HPI RS4 EVO 3+, always under construction

Vandaag even de auto helemaal nagelopen. Origineel vliegewiel zit er weer op, die van GPM kon het niet aan ,nieuwe veertjes en schoentjes (komt nog een 3 schoen koppelingsklok op) ,nieuwe lagers erin en nieuwe pinions. Motortje wat beter afgesteld, loopt nog wat rijk onderin, beter te rijk dan te arm. Snel is dit blok toch wel.:thumbsup:

Vanavond maar eens wat meer gas geven en rustig rondjes rijden.





Mzzl.
 
Ik kan me niet voorstellen dat het vanavond in Rotterdam droog genoeg is om te gaan rijden....

Rij niet in Rotterdam, (kijk uit mijn raam) daar is het nog steeds pokke weer.;) Heb vanavond nachtdienst op Schiphol. De nachten zijn lekker rustig en heb de beschikking over een redelijk grote overdekte verwarmde volkomen egale laad/los/parkeerplaats waar in de nacht toch niets te doen is.;)






Mzzl.
 
Ok, geen grip dus. Niet met rubber,met schuim iets beter. Op asfalt is de grip wel goed. Ondergrond was vandaag niet goed schoon. Maar goed.

Volgende probleem. De gloeiplug. Normaal heb ik deze: RC World BV :: Gloeipluggen :: GR1655 Maar na dik 1,5 liter zag de gloeidraad aan de onderkant er dof grijs/wit uit. Hij gloeit ook niet meer over de gehele lengte. Motor is wel makkelijk te starten en loopt er overigens stabiel op.

Maar er werd mij verteld om van plug te veranderen, namelijk naar deze: RC World BV :: Gloeipluggen :: GR1682

Vind de motor er niet lekker op lopen,opnieuw afstellen?? Bij een klein beetje gas jankt de motor heel erg, terwijl hij bij het 3tje wat zwaarder klonk en beter reed. Of toch terug naar het 3tje en maar vaker pluggen wisselen?

Zijn er overigens leden met dezelfde motor? Welke plug gebruiken jullie dan?





Mzzl.
 
Ziet er goed uit jongen!
Veel plezier met je nieuwe picco, ik heb de HPI ook helemaal klaar, foto's volgen...

Ik rij trouwens wel met 30mm achterbanden en dat past prima, ook toen de auto nog origineel was. Het liep net niet tegen het kunststof aan.
Ik rij met Twister en Jaco foambanden, varierend van 35 tot 40 shore. 40 beviel me nog het best, de 35 waren te snel weg.
 
Voor die prijs van die gloeipluggen kan je ook gewoon andere goede bv. Novarossi pluggen krijgen C3/C4 die een stuk goedkoper zijn en ook goed werken...
 

Ziet er goed uit.:D De 30mm schuimbanden passen niet omdat er nu een uitlaatbocht schuin boven langsloopt. Met het inveren komt hij er tegenaan. Die van HPI dan he, mischien heeft een ander merkt een wat andere offset.

Voor die prijs van die gloeipluggen kan je ook gewoon andere goede bv. Novarossi pluggen krijgen C3/C4 die een stuk goedkoper zijn en ook goed werken...

Zal eens gaan rondkijken. Want op de huidige plug loopt ie niet lekker,te koude plug. Heb een nummer 4 nodig lijkt me. De nummer 3 is net wat te heet. Hopende op beter weer, dan weer testen.






Mzzl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een kleine update.

Had van die mooie CVDS koppelingen. Die aan de achterkant is gesneuveld. Het pinnetje wat alles op zijn plaats moeten houden is verdwenen met alle gevolgen van dien. Dus origineel spul zit er weer op.

Na wat aanpassingen passen de 30mm schuimbanden er ook weer op.:cool:

Caburateur wat gedraait, kwam tegen m'n rempads aan.

Versnellingsbak compleet opnieuw in elkaar gezet met de handleiding, ding wilde niet of soms schakelen.:confused: Zat een ringetje om de as tegen een lager wat niet terug te vinden was in de handleiding, deze maar verwijderd. Originele veertje vervangen door het zwarte veertje wat word bijgeleverd. Volgens de handleiding moet dat als je naar een snellere motor gaat. Morgen maar ff testen.

Drukslang voor de tank kwam tegen het vliegwiel aan, deze omgeleid.

Beter gas/rem setje gemonteerd, rij al een paar dagen ermee, werkt perfect.:D

full


In planning:
-HPI turnbuckle setje.
-Betere uitlaat. Iemand tips?
-8 Gehard stalen cup joints. De originele zijn aan het inslijten.
-Spurgear en pinion setje voor snelle acceleratie en een hoge topsnelheid.

Verder weet ik het ook niet meer.:lol:

Word vervolgt.





Mzzl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had van die mooie CVDS koppelingen. Die aan de achterkant is gesneuveld. Het pinnetje wat alles op zijn plaats moeten houden is verdwenen met alle gevolgen van dien.

Caburateur wat gedraait, kwam tegen m'n rempads aan.

Originele veertje vervangen door het zwarte veertje wat word bijgeleverd. Volgens de handleiding moet dat als je naar een snellere motor gaat. Morgen maar ff testen.

Die cvd's nu al kaputt? Welk pinnetje was verdwenen dan? De inbus? foto???
Best zonde, ik heb ze er ook op zitten, zal het dus in de gaten houden.

Carb draaien moest je trouwens ook doen om hem mooi uit te lijnen met de gasstang toch? bij mij wel tenminste.

En dat met de gearbox klopt inderdaad, het zwarte veertje is wat stugger als ik het goed heb.

Als uitlaat zou ik een TSAIS of een THS nemen, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.

suc6...

arnaud
 
Die cvd's nu al kaputt? Welk pinnetje was verdwenen dan? De inbus? foto???
Best zonde, ik heb ze er ook op zitten, zal het dus in de gaten houden.

Carb draaien moest je trouwens ook doen om hem mooi uit te lijnen met de gasstang toch? bij mij wel tenminste.

En dat met de gearbox klopt inderdaad, het zwarte veertje is wat stugger als ik het goed heb.

Als uitlaat zou ik een TSAIS of een THS nemen, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.

suc6...

arnaud

Als je bij de cvds kijkt zie je een klein pinnetje, die was dus weg. Waardoor de koppeling uitelkaar valt.

Schakelen doet ie ook weer.:D Met m'n domme kop het binnenwerk er verkeerdom ingezet.:confused: Verder zit er een nieuw luchtfilter op, die van HPI maatje 1/8. De kap past nu maar net of eigenlijk net niet, dus maar een Porsche Cayenne kap besteld. Nieuwe foampjes van HPI, 10 euro 4 banden, geen geld.:cool:

En toen gingen we rijden.(rustig) Had er nog rubber onder zitten, maar duurde niet lang voor dat die dus stuk waren. Had alleen maar foam al reserve, heeft geen zin op vochtig asfalt. Dus ik denk laat em maar stationair leegdraaien dan kan ondertussen m'n neef met z'n savage rondcrossen. Motor staat rustig te draaien. Opeens maakt ie wat tikkende geluiden, niet constant en valt ie uit.:confused::confused:

Thuis het blok losgehaald. Koelkop eraf, backplate eraf, zuiger eruit en cilinder eruit. Alles is in prima staat. Er valt helemaal niks bijzonders te zien. Zuiger klemt wel behoorlijk aan de bovenkant, zo erg dat hij de cilinder bus naar boven duwt. Geen probleem lijkt mij. Vliegwiel gaat met de hand rond, maar soms moet je wel heel erg veel kracht zetten om em rond te krijgen, in gemonteerde toestand dan.

Wat is wijsheid, overdag blok proberen te starten of even naar de winkel gaan om er naar te laten kijken.:confused:

Wel vaag dat dit na 2,5 liter gebeurd, rij nog steeds rustig. Mischien is er wel niks aan de hand.:confused:





Mzzl.
 
Een gloeiplug motor is niet gemaakt om lang stationair te draaien.
het kan wel, maar meestal slaan ze na een tijdje af.
Ze slaan ook vaak af, na lang stationair draaien en dan ineens gas geven.

Ik gok er zomaar op, dat het tikkende geluid wat je hoorde van je trekstarter kwam, of heb je die niet?

edit, rotostart lees ik, geen trekstart.
Maar werkt volgens hetzelfde principe, dus die kan je horen tikken met afslaan....
 
Misschien is het wel de koppeling klok die aan het pingelen is
Nee dat is het niet.

Een gloeiplug motor is niet gemaakt om lang stationair te draaien.
het kan wel, maar meestal slaan ze na een tijdje af.
Ze slaan ook vaak af, na lang stationair draaien en dan ineens gas geven.

Ik gok er zomaar op, dat het tikkende geluid wat je hoorde van je trekstarter kwam, of heb je die niet?

edit, rotostart lees ik, geen trekstart.
Maar werkt volgens hetzelfde principe, dus die kan je horen tikken met afslaan....

Klopt, hij loopt vol met brandstof en "verzuipt" dan. Hij staat rijk dus dat zou in principe wel kunnen. Maar dat is nu niet het geval.

Als ik nu de roto in zijn achterste steek en em rond laat gaan, staat ie echt te klapperen.:confused: Starten wil ie ook niet. Plug etc is goed en volgeladen. Brandstof krijgt ie ook, uitlaat zit ook niet dicht.

Heb al gebeld met de winkel, het zou kunnen dat het vliegwiel los zit, krijg je ook zo'n geluid.

Intern is de motor helemaal in orde. Hij klemt behoorlijk, maar dat lijkt me wel goed te zijn. Ga vrijdag of zaterdag wel even naar de winkel om de "dokter" ernaar te laten kijken.

Hou jullie op de hoogte.;)






Mzzl.
 
.... en RC World maar lachen...!!! $$$

Er er meestal wel iets wat er veranderd/aangepast kan worden, alhoewel dat steeds minder word.;)

Kleine update waarom m'n motor niet wou starten, m'n one-way lager was overleden, zat helemaal vast. Zaterdag gaan rijden met samen met m'n neef. Eerst raakt hij 1 dogbone kwijt van zijn Savage XL, en later raakte ik er ook 1 kwijt.:lol:

Verder wat leuke aankopen gedaan:
-Schakelaar met laadkabel voor m'n humppack.
-Alu. paars bodypost front.
-Alu. paars bodypost rear.
-Porsche Cayenne body.
-HPI super size velgen. Super star wheel in het chrome.
-HPI super size banden. Racing slicks. Inserts inbegrepen.
-Zakje paarse bodyclips.

full

full


Zit nog geen koelgat in de body, ben er nog niet uit hoe ik dat netjes kan gaan doen, en welke vorm het te gaan geven. Dacht dat ik zwarte lak had, maar was dus wit, staat toch wel apart.:)






Mzzl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
stoere body!!!

Zo'n body had ik ook wel eens aan zitten denken...

Ik heb onze body ook klaar, zal wel eens foto's maken.
Moeten nog wel gaten in voor de bodyposts, dus dat doe ik eerst ff.

en ik gebruik dit: om netjes gaten te maken in de body's:
1199973165-2999.jpg


suc6!
 
Back
Top