RC rallycup voor rallyauto's, Monstertrucks, Stadium trucks

Discussie in 'Electro auto's' gestart door drift-junkie, 16 sep 2006.

  1. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @sitmark, Ik was wat te voorbarig, en had het ongelijk aan mijn kant, inmiddels staat hij op de officiële tamiya site, en op deze site is er ook een artikel geplaatst RCeasy ??? Tamiya - Subaru Impreza WRC Monte Carlo ‘07 (DF-03RA Chassis)


    [​IMG]

    As zondag 16 nov 2008 start de eerste rallycup wedstrijd, snel bouwen en rijden maar. :thumbsup:
     
  2. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    Ik heb een tijdje dit topic niet gevolgd, kan er nou ook met 1:18 gereden worden?
     
  3. Joris R.

    Joris R. Guest

    Hallo, ik ben zelf ook een RC Rallyauto aan het maken, ik het er al grotere schokbrekers en Rallybanden opgezet, maar ik vind dat hij nog lang niet hoog genoeg staat (+/- 12/13 mm) waardoor de auto zich overal nog erg moeizaam doortrekt. Nog iemand tips om hem nog hoger te zetten? Wat is een mooie hoogte?
     
  4. Joris R.

    Joris R. Guest

    Niemand ?
     
  5. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @ Joris R, Ik heb jarenlang met een bodemvrijheid van 12mm in de rallycup gereden zonder al teveel problemen, dus als dat je ambitie is dan zit je veilig. Wat voor een model rij je, en wat wil je er precies mee gaan doen. Ga je in het gras rijden dan moet je al gauw zo’n 40mm bodemvrijheid hebben, zelfs mijn truck vindt dit niet erg leuk, zo ook met zacht zand, sneeuw enz. Mijn touring gebouwd voor op het circuit, tja daar kan ik ook niet mee hier door de straat vanwege de oneffenheden, kiezels, vuil enz, hiervoor is al een bodemvrijheid van rond 10mm gewenst.

    @ r-s racer, met 1:18 modellen wordt er niet gereden, nog al wat clubs hebben hiervoor een “indoor competitie”, heelveel rijders verkiezen dit maar al te graag boven een rallycupwedstrijd in de vrije elementen.

    Het ziet er naar uit dat de eerste wedstrijd van de rallycup volgens de weersvoorspelling droog gaat verlopen, oke het zal best wel wat frisjes zijn, maar ja dat heb je zoal om deze tijd richting de winter, dus warm kleden.

    Ook dit jaar zal er waarschijnlijk alleen weer op het binnencircuit gereden worden, dat betekend dat je met een lage topsnelheid en behendig/slim rijden weer hoog kan scoren, dus kans voor iedereen, en dat is altijd al de doelstelling geweest van de organisatoren, See You Sunday!!
     
  6. Joris R.

    Joris R. Guest

    Ik rij nu met een TA-04, met langere veren en Rally Block banden ga ik binnenkort bestellen.
    Ik ben nog aan het rondzoeken om iets te maken om mijn chassis een beetje te beschermen, een inner body lukte helaas niet.Ik zoek ook nog een goed Rally motortje, is een Super Stock RZ van Tamiya hiervoor genoeg?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2008
  7. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    De eerste rallycupwedstrijd zit er op, het was een prachtige dag weer met in de ochtend een natte baan, die weer qua lay-out van oudsher aangelegen was. Gedurende de dag droogde de baan op, en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit op een geheel droge baan heb gereden in de rallycup, doch nu was het een feit, wat bijna mijn wedstrijd tactiek in de water gooide! 2 finales op een droge baan was het resultaat, dit bracht iedereen weer een beetje tot elkaar, tenminste voor zover een rijder het vermogen eerder die dag niet op het asfalt kon krijgen. Het leverde in ieder geval blijde gezichten op bij de winnaars, ook het groepje gastrijders, die nog nooit eerder een rc-auto hadden bestuurd, hadden zich prima vermaakt in hun eigen, speciaal voor deze gelegenheid in het leven geroepen, (klm)wedstrijdklasse. De wedstrijdleiding bestond uit Ed von Giesendorf en Rick Thomson waarvan de laatste als een “razende tornado” en onvermoeibaar de wedstrijddag aan elkaar praatte. Zijn “overenthousiaste commentaar” bracht mij bijna in de verleiding om mijn zender in de hoek te gooien om naar de andere/overige rijders te gaan kijken, aangezien ikzelf alleen op dat moment slechts enkel de kerb’s aan het bevechten was.

    Hier weer een link naar onze huisfotograaf Randall voor wat leuke foto’s Picasa-webalbums - Randall - HFCC Rallycup

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    gastrijders
    [​IMG]

    winnaars rallyauto klasse
    [​IMG]

    winnaars Unlimited Trucks
    [​IMG]

    winnaars Mod Clods
    [​IMG]
     
  8. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    De eerst komende rallycup wedstrijd zal plaats vinden op 14 dec 2008 bij de MVB te Bergchenhoek, om even op te warmen heb ik een link naar een oud filmpje (2004) van een droge rallycup wedstrijd op het toenmalige offroad circuit aldaar, opgescharreld http://www2.rc-racingcars.com/movies/1081707041rallycup-Bergsche-Hoek.wmv
    Inmiddels is de lay-out van het circuit drastisch veranderd en sterk verbeterd, het is dan ook om U een impressie te geven, wat voor actie U mogelijk kan verwachten.
     
  9. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Let op, 2e rallycup wedstrijd ook op HFCC, zondag 14 dec 2008

    Onderstaand bericht is mij zojuist toegestuurd.


    Hallo Allemaal,

    Gezien de weersvoorspellingen waar onder ook vorst, wat in vorige jaren in dooi en veel modder heeft geresulteerd, hebben we besloten de wedstrijd op MVB, te verzetten naar 15 maart. Dit betekend dat de HFCC die eigenlijk de wedstrijd in maart zou houden, nu voor MVB gaat invallen.

    Wij hopen dat we hiermee in het voorjaar een leuke maar vooral droge wedstrijd op de Offroad baan van MVB kunnen gaan organiseren, het asfalt van HFCC zal geen problemen opleveren als het wat kouder of natter is tenslotte.

    Met vriendelijke groeten, namens de Rallycup.

    Ted Spinders
     
  10. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Rally en Trucks wedstrijden

    Hallo allemaal,

    ik ben zeer verheugd als oud Tamiya rallyrijder dat de wintercup bestaat en wij, een paar "ouwe" rallyrijders, zijn geinteresseerd om weer een paar wedstrijden te rijden. We willen alleen weten hoeveel deelnemers er in totaal in de verschillende klassen rijden. En we willen graag weten welke banden we het beste kunnen kopen om de kosten aan de lage kant te houden en de fun factor kunnen verhogen met z'n allen.

    Alvast bedankt,

    Ali, Sid, John, Ramon en Ed
     
  11. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    @ERBI, op het ogenblik is er nog ruimte genoeg in iedere klasse (een link naar de deelnemers klassement stand volgt) dus jullie zijn van harte welkom. De laatste jaren neemt het deelnemers aantal af, en aantallen zoals in het verleden 25 tot 30 rijders in de rally zijn niet meer realistisch, desalniettemin is het nog steeds gezellig. Er is een moordende concurrentie met indoor touringcar-activiteiten de laatste jaren, maar ook zij krijgen te kampen met teruglopende deelnemers ten gevolgen van het zeer hoge niveau/topmateriaal wat inmiddels daar wordt nagestreefd/aangeschaft. Voor vele zijn de kosten van en een top-zomer-seizoen en een top-winter-seizoen straks niet meer op te brengen, en dan wordt je al gauw een slachtoffer van je eigen succes, wat overigens vrij normaal (jammer genoeg) is, in oa de rc wedstrijdsport. De kansen in de rallycup met (veel) minder of verouderd materiaal liggen aanmerkelijk hoger, wat (zeer) sterk op de kosten drukt. Goedkope of verouderde modellen “are still going strong” en kunnen de concurrentie nog steeds aan met hun opvolgers, en winnen soms nog met gemak. Ik heb al heel wat rijders met super dure spullen, een “sippe lip” zien trekken omdat zij niet “automatisch” winnaar werden, maar genoegen moesten nemen met een lagere positie, en dat is de kracht van de rallycup.

    Je vermeld alleen niet in welke klasse je geïnteresseerd ben, derhalve ga ik maar van de “rallyklasse” uit. Een tevreden band voor in alle omstandigheden is de HPI Pirelly T (hpi 4467), deze heeft bijna iedere rallyrijder in zijn koffer, voor off-road is nog steeds de HPI Rally tire (hpi 4470) de beste optie maar niet noodzakelijk, veel rijdere rijden hier ook met de Pirelly T.

    Hieronder nog even de toegestane banden in de rallyklasse.
    Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2)

    HPI Pirelly T

    [​IMG]

    HPI Rally tire

    [​IMG]
     
  12. haddo003

    haddo003

    Lid geworden:
    30 dec 2005
    Berichten:
    28
  13. blabo

    blabo

    Lid geworden:
    11 jul 2006
    Berichten:
    287
    Locatie:
    Assen
    rallycup

    Het was weer een spannende dag. Zijn er toevallig ook nog actionshots genomen van de verschillende race klassen? De rally klasse bijvoorbeeld?
     
  14. haddo003

    haddo003

    Lid geworden:
    30 dec 2005
    Berichten:
    28
    Nee ik was teveel met mijn auto zelf bezig.
    Ik zal in eindhoven nog meer van maken.

    Mvg Randall
     
  15. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Banden

    Dankjewel Drift-Junkie voor de informatie, het is idd de bedoeling om in de Rally klasse te gaan rijden a.s. wedstrijd in Eindhoven....
     
  16. mikky32

    mikky32 Guest

    damn ik wou daar een keer gaan winnen. Word moeilijker als het druk word.
    Heb wel de beste rally wagen tot mijn beschikkng :)
     
  17. ERBI

    ERBI

    Lid geworden:
    14 dec 2008
    Berichten:
    559
    Locatie:
    Amsterdam
    Met wat voor merken rallyauto's worden er gereden, want je begrijpt dat wij relatief zware auto's hebben waaronder Tamiya TB01 en TA03's, TA02...

    groeten
     
  18. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Onlangs heeft de webmaster van het concurrerende forum ‘RC-Racingcars.com’ te kennen gegeven te willen stoppen, en deze zal vanaf 27dec 2008 off-line gaan, inclusief het deel wat apart voor de rcrallycup was ingeruimd. In het videogedeelte bevonden zich ook nog wat historische beelden van evenementen van de rallycup die daarmee ook verloren zouden gaan, maar met toestemming van de maker Dave van Roy ( tevens webmaster van RC-Racingcars.com) heb ik deze om mogen zetten naar Youtube-format, uiteraard onze dank hiervoor.

    Het zijn historische beelden uit de tijd dat digitaal filmen net in opkomst kwam, en het omzetten naar Youtube-format versterkt deze nostalgie nogmaals een keer, toch blijft het leuk om naar te kijken.







     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. mikky32

    mikky32 Guest

    Dat maakt niet uit. Er rijden TT-01's, TL-01's en zo ook mee.
    Zelf rij ik mee met een HPI rs4 rally.
    Op zig maakt de auto en het motor vermogen niet zo veel uit.
    Het is meer de kunst om de auto op zijn wielen te houden en constante rondes te rijden.


    Maar ander vraagje. Wanneer kunnen we ons inschrijven?
     
  20. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Da’s zeker een goede vraag, het is mogelijk dat Ted vergeten is om de inschrijfformulier te activeren, ik zal hem eens een herinnering mailen.

    Nog meer bekende rallymodellen zijn: Yokomo Rally, HPI RS4 Rally, HPI Sprint [modified], HPI Sport 2? [modified], Asso TC3 + Conversionkit, Schumacher SST Rally, Schumacher Mission [modified] verschillende modellen Tamiya’s, Tamiya DF-03RA rally gebaseerd of het DF-03 chassis is jammer genoeg nog niet gezien. Bij de modified modellen zijn er aanpassingen gemaakt om de bodemvrijheid groter te maken zodat hij zich niet ophangt.

    Zaken die van groot belang zijn in volgorde van belangrijkheid [volgens mijn definitie als ervaren rot bij de rallycup]:

    Piloot met een zeer goed humeur [voor een hoge fun-factor], Betrouwbaarheid [waterdichte elektronica, mechanische zaken, ervaring piloot] Constante foutloze rondetijden, Veel grip [banden, afvering], Tactisch inzicht. Het belang van gewicht, snelle motor, zeer goede accu zijn afhankelijk van de omstandigheden, hoe droger de baan [meer grip] des te meer profijt van deze zaken.

    Hoe natter de baan [weinig/geen grip] des geleidelijker moet het vermogen inkomen om met een groot zelfvertrouwen constante rondetijden te kunnen rijden, goede grip [banden/vering] en “drift ervaring” zijn hier de doorslaggevende factor, het gewicht en vermogen zijn hier dan al gauw bijzaken.
     

Deel Deze Pagina