HPI RS4 EVO 3+, always under construction

Jawel maar dit is makkelijker dan een eigen website maken. Deze heeft al veel bezoekers dus altijd mensen die er op kijken:rolleyes:
 
Nou heb lekker kunnen rijden, wat gaat 1 liter snel op.:p

Enige probleem tot nu toe is dat de bak soms wel, soms niet ,of te vroeg, of telaat schakeld, dus daar moet ik ff naar kijken, het veertje is overigens niet gebroken.

Kopelingsproblemen hebben nog even aangehouden, ben inmiddels wel er achter waar het aan lag na 3 kapotte koppelingen,overigens ook gekregen van de zaak. De pennen op het vliegwiel raken los en er onstaat speling zodat de gaten helemaal "uitgerekt" worden, dus je schoentjes gaan alle kanten op, of de veer breekt, of hij komt niet helemaal terug in zijn ruststand. Heb een nieuw vliegwiel gekregen,en de pennen met locktide vastgezet. Heb 1 liter gereden en ze zitten nog vast, hoop dat het zo blijft.:)





Mzzl.
 
Zaterdag pakketje ontvangen:):):):)
1406200830uc6.jpg


Zit ook nog wat voor jou bij, maar dat wist je al...:):):)


Leuk om de avondjes weer mee te vullen, onze RS4 is nu 99% alu, ik kan niet wachten tot volgend voorjaar :):):)

gr.
Arnaud
 
Netjes.

Heb je mischien een foto van je spurgear huis, en hoe je de remschijf hebt gemonteerd. De bijgeleverde busjes zijn in mijn ogen te kort, ze klemmen de schijf vast.

Als alles erop zit, komt er een foto.;)




Mzzl.
 
Ja zo heb ik em ook zitten, maar zo remt hij niet goed, zal wel aan de servoafstelling liggen. Ander probleem is ook dat op deze manier de radio tray er niet in past. Hij komt tegen je rem pads aan. Zal vandaag even verder klooien.






Mzzl.
 
Ja zo heb ik em ook zitten, maar zo remt hij niet goed, zal wel aan de servoafstelling liggen. Ander probleem is ook dat op deze manier de radio tray er niet in past. Hij komt tegen je rem pads aan.

Rem kan idd wel aan de afstelling liggen. Ik heb nog speling zat tussen de schoenen en kan het asje rustig draaien en dam remt ie best goed. Jij hebt de originele rem/gashevel nog op de servo zitten? Ik heb net zo'n verbeterd systeem besteld, ik had constant gezeur met de originele setup.
De radiotray heb ik nog niet geprobeert, heb jij nu ook de alu versie dan?


arnaud
 
Nee heb de originele radio tray nog. Mischien dat de alu radio plate wat anders "valt" Laat je het even weten, dan zal ik die toch ook moeten halen. Heb je er een ander armpje op gezet? Ik heb wel een sterkere servo erop zitten.






Mzzl.
 
Daar zou natuurlijk het verschil wel in kunnen zitten.
Ik gebruik deze foto's als referentie voor de opbouw, tis best een puzzle als je al dat alu hebt liggen en geen handleiding....

full

full


ik hou je op de hoogte, al zal ik er dit weekend denk ik niet aan toe komen om te gaan sleutelen...:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Schakelproleem is nu definitief opgelost. Het huisje waar je 2e spur invalt was versleten. De C-clip werd niet op zijn plek gehouden, nieuw huis erop. Het werkt weer. Enige waar ik nu mee zit is dat het binnenwerk wat stoef draait als je met de hand aan de wiel draait om het schuine gat op te zoeken voor het schakelmoment. Daar kijk ik morgen wel naar.

Heb nu alles erop zitten op de diff. huizen en het gedeelte wat eronder,(lower arm bulks dacht ik) hoort te zitten. Verder komen er nog beter verstelbare turnbuckels op, die van HPI.

Heb m'n originele radio tray erop gekregen, past wel gewoon, had niet goed gekeken.:???:

De problemen waar jij ook tegenaan kan/gaat lopen zijn:

-Vliegwiel loopt aan tegen je spurhuis. Heb een stukje weg geslepen van het huis. Moet wel zeggen dat ik een lichter vliegwiel heb van GPM, mischien valt de originele wat meer richting de motor. (heb zelf een T3 motor)

-Spur tanwielen staan nu zo strak tegen de pinions dat deze heel erg zwaar draaien, ik heb motorsteunen, dus met het schuiven daarvan kun je ze uitlijnen.

-Met het originele gas/rem setje kan je zoals je de rempads hebt gemonteerd nooit remmen. De afstand tussen rempad-remschijf-rempad is te groot, heb er gewoon een extra rempad bijgezet. Remt als een beest nu. Maar een nieuwe schijf past er niet tussen. Remt zo trouwens ook niet met 1 nieuwe schijf. Welke set had jij nou besteld? Linkje?

-Je brandstof toevoer slang loopt tegen je pinion aan, met 1 tyrap is dat ook te fixen. Mooiste is een tank met 2 aansluitingen aan de bovenzijde.

Succes;)






Mzzl.
 
Laatst bewerkt:
Fotootje tussendoor, is nog niet klaar hoor.;)

full


Helemaal nagelopen voor morgenmiddag.:cool:






Mzzl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
had ik ook met mijn prime 12,

een mooie zonnige dag, kom aan bij het parkeerterrijn begint het te regenen als een de tering, naar een kwartiertje was het voorbij dus, ik even een paar rondjes gereden om warm te lopen. daarna circuit uit gezeten. ik rijd een rondje en op het rechte stuk het gas mooi open afremmen in de bocht, maar toen bleef de bumper haken achter he pionntje waardoor hij schuin kwam te liggen, met een snelheid rond de 40 km/ h gooid de auto zich dwars en vliegt over de kop. welgeteld een verbazingwekkende 14 keer, ik snel de schade bekijkem bleeek een paar krassen op de koelkop en weer bijna achter wielassen gebroken.
 
De problemen waar jij ook tegenaan kan/gaat lopen zijn:

-Vliegwiel loopt aan tegen je spurhuis. Heb een stukje weg geslepen van het huis. Moet wel zeggen dat ik een lichter vliegwiel heb van GPM, mischien valt de originele wat meer richting de motor. (heb zelf een T3 motor)

-Spur tanwielen staan nu zo strak tegen de pinions dat deze heel erg zwaar draaien, ik heb motorsteunen, dus met het schuiven daarvan kun je ze uitlijnen.

-Met het originele gas/rem setje kan je zoals je de rempads hebt gemonteerd nooit remmen. De afstand tussen rempad-remschijf-rempad is te groot, heb er gewoon een extra rempad bijgezet. Remt als een beest nu. Maar een nieuwe schijf past er niet tussen. Remt zo trouwens ook niet met 1 nieuwe schijf. Welke set had jij nou besteld? Linkje?

-Je brandstof toevoer slang loopt tegen je pinion aan, met 1 tyrap is dat ook te fixen. Mooiste is een tank met 2 aansluitingen aan de bovenzijde.

Succes;)

Dank je, ik zal het nodig hebben denk ik.
Ik kan alleen nu niet verder, ik wacht nog op onderdelen:(
Die moet ik echt eerst hebben, anders heeft het geen zin verder te gaan, kan alles maar half opbouwen en dat schiet niet op...

arnaud
 
Leuk om te weten, maar maakt voor de fun-rijder toch niets uit?

Tja.... waarom voor de looks gaan als er een (verscheurde?) body overheen komt, de auto zal in ieder geval zeker niet beter gaan en weer een hoop geld kosten bij de eerst volgende crash.....
 
Maar!, je hebt wel iets unieks!
Mijn f350, vindt ik ook het einde, maar heb der maar een leuke Axial bijgekocht om er echt iets mee te gaan doen! (hoewel deze ook al weer dik is voozien van alu etc, etc)
 
re

Tja.... waarom voor de looks gaan als er een (verscheurde?) body overheen komt, de auto zal in ieder geval zeker niet beter gaan en weer een hoop geld kosten bij de eerst volgende crash.....

Bederf zijn plezier nou niet, dat is voor de fun rijder helemaal het einde! Dikke (en zwaardere) parts erop zetten en gaan, net zolang dat het kapot gaat en dat is kewl (ofzo).

anyway, zoals gezegd ieder zn ding.
 
Gelukkig geen crashes meer.:p Gewoon lekker rijden met meerdere personen op een parkeerplaats.:cool:

Rij lekker m'n rondjes, tankje leeg, bijvullen, start em weer, blijft ff draaien en valt stil. Ik--->:confused: wil em weer starten, zit geen beweging in de trekstarter. Ik--> owjee :confused: Ook geen beweging in het vliegwiel, toen kreeg ik het benauwd.:confused: Eenmaal thuis, motor van het chasis, demonteren die handel. Na de backplate te hebben verwijderd zie ik tot mijn verbazing dat de zuigerstang is gebroken, die heeft ook meteen maar de onderkant van de zuiger beschadigd. Dus zuigerstang verwijderd, zuiger eruit getikt, de hele zaak schoongemaakt, verder ook geen schade ofzo. Nu dus opzoek naar 1 zuigerstang en zuiger.:mad:

Mag tot niet zomaar breken, motor heeft nog geen 5 liter gelopen. Materiaalmoeheid/productiefoutje of moet ik het heel ergens anders gaan zoeken??





Mzzl.
 
Back
Top