F-14 ombouwen

  • Topicstarter Topicstarter Maartje_karsten
  • Startdatum Startdatum
M

Maartje_karsten

Guest
Hallo,:hammer:

Ik heb totaal geen ervaring met de zender F-14
maar deze zender is 35 MHZ maar varen doen we natuurlijk op 40Mhz

is er wat om dit probleem op te lossen of moet ik dan gewoon een 40Mhz zender kopen...:confused::confused:
.................................................................................................
Alvast bedankt:
:rolling:
 
je zou dan je gehele print moeten vervangenen volgens mij omdat alles op een print zit. ik denk dat je de zender beter te koop of te ruil kan zetten en voor een 40mhz zender gaan. en deze zender absoluut niet gebruiken!
 
je zou dan je gehele print moeten vervangenen volgens mij omdat alles op een print zit. ik denk dat je de zender beter te koop of te ruil kan zetten en voor een 40mhz zender gaan. en deze zender absoluut niet gebruiken!

ik heb hem dus al gekocht

maar ik gebruik hem wel gewoon....

Mvg,
Karsten
 
35Mhz en varen is heel erg fout en raad ik je heel sterk af. Het is gewoon verboden dus probeer hem aub te verkopen en een 40Mhz (of 2.4g) ervoor terug te kopen. Je wil echt niet het risico lopen dat er iemand in er buurt met een heli bezig is en dat fout gaat doordat jij bewust iets doet dat verboden is.
 
ik heb hem dus al gekocht...
Als je hem (recent) bij een modelbouwwinkel gekocht hebt, en gezegd hebt voor welk doel je hem wilt gaan gebruiken, de modelbouwwinkelier je niet op het feit gewezen heeft dat 35MHz uitsluitend voor vliegen voorbehouden is ... dan zal hij hem kostenloos moeten omruilen voor een 40MHz variant ....

...maar ik gebruik hem wel gewoon....
Da's niet zo slim ... tot op ca. 5km kan je nog storen, dus alleen als je 100% zeker bent dat in een straal van 5km geen modelvliegers actief zijn kan je "veilig"(voor anderen) varen ... en op vaar-bijeenkomsten wordt zo nu en dan gecontroleerd op illegaal gebruik van "foute" frequenties ...
 
en op vaar-bijeenkomsten wordt zo nu en dan gecontroleerd op illegaal gebruik van "foute" frequenties ...

Klopt, onlangs hebben we bij een indoor show controle gehad, daar werden geen waarschuwingen uitgedeeld maar wel een aantal bekeuringen!

Arnold
 
Bij onze vaarclub hebben we op de Wereldhavendagen ook controle gehad en alleen waarschuwingen gekregen omdat er 35 Mhz zenders aanwezig waren, maar deze op dat moment niet in gebruik waren.

Probeer hem gewoon in/om te ruilen voor een 40 Mhz zender Karsten.
Je voorkomt er een hoop problemen mee.
 
NIET varen op 35mhz, als je daardoor een vliegtuig naar beneden haalt wil je dat niet op je geweten hebben. er kunnen snel gewonden mee vallen of nog erger...

gewoon omruilen dus
 
ik heb hem dus al gekocht
maar ik gebruik hem wel gewoon....
Lekker bijdehand omdat hier te melden.
Teneerst maak je geen vrienden bij de vliegeniers, zij zitten als een bok op de haverkist om het "alleen recht" op de 35Mhz te promoten :cool:
Ten tweede zet je je zelf zo op een verkeerde manier in de "picture"
Iets of iemand hoeft alleen nu maar eens te komen kijken waar jij vaart, en je hebt het gelazer in de glazen.
Je moet op fora's geen dingen roepen die je fout doet, je weet nooit wie er mee leest.
 
Niet zo vreemd lijkt mij. Ik citeer: zij zitten als een bok op de haverkist om het "alleen recht" op de 35Mhz te promoten
Een onbestuurbare boot is vaak nog wel te redden, een onbestuurbaar vliegtuig wordt wat lastiger.
 
Lekker bijdehand omdat hier te melden.

Je moet op fora's geen dingen roepen die je fout doet, je weet nooit wie er mee leest.

Als je hier geen dingen zet die je fout doet kan ook niemand je vertellen dat het anders/beter kan.

Persoonlijk ben ik blij dat hij het het meld, nu kan hij er wat aan doen.
Als hij dat niet doet is het zijn verantwoording.
Een vliegtuig door je voorruit is trouwens niet fijn.
Of een Heli die er met malende rotorbladen van koolstof vandoorgaat als een circkelzaag met ADHD.
Geen bangmakerij maar praktijkvoorbeelden !

Heeft dus meer met veiligheid te maken als met "Alleenrecht"
 
Ja hoor en daar gaan we weer, was te verwachten.

Als je hier geen dingen zet die je fout doet kan ook niemand je vertellen dat het anders/beter kan.
Hij weet al dat de 35Mhz voor vliegen is, lees de eerste posting maar, dus dat het "fout" is weet hij al.
Dan vind ik het niet bijster bijdehand om op een forum als dit te gaan schrijven dat je "hem wel gewoon gebruikt"!

De vraag was trouwens of de zender omgebouwd kon worden, zege en schrijven is er één reactie die daar een antwoord op geeft.
De andere reacties zijn direct weer over het exclusieve gebruik, en dat wist hij al, en dat vroeg hij dus ook niet.
Wordt er een beetje flauw van
En verder hou ik er over op, is een eindeloze discussie..
 
Laatst bewerkt:
ook al vind ik nog steeds dat de heren vliegeniers nogal kunnen overdrijven met hun vergelijking tot andere dingen...

ik heb een minimag en kan nu al zeggen liever een minimag voor mijn kop dan een 1/4 truck over me heen. dat eerste levert wat sneeen op. dat 2de tot botbreuken.

alle takken hebben hun extremen, het is echter eenmaal in de wet gezet dus dient men zich eraan te houden maar hou AUB op met het zaniken over dat veiligheid alleen geld in de vlieg tak.

en ook mijn advies ruil hem om voor 40mhz.
 
Voor zo ongeveer de honderd-duizendste keer: vliegtuigen kunnen in de lucht eerder/makkelijker gestoord worden door (illegaal) frequentiegebruik dan boten op het water en auto's op de weg. Zendbereik via de lucht is groter dan bereik horizontaal langs de grond dus een boot op 35MHz zal een vliegtuig op twee kilometer afstand storen terwijl die boot geen last heeft van dat vliegtuig op hetzelfde kanaal.
Bij storing op auto of boot loop je ook weinig kans dat hij in een woongebied neerkomt.

Er is helemaal geen discussie, het is zo door de overheid geregeld. Simpeler kan ik het niet maken.
 
NIET varen op 35mhz, als je daardoor een vliegtuig naar beneden haalt wil je dat niet op je geweten hebben. er kunnen snel gewonden mee vallen of nog erger...

gewoon omruilen dus

het gaat mij hier om, jij wilt ook niet weten als 200kg staal op hol slaat wat er kan gebeuren.. dat gaat door een betonnen muur heen als je pech hebt. houten muren / hekken sneuvelen zoiezo.

vind de veiligheid die de vliegers roepen beetje ver gezocht.. een shocky, foam, of alles onder de kilo en langzamer dan 100km is niet bepaald dodelijk. kijk kisten van 4,99kg en 2m. tsja daarmee spelen is zoiezo al gekken werk.

maar goed verder geen discussie, de 35mhz is voor vliegen en voor niks anders of je moet een zender hebben die stamt uit de periode dat het vrij gegeven is geweest.

*maar hou is op het met overdrijven van de gevaren en roepen dat het DE gevaarlijkste tak is.
 
Laatst bewerkt:
Voor zo ongeveer de honderd-duizendste keer: vliegtuigen kunnen in de lucht eerder/makkelijker gestoord worden door (illegaal) frequentiegebruik dan boten op het water en auto's op de weg. Zendbereik via de lucht is groter dan bereik horizontaal langs de grond dus een boot op 35MHz zal een vliegtuig op twee kilometer afstand storen terwijl die boot geen last heeft van dat vliegtuig op hetzelfde kanaal.
Bij storing op auto of boot loop je ook weinig kans dat hij in een woongebied neerkomt.
Ja Ron je hebt gelijk, het irritante is echter dat "jullie vliegers" dat overal te pas en te onpas blijven ventileren, tot aan het vervelend worden toe.
 
Om terug te komen op de vraag. De zender kan technisch gezien omgebouwd worden. Het probleem is alleen dat dit niet zomaar door iedereen gedaan kan worden. Daar is kennis van de elektronica voor nodig. De nodige kennis van de techniek van de zender en de ontvanger. De benodigde materialen. En natuurlijk de nodige apparatuur om de zender af te regelen.
Er zijn twee problemen. Het eerste is dat het wettelijk niet is toegestaan. Het tweede is dat het in vrijwel alle gevallen duurder zal blijken te zijn dan een nieuwe (andere) zender op die andere frequentie. Zoals al eerder werd aangegeven zal bij deze zender het ombouwen bestaan uit het compleet vervangen van de print door één op de andere frequentie. Dat is wettelijk wel toegestaan maar dan komt het prijskaartje om de hoek kijken.
Ombouwen van de ontvanger is lastiger en wordt daarom vrijwel nooit gedaan. De ontvanger verkopen en andere op de gewenste frequentie terug kopen is meestal sneller en goedkoper.
 
Ik heb deze vragen allemaal voorgelegd aan toemen, en deze zegt gewoon de overheid weet hiervan het fijne. van, en laat de 35 en 40 Mhz het zelf uit vechten.

Of het waar is ?? Ik loop helemaal niet met Toemen weg, ik kom er niet meer bij dat Chagr....n het is een handelaar, maar het zet je wel aan het denken, dit blijft toch spelen
goed of fout.

Rob
 
Als ze willen beweren dat 35 Mhz voor boten is toegestaan dan liegen ze gewoon of zijn ze absoluut niet op de hoogte van de huidige regelgeving. 35 Mhz is toegewezen voor vliegende modellen en alles wat uitsluitend ofer de grond voortbeweegt mag niet op 35Mhz wordne bestuurd. Dat staat gewoon vast en apparatuur kan zelfs in beslag worden genomen indien dat wel gebeurd.

Winkels hebben vaak verkopen vele malen hoger op hun lijstje staan dan mensen goed informeren helaas. Het hoeft niet altijd de persoon zelf te zijn die fout zit. Als deze bv door de baas is verteld dat varen / rijden op 35Mhz gewoon mag dan zal hij het ook zo verkopen aan de klant. En dit gebeurd vaker dan je denkt. Voor hun maakt het weinig uit, verkocht is verkocht.
 
Back
Top