Die cvd's nu al kaputt? Welk pinnetje was verdwenen dan? De inbus? foto???
Best zonde, ik heb ze er ook op zitten, zal het dus in de gaten houden.
Carb draaien moest je trouwens ook doen om hem mooi uit te lijnen met de gasstang toch? bij mij wel tenminste.
En dat met de gearbox klopt inderdaad, het zwarte veertje is wat stugger als ik het goed heb.
Als uitlaat zou ik een TSAIS of een THS nemen, daar heb ik zelf goede ervaringen mee.
suc6...
arnaud
Als je bij de cvds kijkt zie je een klein pinnetje, die was dus weg. Waardoor de koppeling uitelkaar valt.
Schakelen doet ie ook weer.

Met m'n domme kop het binnenwerk er verkeerdom ingezet.

Verder zit er een nieuw luchtfilter op, die van HPI maatje 1/8. De kap past nu maar net of eigenlijk net niet, dus maar een Porsche Cayenne kap besteld. Nieuwe foampjes van HPI, 10 euro 4 banden, geen geld.
En toen gingen we rijden.(rustig) Had er nog rubber onder zitten, maar duurde niet lang voor dat die dus stuk waren. Had alleen maar foam al reserve, heeft geen zin op vochtig asfalt. Dus ik denk laat em maar stationair leegdraaien dan kan ondertussen m'n neef met z'n savage rondcrossen. Motor staat rustig te draaien. Opeens maakt ie wat tikkende geluiden, niet constant en valt ie uit.

Thuis het blok losgehaald. Koelkop eraf, backplate eraf, zuiger eruit en cilinder eruit. Alles is in prima staat. Er valt helemaal niks bijzonders te zien. Zuiger klemt wel behoorlijk aan de bovenkant, zo erg dat hij de cilinder bus naar boven duwt. Geen probleem lijkt mij. Vliegwiel gaat met de hand rond, maar soms moet je wel heel erg veel kracht zetten om em rond te krijgen, in gemonteerde toestand dan.
Wat is wijsheid, overdag blok proberen te starten of even naar de winkel gaan om er naar te laten kijken.
Wel vaag dat dit na 2,5 liter gebeurd, rij nog steeds rustig. Mischien is er wel niks aan de hand.
Mzzl.