Nieuwtjes

Hier in leuven zijn ze te krijgen voor 74euro dacht ik.(het is wel een promotie)
Aitec's Startpagina (leuven)
hun promotie:
kapaza.be > Diversen > Modelbouw - Diversen > Aangeboden: ROBITRONIC Hard Case Car Lipo - 74V - 5200
ze hebben op hun site geen productlijst of online shop, maar ik denk dat ze wel op sturen.....

Antwoord van hun sales dienst op de vraag of ze een online shop hebben.
Dag Steven,


Nee sorry momenteel nog geen online shop. We versturen wel bestellingen indien je dit wenst. Betaling kan via Paypal of overschrijving.



Met vriendelijke groeten,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Got a bit of disapointing news from Serpent today.



[Ronald Baar] Hi,

The S500 is delayed until end of this year, but production preps are underway.
We are too busy with other projects of S120 ad S240 1st.

Thx for the interest. A pre-order list will not be made. We will make enough of them to meet demand

Ronald
 
Big Bore Shocks voor de Team Xtreme Predator:
(Ik dacht dat ik het hier gisteren al noteerde maar moet het vergeten zijn. In alle geval is er nu meer nieuws dan gisteren)

de Predator, een off-road 1/10 elektro-car.
(versie X11)

photo03.jpg

(foto oOple)

Men beweert dat de Big Bore Shocks echt wel beter zouden zijn dan de originele shocks vanwege de grotere olie-capaciteit: zachter reageren op bumps maar toch meer pack.

online-shop-link

SHOCKS.png


info via www.oOple.com

predbigbore02.jpg


predbigbore01.jpg


...After extensive testing by Team Xtreme we are proud to announce new bigger bore shocks with 25% larger oil capacity, the main advantage of the shocks is the ability when tuning to allow for a far more supple feel across bumps whilst still allowing more pack, this enables the car to handle larger jumps which seem to becoming the trend in off road racing nowadays. The new shocks are obvious in design thanks to the striking blue anodised coating along with Team Extremes now signature orange anodising on the cartridge. All parts for the shocks are available from Team Xtreme as of now with options available from all spares to either pairs of shocks or a full set.

With any set of shocks bought Team Xtreme will send out a setup for the x11 to help you get a running start. These are still being finalised and developments are happening all the time so keep an eye on the setup section of www.oople.com for the latest setups from the team and also in the news section for more developments that will follow shortly ...

Ze zien er in alle geval eerruug knap uit.
Een klein stemmetje vertelde me ergens zelfs iets over het gebruiken van hetzelfde geanodiseerde oranje en blauw in toekomstige alu chassis-onderdelen. Zou knap zijn :D
 
Laatst bewerkt:
Zoveel werk steken in het maken van zulke mooie shocks en dan niet even de moeite nemen om er fatsoenlijk schroefdraad op te maken? Die plastic clipjes kunnen gewoon écht niet meer!

Wel erg mooie shocks hoor...

Joost K.
 
is elders ook al een hele discutie over gaande (RCTech).
De argumenten vóór de clips zijn
Deze nieuwe shock-bodies zijn gemaakt met een zo groot mogelijke diameter, daarbij gelimiteerd door de plaats in het chassis, én (clever) zodat de "oude" springs er nog steeds nét op passen.
Als je de foto's bekijkt, zal het wel opvallen dat de veren inderdaad erg strak rond het schokdemperlichaam zitten. Met andere woorden: dikker kon niet meer.
Voor een stelring op schroefdraad zou eigenlijk geen plaats meer geweest zijn +
de schroefdraad zou ook de werking van de veren kunnen hinderen.
Daarenboven kan je met de clips nog steeds aardig secuur afstellen én kan je afstelling niet wijzigen door de schokken van het rijden.
"Schroefdraad-dempers" zouden immers al wel eens hun afstelling verliezen.

Kan wel zijn, maar 't is toch maar een gepriegel met die clips.

ideetje: nu nog clips in verschillende kleuren, zodat we die makkelijk uit elkaar kunnen houden.
 
kleurboek? allé jong, nie overdrijven hé.
Kan al met de drie kleuren van de reeds gebruikte kleuren in de wagen.

Why not make the clips in different colours so that it is easier to see the thickness when mounting them, and when looking for the right one in your toolbox ...:)
They might be (going from thin to thick) black, orange, blue, (and then going on, again...) black, orange, blue, ... and so on.

I sometimes find it difficult to see the difference between similar clips. It will be easier to see the difference between the near clips, but it will be also easy to see the difference between a thin black one and a thicker one.

Micht also be easy to note them down, having like a 5 series like Very Thin, Thin, Medium, Large, Very Large and then the 3 colours... You could cover 15 different clips there :)
(copy)
 
kleurboek? allé jong, nie overdrijven hé.
Kan al met de drie kleuren van de reeds gebruikte kleuren in de wagen.

Je hebt wel een punt :) Maar tzou toch netter zijn met een nummertje, of
gewoon een streepje in een bepaalde kleur. Niet al te opvallend.
Maar boeie :p Back :ontopic:
 
Zoveel werk steken in het maken van zulke mooie shocks en dan niet even de moeite nemen om er fatsoenlijk schroefdraad op te maken? Die plastic clipjes kunnen gewoon écht niet meer!

Wel erg mooie shocks hoor...

Joost K.



Op de achterste shocks werken we met dubbele vering, een 'pre-compression' spring.
Tussen deze 2 zit een platform wat dus over de shock body schuift, met schroefdraad zou dit dus niet mogelijk zijn. + de shocks liggen plat bij een Predator en ik weet uit ervaring dat clipjes de handigste oplossing zijn omdat ze zo dicht tegen elkaar liggen, je zou er je dikke vingers niet bij krijgen om te draaien.
 
Associated Factory Team RC10R5 Kit

Een mooi nieuwtje van Associated die het vuur aan de schenen gaat leggen van de CRC:

associatedrc10r5-1.jpg


associatedrc10r5-2.jpg


associatedrc10r5-3.jpg


associatedrc10r5-4.jpg


associatedrc10r5-6.jpg


The new Factory Team RC10R5 is Team Associated’s entry into the fast-growing 1:10 scale World GT onroad racing class. With Team Associated’s twenty-five years of 1:12 and 1:10 scale onroad racing history, we are very excited to offer the Factory Team RC10R5 to this new emerging class. Starting with the highly successful RC12R5 platform, the designers in Area-51 built the bigger RC10R5 on a 2.5mm woven carbon fiber chassis that utilizes a pivot-ball link rear suspension that allows for independent adjustments for chassis roll, bump and alignment. Having the ability to make these chassis adjustments independently gives the RC10R5 greater potential to get the best possible handling from the car and the track surface. While testing, the pivot ball-link chassis has proven to be more durable in high speed impacts and much better in bumpy track conditions.

The RC10R5 features new shocks that have a through-shaft design, making for equalized damping throughout the full stroke of the shock in both directions, without any unwanted rebound. The center shock tower has four mounting positions that split the spring rates for even finer adjustments. The new center shock also controls the chassis droop and can be adjusted on the car with a turnbuckle wrench, making it easier and quicker to get dialed in.

The RC10R5’s ‘Active Strut’ front end has been optimized, featuring symmetric components with adjustable caster and track width, as well as a new front axle with wheel nut. Factory Team blue aluminum servo mounts position the servo flat on the chassis for a lower center of gravity and include Ackermann adjustment spacers.

The foam front bumper helps protect body and chassis during impacts. The RC10R5 features a wide rear pod optimized and balanced for brushless, woven carbon fiber top plate, and Factory Team blue aluminum machined motor mount and left-side bulkhead. The woven carbon fiber top plate attaches to the motor mount and leftside bulkhead at four points, making the RC10R5’s rear pod more rigid and durable. The RC10R5 uses 90% of the same parts as the RC12R5, making it easier than ever for current 1:12 scale racers to jump into the fun of bigger cars with scale bodies that is the World GT class.

Groet Robert

Bron: Red RC - RC Car News
 
wat een mooi chasis zeg!!! alleen jammer van die 4 cellen, niemand rijd 2wd met 4 cellen op dit moment. Mischien kunnen 2 humppacks van 2*3 cellen wel passen? en een 235mm optie zou wel aardig zijn :-).
 
Op alle 1/12-rijders na niet nee...

we zaten hier te praten over de 1/10 2wd en niet over 1/12 2wd wijsneus

terug naar topic:
lipo zou dan mischien alleen aan 1 zijde gelegd kunnen worden i.v.m. de shocktower? Mischien dat die zij links dan in de weg zitten ook.
 
Laatst bewerkt:
Stond niet in je post, Einstein. Li-Po aan 1 kant leggen is ook geen optie ivm de gewichtsverdeling, knappe kop.

tjonge jonge wees eens constructief in een discusie. Het stond niet in mijn post maar het was commentaar op de news topic waar duidelijk staat dat het gaat om een 1/10. Voor mij is deze zinloze discusie nu voorbij dus aub back on topic!

Om even terug te komen op de lipo aan 1 kant leggen. Lipo is lang niet zo zwaar als sub c cellen. Brusless regelaars zijn niet licht te noemen. Wat gedaan wordt is electronica aan de andere kant te plaatsen en dan balanceren met gewichten. Dit is niet van horen zeggen maar van in het echt zien van zo'n indeling een paar weken geleden bij pro10 races in Duitsland en dit ging zeer goed! Maar de chasis was van de nieuwe corally 10x en dus breder zonder de zij-links zoals bij de nieuwe rc10R5.
 
Back
Top