meer of minder gaatjes. Terwijl ze wel allerlei stikkertjes erbij leveren van verstelbare schokbrekers.
 
Kan iemand mij vertellen waarom de rtr versie van die afstelbare schokbrekers heeft en de ss niet? Bij de ss moet je de hele schokbreker uit mekaar halen en dan de zuiger vervangen door één met meer of minder gaatjes. Terwijl ze wel allerlei stikkertjes erbij leveren van verstelbare schokbrekers.
Was mij ook al opgevallen. Vooruitgang is duidelijk niet altijd verbetering.

Om het gemis van de instelmogelijkheid te compenseren leveren ze bij HPI nu wel hardere en zachter schroefveren en diverse diktes schokbrekerolie. :? Misschien als je creatief bent dat je alsnog de verstelbare zuigers kunt monteren.
 
Kan iemand mij vertellen waarom de rtr versie van die afstelbare schokbrekers heeft en de ss niet? Bij de ss moet je de hele schokbreker uit mekaar halen en dan de zuiger vervangen door één met meer of minder gaatjes. Terwijl ze wel allerlei stikkertjes erbij leveren van verstelbare schokbrekers.

Met verstelbaare shockdemper bedoelen ze de moer waarmee je de veer strakker kan zetten!
 
Laatst bewerkt:
Ina, van het weekend ga ik zeker nog rijden. Die zand berg is leuk, maar het terrein is niet zo gek groot. In Houten is toch een groter terrein? (ik ben er alleen nooit geweest dus weet niet of het iets is)

Egbert, maar waar ga je nou rijden, in houten of op die zandberg?
Die zandberg is wel heel mooi maarwe moeten eens kijkenof die zandberg die er nasst ligt niet berijkbaar is want daar heb je een veel leukere (langere) klim!
 
MEt verstelbare schokbrekers boedeolenze gewoon doe groote schroef waarmee je veer meer indrukt!
Nope, je kunt de schokbrekers van de RtR-versie inderdaad in vijf standen verstellen. Hierbij verander je de grootte van de opening in de zuiger waardoor de olie sneller of langzamer van de ene naar de andere kant kan stromen en je demping dus resp. minder of meer is. Je kunt dus met dezelfde olie hetzelfde bereiken als dat je verschillende diktes olie nodig hebt.

Instellen van die standen doe je door je beschermhoes los te halen, de schokbrekerstang helemaal in te duwen totdat de kogelkop op de schokbreker zit. Daarna kun je de schokbrekeras draaien in één van de vijf klikjes.

Zo slecht was die RtR nog niet. Daarom is-ie ook veel duurder dan de SS. Veel mooiere opties standaard gemonteerd. :p
 
Heb al mijn onderdelen voor men baja besteld bij pitstop-shop en bij rcfun de maandag, maar heb tot op heden nog niets gehoord via mail, een bedankje oid.

Is dit de normale gang bij deze shops?
 
Back
Top