T-rex 450 S setup

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door try2fly, 8 nov 2008.

  1. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Beste lezers,


    Ik heb een t-rex 450 s en ik zit al vanaf het begin te kloten met het kapje, ik heb alles op de voor geschreven plek liggen qua accu en motor regelaar maar het kapje wil er niet makkelijk op.
    Ik heb 2 kokam accu`s (deze hebbben vrij dikke draden en 2 zippy`s, is er een manier hoe ik de accu`s moet plaatsen (of wat veranderen) zodat ik de kap er makkelijk op kan zetten.
    Alle ideeen en tips zijn welkom ?

    Groetjes en bedankt,
    Maarten
     
  2. Ronny

    Ronny

    Lid geworden:
    29 apr 2007
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Arnhem
    Foto's zeggen vaak zo veel meer als je omschrijving !?
     
  3. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    zou graag een foto uploaden, maar ik zou echt niet weten hoe dat hier moet
    maar het is een t-rex 450 s normale setup
     
  4. AVS

    AVS Guest

    Dus de kap kan er wel prima op als je de accus er niet in hebt zitten ?
    Als de draden van de accus het probleem zijn kun je toch wel een beetje creatief die draden herleiden zodat de kap beter past? Desnoods haal je een klein stukje uit de kap waar de draden in de weg zitten.
     
  5. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    ja, ik was net even aan het surfen op google afbeeldingen, en toen zag ik dat ik de ontvanger en de motor regelaar ook om kan draaien zodat ik wat meer kan wegwerken zegmaar.Een stuk kap weghalen word denk ik heel lelijk.
    Het grote probleem is eigenlijk de kokam accu, die heeft lange langen draden in de vorm van startkabels heel dik dus.
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Zelf heb ik een V2, maar ik neem aan dat ons probleem ong hetzelfde is/was

    Ik maak o.a. gebruik van Flightpower 2500 lipo's, welke echt maar net onder de kap passen.
    Om te zorgen dat het geheel vast blijft zitten tijdens het vliegen, heb ik klitteband in de breedte en in de lengterichting eroverheen gespannen.

    Als ik dan de kap erop doe, kost dat nog veel moeite. Nu ben ik erachter gekomen dat als je de draden van de accu een beetje wegbuigt, en dan onder het klittenbandje in de lengte strak tegen de lipo aanlegt, er eigenlijk geen probleem meer is.

    De draad loopt dan naar beneden, waar ook de stekker zit naar de rest van de heli.

    Probeer de draden eens met een klittebandje weg te buigen, misschien dat het dan beter gaat..

    Succes
     
  7. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Jah is opzich een goed idee, ik zat te denken om de motor regelaar om te ruilen met de ontvanger(die hangt onder de heli) zodat de draden verder naar achter lopen.
    Het enigste probleem waar ik dan misschien tegen aanloop is storing met de draden onderling.
    Maar ik ga eerst is even jouw oplossing uitproberen want ik heb met breed klitteband dat ongeveer net zo breed is als het steuntje waar de accu op ligt de accu vast liggen en daar moeten wel een paar draden bij kunnen.

    Thnx Student,
    Maarten
     
  8. kjel

    kjel

    Lid geworden:
    29 jul 2007
    Berichten:
    310
    Locatie:
    maastricht
    Als er zoveel kabel is "weg te duwen" is inkorten van de kabel misschien ook een optie.

    Ik ken het probleem wel een beetje, maar je krijgt er op den duur ook handigheid in om de kabels door het gat in de bodem van de kap te laten gaan.
     
  9. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Hey Kjel,


    Ja dat heb ik Finless Bob ook zien doen, maar hij vliegt met flightpower accu`s en ik vlieg met Kokam accu`s en zippy`s en die kokam accu`s hebben hele dikke kabels en in korten is opzich wel een optie maar dan is verlengen geen optie meer, ik vind het zo een definitieve oplossing snappie .
    Maar misschien toch iets om ook over na te denken.

    Thnx
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.436
    Locatie:
    Rotterdam
    Hum.

    Inkorten is bij mij geen optie.
    de draden van een lipo komen er op een hoek van de batterij, naar de zijkant uit. Op die zijuitgang bleef de kap dus steken.

    Ik heb deze dus verbogen en met een klittebandje blijft het op zn plek.

    Succes!
     
  11. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Misschien een domme opmerking maar als je nu de draden naar de bovenkant doet (dus richting de rotor), daar is je kap breden, je hebt minder last van de overlengte en mogelijk je probleem opgelost.

    gr Remco
     
  12. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Nee hoor Dutch, accu ligt met de draden naar boven Ca.2 derde van de draden ligt boven en de rest gaat naar beneden, dus ik zat te denken om de regelaar om te ruilen met de ontvanger, of vind jij dit een gek idee, of kom ik dan een ander on overzien probleem tegen?!?!?!
     
  13. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Je kan het proberen, maar de veel mensen die ik ken en de ontvanger voorin hadden er de regelaar achterin hadden last van storing. Na het wisselen van de ontvanger achtering en de regelaar onder de accu was het vaak voorbij met de storing.

    Nu weet ik ook dat er mensen wel zonder storing vliegen met de ontvanger voorin dus het is geen garantie voor problemen. Houdt er wel rekening mee dat je accudraden langs het tandwiel lopen, wat voor veel mensen ook weer een reden is om toch maar de regelaar weer voorin te leggen.

    gr Remco (niet dutch :wink:)
     
  14. AVS

    AVS Guest

    Normaliter probeer je de ontvanger zover als mogelijk weg te houden van motor, regelaar en andere stroombronnen. De kans op storingen is gewoon groter als je dat niet doet.
    Ook bij het wegwerken van afzonderlijke draden is het beter om deze uit de buurt van electra te houden.
    Ook de ontvanger-antenne werkt beter als deze niet in de buurt van je esc en/of bec ligt.
     
  15. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Hey Remco

    Ik wilde beginnen met Remco maar dacht aan het gesprek wat we laatst in de winkel hadden, maar over die storing gesproken, ik heb er nu geen last meer van (afkloppen) dus ik houd het zoveel mogelijk hetzelfde, toch maar niet omruilen dan.
    Ik ga er nog is rustig naar kijken, en misschien vind ik de oplossing nog wel.
    Maar andere setup`s zijn nog steeds welkom.


    Groeten,
    Maarten
     

Deel Deze Pagina