De trex450s is airborne geweest.

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door pa5ca, 12 aug 2008.

  1. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Vandaag de 325 Align woodies ontvangen en gelijk gemonteerd.. ziet er wel strak uit.. pro black. Op de heli zaten Carbon GCT die wilde ik nog even sparen. ;)
    Gewacht tot dat de wind er vanavond bijna uit was .. rond 19:15 was het hier redelijk windstil.. af en toe een vlaag...maar mocht geen naam hebben.

    Voor de zekerheid had ik het trainingskruis gemonteerd..;

    [​IMG]

    Dacht ik toch echt de Gyro goed te hebben Darn... toch reversed... mooi dat het kruis er onder zat. Pfffffffff een piro op de straat daar wordt je niet echt vrolijk van...

    Wat mij verder opviel was, dat ik toch wat tailwiggle (hunting) had.. niet veel maar van die korte felle slagjes.. +/- 3cm .
    Dus getracht wat met de gain wat te doen... maar kon niet echt een punt vinden.

    Zal haar morgen eens vliegen zonder HH, stom van me maar heb niet gecontroleerd of de tail aan de wandel gaat in normal mode.. (beginners fout) Ga dat morgen in de gymzaal zonder WIND uit proberen. Buiten kon ik het vanavond niet meer proberen daar mijn ESC na een minuut of 8 aangaf dat de accu vervangen diende te worden. (ging 1700mA in) En mijn tweede accu nog aan de lader hing.., accu 3 en 4 zitten nog in de post ergens..
    Heb vanavond toch nog iets in de Gyro (Logictech 2100T) instellingen veranderd. Zo heb ik PIRO op minimale gain staan en heb nogmaals de HH en normal gain in gesteld staan nu volgens de LED op de gyro op +/- 50%

    Verder ondekte ik dat de ESC ook niet prettig stond ingesteld.. heb haar nu anders geprogrameerd...
    Ze stond op 1-1, 2-1, 3-3, 4-2, 5-1. en staat nu op 1-1, 2-2, 3-2, 4-2, 5-2.
    In de MX12 heb ik de throttle curve aangepast van 70% naar 80% op getrokken.
    Die slowstart is fantastisch... start de heli nu gewoon op midstick met de trottlehold switch..

    Nu het vliegen met de Trex...
    Ik vond het reuze spannend de Trex voor de eerste keer van de grond te trekken.. maar is mij eigenlijk wel mee gevallen... ze reageert behoorlijk anders dan de HBK II, je moet haar vlot van de grond trekken omdat ze behoorlijk de neiging heeft om naar links om te klappen... was even schrikken had natuurlijk net het kruis er onder vandaan gehaald.. . Verder vliegt het super.. heb gelijk al links - rechts voor mij langs gevlogen.. met fraaie 180 bochten.

    Als de tailwiggle (hunting) er uit is ga ik nog veel lol hebben aan deze heli.

    Frans...W

    PS.
    In het LIPO draadje op dit forum nog gemeld dat ik de tennisbal ronde LIPO ontgast heb en getest heb.. wil er morgen mee gaan vliegen.. :D
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2008
  2. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Mooi dat het goed gegaan is joh! Blijft toch altijd spannend een nieuwe heli de lucht in.

    Heb zelf ook de 2100T en heb de gain op 30 voor rate en 32 HH. Vooral ( wat je zelf al aangaf ) de rate mode goed mechanisch krijgen laat de HH mode veel beter zijn werk doen. Beetje naar klusje aangezien je wellicht met een moeilijk bestuurbare heli aan het vliegen bent. Maar zeker met de pingpong's erop zie je al snel welke kant hij op wil. Als je weer wat hoger zit reageert ie mssn weer anders, deed die van mij wel in iedergeval.

    Succes ermee en veel vliegplezier!
     
  3. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Ik vond het een 100% vooruitgang van de HBK II naar een 450s.
    Het enigste waar ik tot voor kort last van had was storing op de servo`s wat tot een crash leide.
    Alles is weer vervangen, ik heb nu 325pro blaadjes en een kortere padle stang, en ik vlieg er weer mee en heb tot nu toe nog geen storing gehad, ik moet ook zeggen dat het ook nog niet echt weer is geweest om lekker een paar accu`s achter elkaar leeg te vliegen.

    Veel vlieg plezier met je 450s, want dat moet je ook zeker hebben.

    Groetjes
    Maarten
     
  4. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Tail hunting opgelost...

    Maarten,
    Mee eens wat de HBK II aangaat... maar we moeten dan ook wel rieel blijven .. het is appels met peren vergelijken. Ik blijf de HBK II een super heli vinden en ben blij dat ik eerst die heb mogen en kunnen vliegen:D.
    Lullig van die storing.. nu maar hopen dat het weg blijft. :eek:nweer:

    Goed melde in het begin van dit draadje dat ik behoorlijk last had van tailwiggle (hunting) .. zoals ik al vermoede liep de staart gewoon weg en de gyro wilde dat compenseren... uurtje geleden in de gymzaal de staart eerst maar eens in normal mode afgesteld.. ik moest wel 5 mm stick geven om de heli recht te houden. Servo heb ik nu naar voren gezet (paar keer proberen) Servo limits opnieuw in gesteld en weer gevlogen en nu staat ze zo strak als een snaar.. kan in normal mode de stick gewoon los laten.. over geschakeld naar HH.. en geen glitch meer te zien.. staan en blijven staan.
    Dus gelijk maar eens geprobeerd om wat kleine 8jes te draaien... fantastisch.
    Nee ik ben verkocht hoor... de KING zal zeker nog mee blijven vliegen maar dit is echt een stuk stabieler.. :music:

    Barrrrrrrrrt,
    Nou die balletjes gaan er snel weer af hoor..:p Het geeft je net even een wat veiliger gevoel tijdens het afstellen. De aanpassingen in de ESC zijn goed merkbaar, Heb nu ook geen problemen meer om de heli van de grond te trekken.

    Will be continued...

    Frans....W
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  5. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld

    LIPO... verhaal appart..
    Ik heb hem vandaag gevlogen ze heeft minder pit dan de goede accu.. voor hoover en wat afstel werk is ze prima te gebruiken heeft het toch 6 min volgehouden en heb haar nog voor de lipo cut gewisseld, moet wel bekennen dat ze wel wat warmer wordt dan de goede accu.. maar dat kan wel kloppen de inwendige weerstand is ook opgelopen door mijn actie.
    Voorlopig laad ze goed, dus nog even geduld voordat ik haar dispose.... (lijkt ook wel op mijn vrouw)

    Even jou opmerking of je beter en sneller leert vliegen op met een Trex... Mmmm weet ik zo net nog niet.. het voordeel van de HBK II is dat je sneller je grenzen kent en je anticipatie vermogen scherper wordt. Ik merk nu bv dat ik heel veel aan mijn HBK II leertijd heb.


    Greetzzzzzzzzzzzzzzz

    Frans
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2008
  6. Logos1

    Logos1

    Lid geworden:
    29 okt 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    ZW Drenthe
    TR-450S van pa5ca

    Leuke draadjes (KingII en T-Rex450) voor de voormalig eigenaar van deze T-Rex.

    Doet me plezier deze ontboezemingen alllemaal te volgen en er is eigenlijk maar 1 conclusie: hij is goed terecht gekomen en dat doet me deugd !

    Knap wat Frans allemaal kan spuien over de "ins&outs" van zijn ervaringen.
    Hij weet er al meer van dan menig ander. Hier speelt het echte virus z'n rol!

    Pieter

    PS
    Waar vliegen jullie eigenlijk, behalve in de gymzaal?
     
  7. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld

    Hoi Pieter,
    Ja ik heb het helemaal te pakken... (maar dat was voor de trex ook al) en als ik een ander kan helpen met info zal ik het zeker niet laten.
    Wat de Trex 450s aangaat... ik ben er zeer blij mee... en zeker ze is in goede handen.. ze heeft er bij mij alweer 6 accu pack's opziten:D
    Die bolle accu heb ik getrach te reanimeren.. dat is deels gelukt... maar zodra ik mijn nieuwe 25C packs ( zit met smacht te wachten) heb gaat ze toch echt weg.
    Op het moment kan ik er 7 minuten mee vliegen maar ze wordt me eigenlijk te warm.. bolt dan weer behoorlijk op... wordt iets minder nadat ze afgekoeld is.. maar dat is logisch...
    Als ik buiten vlieg is dat meestal op de parkeerplaats voor mijn huis... Francis heeft een redelijk grasveld tot zijn beschikking... dus kort door de bocht... zijn we gewoon wildvliegers... ;)

    Ik zou zeggen blijf de draadjes volgen.

    Frans...W
     
  8. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    ff en vraag tussen door , ook ik ben een Trex aan het opbouwen.
    Alleen waarom word en geen ophangrubbers gebruikt bij de servo,s ? of mag het wel maar hoeft het niet?
    thanks voor de advies
     
  9. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi Mao,
    Wat je niet wil is verende servo's zeker niet op het cyclische gedeelte. Maar even een vraag waarom zou je ze in rubbers willen hangen???

    Frans..W
     
  10. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Ik ben dat zo gewend ( vliegtuigen)
    Leek me ook aannemelijk met allen krachten en trillingen
     
  11. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Frans

    Welkom in het select gezelschap van de trex 450 club ;-)

    Kom je snel een keer bij ons het nieuwe monster laten zien ?, deze is beter bestand tegen een windvlaagje dan je king :p
     
  12. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi Bert... ach select :cool: valt wel mee... maar zeker anders dan de HBK II.
    Gisteravond nog even een pakket weg geknalt ging als de gesmeerde bliksem..:)
    Ik kom zeker een keer naar het Heon veld toe.. misschien dit weekeinde nog.. zal het heon forum in de gaten houden.. de weers verwachting was / is redelijk te noemen.. windkracht 2..
    Zoals je hebt kunnen lezen zat de 500 er deze keer niet in...maar ben in mijn nopjes met de trex 450s. Die 500 komt er nog wel.;)

    Greetzzzzzzzzzzzz

    Frans...W
     
  13. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Of dat ik mezelf hoor praten (niet op technisch gebied) ik wilde (wil ik eigenlijk nog steeds) een 500 of 600, maar nog even lekker sparen, maar tot nu toe doet de 450 het perfect.
    Wat is de makkelijkste manier om te weten welk blad ik moet verstellen want ik heb bladspoor, ik heb wel een idee, door 1 blad een beetje zwart te maken, en dan lijkt het me logisch dat als het zwarte blad in de midden staat dat ik me andere blad moet verstellen, en omgekeerd logischer wijs de andere.
    Snappen jullie mij ?????

    Grtzz
    Maarten

    P.S.
    Dit is de mijne, en ik sta aan de knuppels, en relaxteb doet het film werk.
    YouTube - T-rex 450 S nice hoovering
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  14. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Hoi,

    Even de simpele manier werkt altijd geleerd van een wijze man uit het oosten :)

    Gewoon een blad markeren link loshalen en één slag verdraaien wel even onthouden welke kant je opdraaid.
    Testen ... wordt het erger dan heb je de verkeerde kant opgedraaid en draai je hem 2 slagen de andere kant op.
     
  15. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Misschien ....als het mag wel , of zeker niet doen?
     
  16. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Rubbers, zou het nooit doen, ivm onstabiele servo`s.
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
     
  17. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld

    Maarten,
    Bladspoor.. altijd maar een en het zelfde blad verstellen...Nooit beide bladen verstellen om bladspoor weg te stellen!!!! vanuitgaande dat je pitch goed staat afgesteld...
    Bekijk anders deze video:
    http://www.airtoimedia.nl/web/upload/amstel76/tracking101.wmv

    Ik denk dat het dan allemaal wel duidelijk wordt.
    Dobje Bert schrijft het ook al maar let er op dat je altijd een volle slag draai het "A'tje" op de ballink moet naar buiten staan!!!!!

    Groeten,..
    Frans...

    Vraagje... als ik naar je video kijk... eigenlijk luister heb ik de indruk dat je RPM behoorlijk in elkaar duikeld.. kan ook bedrog zijn hoor...
    Op hoeveel % throttle vlieg jij Maarten??
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2008
  18. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Mooi vliegen een Trex..

    Vanavond weer twee accu's met de Trex gevlogen... gaat super... kan me makkelijk en snel omschakelen van de HBK II naar de Trex met HH.:zon:
    De gereanimeerde accu doet het nog steeds... ;) Vlieg er +/- 7 min en dan wordt de LIPO saver van de ESC nog niet aangesproken.

    Vandaag een bericht van TNT dat er een pakketje voor me klaar lag op het post kantoor.. kunnen de twee LIPO's zijn of mijn pitchgauge... ben benieuwd.. de LIPO's zou wel heel erg welkom zijn... kan ik eindelijk van de bolle af...:p

    Frans....W
     
  19. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld


    :( :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
     
  20. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Tweede LIPO lader wordt wenselijk.

    Gezien het feit dat ik met de HBK II en de Trex 450 vlieg.. en er straks 5 LIPO's te laden zijn... :hammer: zit ik er serieus aan te denken om een tweede LIPO lader aan te schaffen... 't is met gemak niet meer aan te sloffen... heb er nu 4en kan ze niet eens op een avond geladen krijgen... ik heb nu bijna de twee HBK II (1700 en 1800 ma )LIPO's geladen... liggen de twee 2200 mA van de Trex er nog... dat wordt morgen vroeg niet vliegen met de Trex.. maar alleen de HBK II.
    Wil ook eigenlijk niet meer dan met 1C laden... of iemand heeft een beter idee... ze zeggen dat de levens cyclus van een LIPO er onder lijd als je met meer mili's dan 1C gaat laden...


    Frans.........W
     

Deel Deze Pagina