Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door dirk57, 22 aug 2006.

  1. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.532
    Locatie:
    Zeewolde
    Hallo kwevers,

    Ik vlieg de 70 cm (ja deze van dit draadje, hij vliegt nog steeds :D) met dezelfde setup zowel met de 820 10C als de 860 15C (ik merk weinig verschil) . Ze moeten bij mij tegen het F1 schot aanzitten voor het juiste zwaartepunt, daar passen ze prima onder het bodemluikje

    Suc6!, Dirk
     
  2. kwevers

    kwevers Guest

    waar ligt bij jou het zwaartepunt dirk. want met motor alleen zit hij bij mij al tpv de voorvleugelrand.
     
  3. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.532
    Locatie:
    Zeewolde
    8O Voorkant v/d ondervleugel?

    Zwaartepunt staat op de tekening (dat 'geblokte rondje')
     
  4. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    hoe gaat het eigenlijk met de balsamoth?

    is dat nou een vitrinebalsamothje geworden?
     
  5. Bramman

    Bramman

    Lid geworden:
    7 jul 2007
    Berichten:
    1.103
    Locatie:
    Rotterdam
    Auw. Dat is wat ik noem een scherpe :D
     
  6. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.532
    Locatie:
    Zeewolde
    Uhhh

    Tja, tot nog toe wel eigenlijk:lol:. Heb alleen geen vitrinekast, dus hij staat in de blokhut :rolleyes:

    Maar... ik heb afgelopen week een heel mooi stuk asfalt ontdekt waar het gaat gebeuren als het een keer windstil is. Moet wel cameraman beschikbaar zijn dan.

    En eerst nog maar een paar foto's maken van moth met landingsgestel :D

    Dirk
     
  7. djjr

    djjr

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    748
    Locatie:
    boskoop
    Als je de servos en bijbehorende stuurstangen ed er op zet komt het wat verder naar achter. Dan de accu zo plaatsen dat het zwaarte punt goed is. Mijn ervaring is dat het beter te ver naar voor kan als te ver naar achter. Succes
     
  8. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen

    ik woon niet in de buurt anders zou ik graag cameraman zijn... maar foto's vind ik ook al erg mooi!

    het is gewoon een mooi mothje, en ik ben nieuwschierig hoe het met hem/haar is:worship:
     
  9. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey (ik volg het draadje nogsteeds) en mijn ophang/stof-moth hangt nog op mn kamer als decoratie.

    Nu zat ik net wat tekeningen door te kijken kwam ik deze tekening tegen van de zelfde maken van de orginele tekeningen van de micromoth.

    De micropits: http://www.chris3d.com/files/micropitts.pdf

    Het is een zelefde soort bouwwijze en is volgens mij ook wel uit depron te maken.
    Ikzelf begin er (nog) niet aan omdat ik nog een hoop dingen moet kopen om alles weer op orde te krijgen (servo was kapot, props, nieuwe zenderaccu, er staat nog een vliegtuigje/setup op de planning...)

    Igor
     
  10. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.532
    Locatie:
    Zeewolde
    Hé Igor,

    Die Pitts is al eerder in dit draadje aan de orde geweest. Weet niet of íe uiteindelijk ook gebouwd is door iemand. Maar volgens Chris3D op RC-groups heeft 'ie dezelfde vliegeigenschappen als de moth.

    Dus ik zou eerst die Stofmoth van je maar eens optuigen als je wilt weten hoe het vliegt ;)

    Dirk
     
  11. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik was er laatst aan begonnen toen de motor van mn shockflyer er af lag (die was toe aan vervanging) maar toen zat ik met het probleem van stuurstangen (die van de shock waren te lang, en ik had geen zin ze in te korten wan dan kon ik weer nieuwe kopen voor mn shock)

    Die pits is wel gaaf, daar kunnen ook rolroeren op worden gebouwd. (misschien een uitdaging voor iemand :rolleyes:) Ik weet wel dat ik dat ding nog eens vliegend heb, ik heb alleen geen zin om er nu geld aan uit te geven, want mijn telefoon is een beetje aan vervanging toe en ik moet een nieuwe zenderaccu ect.. Als ik hem vliegend wil maken heb ik motor, regelaar en stuurstangen nodig, servo's heb ik nog liggen, en een ontvanger ook. Dus wie weet, kijken of ik mijn broer of iemand er mee kan leren vliegen.

    Igor
     
  12. djjr

    djjr

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    748
    Locatie:
    boskoop
    ach ja wat is er nou belangrijker een peppie telefoon of een leuk vliegtuig :p
     
  13. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.532
    Locatie:
    Zeewolde
    :lol:

    Mijn oudste zoon (22 jr) zou nog sterk twijfelen;);)
     
  14. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Een leuk vliegtuig is natuurlijk fantastisch, maar ik heb er (al :p) 4, en mijn oude telefoon doet om de 5 min zeggen dat er een netwerkfout is (waardoor ik dus niet meer berijkbaar ben...).

    Ik ga deze week (morgen waarschijnlijk) een vakantiebaantje zoekken, dan ga ik wat geld verdiennen (voor een nieuwe telefoon, en nog wat dingen die ik graag wil.) Maar het staat vast dat ie nog eens gaat vliegen, het is mijn eerste zelfgebouwde vliegtuig die ik er ook nog prachtig uit vind zien!

    Igor
     
  15. richardh

    richardh

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    613
    Locatie:
    panningen
    goede zaak hard werken voor je geld en er ook 2 keer zo hard van kunnen genieten :)

    (en telefoons kennen ze in sommige landen niet eens ;) laat staan mobieltjes)
     
  16. kwevers

    kwevers Guest

    regelaar

    welke instellingen kan ik het best gebruiken voor de regelaar mbt brake en timing?

    gr. k.
     
  17. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.532
    Locatie:
    Zeewolde
    Timing heb ik tot nog toe altijd op de fabrieksinstelling gehouden (merk ook weinig verschil met andere timing-instellingen)

    Als je prop bij 'gas uit' blijft draaien door de 'vliegwind' en als je dat vervelend vindt, kun je de brake aan zetten, dan blijft 'ie stil staan

    Dirk
     
  18. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    :) daar ben ik weer ;)
    ik heb nog n setup liggen voor n trainer kist, waarvoor ik geen tijd heb om naar n vliegclub te gaan (weegt 2 kg.. "ietsje" meer dan dat ik "wild" mee durf te vliegen)
    maar.. als ik n lichte moth bouw, denk dat et dan wel lukt (en kom ik met mn p/w zo uit dat ik ook nog lekker kan stunten, mocht et nodig zijn :))

    setup:
    1200 kv 120 gram motortje
    4 cellen 4100 mah lipo
    40a regelaar
    10x6 (ofzo) propellor
    totaalgewicht 500-600 gram.. als ik n moth bouw, met n totaalgewicht minder dan 1 kg, durf ik dr wel mee te gaan vliegen hier op de velden.. (minder heavy, en minder breekbaar dan n balsa/bespanning kist)
    zit te denken aan 1m span, wie heeft er al succesvol zo groot gebouwd?
     
  19. P51d man

    P51d man Guest

    ik heb zelf ook een tiger mothje gebouwd, alleen dan vrije vlucht.
    volgens de plannen uit dit draadje gemaakt, maar dan van balsa.
    staat op het vrije vlucht gedeelte.
     
  20. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.532
    Locatie:
    Zeewolde
    Alexander:

    Lijkt me een veel te zware setup. Ik had een 100 cm Moth met een 50 grams motortje en een 2S 1500 mAh lipo. Dat ding woog in totaal ca. 350 gram....

    Dirk
     

Deel Deze Pagina