Welke off-road brandstof auto moet ik kiezen

  • Topicstarter Topicstarter TINRIB
  • Startdatum Startdatum
T

TINRIB

Guest
Hallo allemaal,

ik ben redelijk nieuw wat betreft het rijden met een brandstof auto, ik heb nu een 1:10 OFF-RAOD wagentje om het een beetje te leren en ben nu toe aan wat anders.

Graag wil ik jullie mening/advies, ik wil ongeveer zo'n 550 euro uitgeven, het liefst aan een RTR set dus inclusief zender.

Ik heb nog niet echt een voorkeur wat model betreft, volgens mij is off-road rijden geschikt voor de volgende modellen.

Buggies
Truggies
Monster trucks

Ik heb wel wat rond gekeken op internet en ik vind zelf de HPI savage 4.6 X een mooie wagen.

Ik hoor graag jullie advies, bedankt!!
 
Gebruik de zoekfunctie eens... er is al heel erg veel geschreven over de pro's en con's van de verschillende off-road klasses en ook welke auto's en welke prijsklasses...
 
Gelukkig zijn er toch nog mensen die zulke goede raad ook eens appreciëren :). Dat is ook eens fijn om te horen natuurlijk ;).
 
Ik denk dat hong nor een hele mooie optie is. Kijk eens bij PK-racing.
Buggy, Truggy wat je wil. Truggy's zijn wel net een tikkie duurder.
Succes met je aanschaf
 
Hier zou ik niet eens op reageren, mensen! Dit is je reinste vorm van reclame...
Iets wat verboden is op dit forum. Je bericht wordt dus ook bij deze gerapporteerd. Als je iets wilt verkopen, kan dat in het TE KOOP subforum en enkel als het geen commercieel doeleinde heeft. (Dit heeft dat dus wel.)

EDIT: Ik reageerde op een aantal posts die nu verwijderd zijn, niet op de post boven deze ;).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sterk dat je dat niet wist eigenlijk... Alvorens te registreren moet iedereen nochtans akkoord gaan met de gebruikersvoorwaarden en de regels; daar kun je niet langs kijken.
En je denkt nu toch niet dat ik je ga helpen om hier het Te Koop subforum te vinden zeker? Wat jij probeert te doen is commerciële handel; iets wat hier NIET mag. ;)
 
Hi,


Goed koopste en de nieuwste 1:5st schaal Buggy en truck


Volg deze link voor de buggy Nitro Radio Grafische Auto's, Bestuurbare Modellen, Radio Grafische Helicopter's

En de Truck Nitro Radio Grafische Auto's, Bestuurbare Modellen, Radio Grafische Helicopter's

Beiden zijn half de prijs!!!!!!


Garandeert:xmas:

En hier staat een introductie van zo'n auto:
RC-Junkies.com

XRC-2.jpg
 
ervaring met www.nitrotek.nl

heeft iemand ervaring met het kopen bij nitrotek of wordt het afgeraden ze hebben wel goedkope auto`s ,maar meestal is goedkoop ook wel duurkoop.
ze zijn ook gevestigd in de UK.

Heeft iemand advies waar ik het best een auto kan kopen om mee te beginnen truggy of monstertruck ik woon in brabant.
 
heeft iemand ervaring met het kopen bij nitrotek of wordt het afgeraden ze hebben wel goedkope auto`s ,maar meestal is goedkoop ook wel duurkoop.
ze zijn ook gevestigd in de UK.

Nitrotek verkoopt XRC-auto's, dus chinese imitatie-fg/hpi-trrrrrrroep
En goedkoop is in deze gevallen altijd gegarandeerd duurkoop....
 
Het tweede gedeelte van de review van de XRC RC-2, deze wordt nog gepubliceerd op RC-Junkies.com ...
Helaas was de auto al gesneuveld voordat de test coureur actie foto's kon nemen


Review XRC RC-2


DSC04564.jpg


Het tweede gedeelte van het review van de XRC RC-2.
Ik heb de accu’s opgeladen, de batterijen in de zender gedaan en naar een nabij gelegen bouwterrein gereden. De motor start in 1 keer en laat een luid knetterend geluid horen. Na even de motor warm te laten gelopen worden de eerste meters gemaakt en over een zandvlakte gereden. Ik wilde de auto eerder testen maar bij het controleren viel mij het op dat er ergens in de aandrijflijn iets niet lekker soepel liep. Na controle bleek dat de as van het grote tandwiel scheef was. Hierdoor loopt de rem iets aan. Om grotere schade te voorkomen hebben wij de importeur verzocht een asje op te sturen. Na een maand wachten is er nog geen asje geleverd. Voor het leveren van reserve onderdelen is e.a. door de fabrikant nog niet op de rit gezet. Na een maand wachten hebben we besloten om toch test te rijden.

Motor:
De motor, welk in eigen beheer door XRC is ontworpen en gefabriceerd, heeft genoeg trekkracht bij de lage toeren. Tijdens het rijden in het zand valt op dat hij niet snel in toeren klimt. Ik heb de motor wat armer afgesteld dan de fabrieksinstelling. Hij trekt hierdoor wat beter maar toch enigszins teleurstellend. De motor heeft ongeveer de 60% (inschatting) van de kracht van een vergelijkbare Zenoah of Chung Yang hobby motor. Doordat de motor een maximaal aantal toeren heeft van 13000 p/m is de topsnelheid niet zo hoog als vergelijkbare rc modellen. 35 minuten rijden op het 0,6 liter tankje leeg is haalbaar. Hij rijd dus zuinig. Een van de aspecten wat ik leuk vind aan de achterwiel aangedreven auto is het uitaccelereren uit een bocht. De achterkant heeft niet de neiging de voorkant in te halen. Dit vind ik toch een gemis. Ik wil niet zeggen dat de auto totaal niet vooruit komt maar hier is toch verbetering vatbaar. Ik mis hier de felheid. Ik ben van mening dat beginnende rijders hier snel op uitgekeken zijn.

Elektronica:
De stuurservo is niet de sterkste en snelste maar doet zijn werk redelijk voor een fun auto. De gas/rem servo doet het prima. Deze is krachtig genoeg om de achterwielen te laten blokkeren in het mulle zand. Doordat de de servo’s niet de snelste zijn moet ik toch even wennen om de auto te laten rijden waar ik wil. Er zit toch enige vertraging in. Op zich is het niet zo heel erg, het is immers geen wedstrijdbuggy. Wat opviel was dat de elektronica gevoelig is voor storingen, Op verschillende plekken waar we aan het rijden waren constateerde we “clitches” in de elektronica. Na 10 meter traden de storingen op. Waarschijnlijk ergens een probleem in de elektronica. Niet netjes dit kan altijd gebeuren. Laten we het er maar op houden dat het toeval is en niet bij alle auto’s het geval is.
De zender ligt lekker in de hand en voelt robuust aan. De gevoeligheid van de servo en de trim is eenvoudig in te stellen.

Wegligging:
De schokbrekers doen hun werk redelijk. Op een stuk waar de oneffenheden wat hoger zijn worden de hobbels worden niet meer goed geabsorbeerd. De auto krijgt hierdoor een stuiterige wegligging. Na het vering wat soepeler af te stellen is het al wat beter. De schokbrekers krijgen vanaf de fabriek met vet gevulde schokbrekers. Naar mijn mening is dit eenvoudig te verbeteren door dunner vet in de schokbrekers te doen. De achterbanden met het zachte compound hebben voldoende grip in het zand. De voorbanden hebben wat minder grip als de achterwielen waardoor de auto eerder onderstuur heeft dan overstuur. De auto ploegt rustig door het zware terrein, eenmaal op toeren lijkt de motor weinig moeite te hebben met het zware zand. Echter net toen het eerste tankje leeg was zakte de auto door een achterwiel. Er was een e-clip los getrild waardoor de bovenste achterdraag arm los schoot. Natuurlijk was het onderdeel niet meer te vinden. Dit betekende dus ook het einde van de testrit.

Conclusie:
Qua niveau zit de auto zoals de eerste bigscale modellen van de begin jaren negentig. Wil je als rijder op meetings of andere bash plekken met andere rijders rond rijden zal deze auto te kort schieten. De XRC RC-2 is voor beginnende bigscale rijders een leuke auto om een paar keer per jaar rondjes te rijden. De auto is niet agressief en je hebt niet veel rij ervaring nodig om hem rond te sturen. Wil je meer liters verbranden en meer uitdaging dan raad ik aan nog even door te sparen voor een bigscale van de merken die langer bestaan.

DSC04563.jpg

DSC04565.jpg

DSC04566.jpg
 
heeft iemand ervaring met het kopen bij nitrotek of wordt het afgeraden ze hebben wel goedkope auto`s ,maar meestal is goedkoop ook wel duurkoop.
ze zijn ook gevestigd in de UK.

Heeft iemand advies waar ik het best een auto kan kopen om mee te beginnen truggy of monstertruck ik woon in brabant.


Ligt eraan waar je ermee wilt rijden, wil je eens op een offroad circuit gaan rijden zou ik voor de truggy gaan.
Waar is dat in Brabant? Bij 'ons' in Helmond hebben we een offroad circuit ook wel MACH ONE genoemt;), woon je in de buurt van Helmond breng dan eens een bezoek aan onze club.

Maar als je alleen maar rond om huis in Brabant gaan rijden zou ik denk ik voor de Monster Truck gaan.:)
 
Ik zou in geen geval voor zo'n onbekend merk gaan... Bij dit soort auto's geldt ALTIJD de regel: goedkoop is duurkoop.
De test van rc-junkies bewijst trouwens ook dat dit niet zo'n denderende auto is. :)
 
Hoi,

Maar wat is nu echt een goede auto dan? (aanrader)

* Hong nor X1X CR Team Edition
* Hobao Hyper 8,5
* Ishima Rave M1.0R
* Xray 808 en de XB8 of XT8
* Hotbodies D8 of lighning pro2
* Kyosho MP 777 of D9
* Etc.......
Ik wil er namelijk ook een aanschaffen.
En wil er in de toekomst mischien ook wel wedstijden mee gaan doen. Lijkt me echt leuk

Ik wil ook de 21ste naar Helmond gaan kijken.

Dus ook voor mij, goede tips zijn welkom

P.S. En dat geld ook voor de motor. Welke motor voor een goede prijs?


Ik wil ook eens wat anders dan alleen helivliegen.
 
De Hong nor en Hobao zijn zeker goede auto's, nieuw zijn deze zeker nog wel betaalbaar.
De X-ray 808 is ook zeer snel in het circuit, zeker geen beginners auto(qua onderhoud) Heb gehoord dat ze veel onderhoud nodig hebben.
De Kyosho mp777 is een goede betrouwbare auto, tweede hands kan je nog wel een goeie kopen voor een paar honderd euries. De Mp9 (dus niet de D9;))moet een hele goeie worden maar valt qua prijs zeker tegen 700+ euries, voor een rollend chassis.
Bij ons op de club in Helmond zijn verschillende rijders, ook wedstrijdrijders
die zijn overgestapt op een Losi buggy. Ook voor een betaalbare prijs.
En dan hebben we nog Team Assosiated, daar heb ik ook veel goeds over gehoord.
En zo zijn er nog wel een paar merken meer.
Genoeg keuze dus veel plezier met zoeken, heb je een leuke buggy/truggy gevonden dan zijn er wat betreft motoren ook nog genoeg keus.
Kijk eens op truggy.nl daar hebben ze een motoren archief
 
Hoi,

Maar wat is nu echt een goede auto dan? (aanrader)

* Hong nor X1X CR Team Edition
* Hobao Hyper 8,5
* Ishima Rave M1.0R
* Xray 808 en de XB8 of XT8
* Hotbodies D8 of lighning pro2
* Kyosho MP 777 of D9
* Etc.......
Ik wil er namelijk ook een aanschaffen.
En wil er in de toekomst mischien ook wel wedstijden mee gaan doen. Lijkt me echt leuk

Ik wil ook de 21ste naar Helmond gaan kijken.

Dus ook voor mij, goede tips zijn welkom

P.S. En dat geld ook voor de motor. Welke motor voor een goede prijs?


Ik wil ook eens wat anders dan alleen helivliegen.



Ik denk dat je eerst is moet gaan kijken wat voor auto je wil , dus truggy / buggy / of monstertruck.

Ik rij zelf alleen met Hobao's zowel de ST (truggy) als de buggy's.
En niks dan lof voor de auto's van Hobao.
Daarom wacht ik ook met plezier op de nieuwe hyper 9.

Mocht je Hobao kiezen , dan is het geen slechte keus, maar ook merken als Hong Nor en Mugen , zijn gewoon top....
Dus ja .. welke spreekt jouw aan?
 
Sorry dat het wat langer duurde,

Maar wat ik zoek is dus een buggy.

Welke ik favoriet van ben ,is de Hong Nor, Hobao, en Ishima.


Maar er zijn mischien toch nog wel betere voor dat geld en goede onderdelen van te verkrijgen.

graag jullie bevindingen.

Greetz
 
Sorry dat het wat langer duurde,

Maar wat ik zoek is dus een buggy.

Welke ik favoriet van ben ,is de Hong Nor, Hobao, en Ishima.


Maar er zijn mischien toch nog wel betere voor dat geld en goede onderdelen van te verkrijgen.

graag jullie bevindingen.

Greetz

HoBao heeft altijd, vind ik dan, erg scherp geprijsde auto, (bijv. de Hyper ST PRO). Miss moet je eens kijken naar de nieuwe Hyper 9. Hij heeft zich inderdaad nog niet bezwezen, maar het is gewoon in princiepe een verfijnde hyper 8.5. Andere goede denk ik zijn O'donnel z01b buggy als ik de naam verkeerd heb, maar is in NL dacht ik slecht leverbaar. Kyosho's zijn altijd wel goede bakken. En de Ishima, die lijkt inderdaad wel gaaf, maar heeft het merk wel veel ervaring? Is het een nieuwe merk? Bijv. Kyosho, Ofna etc. hebben al jaren ervaring en hebben al een paar generaties auto's, die de minpunten van de vorige generatie eruithielden. De Ishima moet zich nog bewijzen.
 
Back
Top