tic toc

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door loges, 11 dec 2008.

  1. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    wat is het geheim van de tic toc. waarom blijf ik niet op dezelfde hoogte maar zak ik?????

    loges
     
  2. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Ik heb er geen verstand van, maar zou het te maken kunnen hebben met snelheid, of snelheid op de kop van de heli??!!??
    Of pos.pitch, neg.pitch en naar voren, naar mijn idee zak je dan niet.
    Maar op dat gebied ben ik maar een leek kan net hoveren en een beetje naar links en naar rechts vliegen.

    Suc6
     
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Hey Loges,

    Waarschijnlijk blijf je te rechtop terwijl je wisselt van pitchrichting.
    Als de rotor de heli niet draagt, dan zakt hij omlaag.
    Het heeft volgens mij te maken met timing van je pitch (bladhoek) en je nick wisseling (elevator).
    Ik oefen hem zelf af en toe behoorlijk langzaam met een kleine tussenstop in upright en inverted.

    Grt. Eric
     
  4. Amstel76

    Amstel76

    Lid geworden:
    20 mei 2005
    Berichten:
    940
    Locatie:
    Emmeloord
    Timing is alles, en inderdaad zoals Eric zegt doe je ze misschien iets te rechtstandig.

    Probeer eens te beginnen met rainbows en deze steeds wat kleiner gaan maken.
     
  5. nando v. arnhem

    nando v. arnhem

    Lid geworden:
    10 nov 2004
    Berichten:
    419
    Locatie:
    Schoorl
    Hoi loges,
    Veel mensen willen te snel een tic toc doen. Vaak ga je als een gek met de knuppels heen
    weer omdat je misschien bang bent hoogte te verliezen.

    Ik zou willen adviseren om eerst van hover een halve flip naar achteren te maken en dan inverted te blijven hangen en dan weer een halve flip terug.
    Op die manier krijg je een beetje gevoel hoeveel uitslag je moet geven. Voor de eerste paar keer kun je vol pitch geven bij deze oefenen maar
    geef nooit volle uitslag op de elevator, dan zakt de motor veels te veel in.

    Het mooist is om van met de pitch knuppel iedere keer als je wilt om wisselen van richting even kort wat sneller pitch te geven.
    Blijf vooral rustig sturen en maak ze eventueel wat groter (meer grote bogen).
    Het gaat met een 90er heli makkelijker dan met een 50er, maar het is ook prima met een 50er te doen.

    Grt
    Nando
     

Deel Deze Pagina