Hallo, Ik heb gisteren een Double Horse 9094 gekocht, hier zit een 400mAh accu bij. Ik had hem 2 uur lang opgeladen en toen kon ik maar 1 minuut vliegen, later had ik hem zelfs nog langer opgeladen en kon ik ook maar heel kort. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want hij vliegt wel goed. Volgens mijn vader komt het doordat de accu de eerste keer niet volledig opgeladen was en dat hij sindsdien maar tot het punt waar ik gestopt ben weer oplaad. Alvast bedankt, Lorenzo
accu het kan ook zijn dat die accu kapot is en als e hem dan oplaat gaat hij maar een heel klein beetje vol.
En heb je ook een idee waar ik deze accu kan kopen (graag in Nederland). Ik heb er wel een aantal gezien in Hong Kong, maar het verzenden hiervan duurt dan heel lang. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie, Lorenzo (Ik kan nu niet meer reageren, ik moet nu weg )
accu is dit hem Emmerich NiMH accu 2/3AAA 400mAh FT-1Z - Conrad Electronic of dit Lithiummangaanbatterij 400 mAh - Conrad Electronic je hebt heel veel van dat soort.
Het is volgens mij niet echt een merk, dit is wat er op staat: KAN Ni-Mh 8.4v 7x2/3AAA 400mAh Dit is degene die ik gevonden had op ebay (Hong Kong) 8.4V 400mAh NiMH RC Apache AH64 Helicopter lama Battery - eBay, Helicopter Parts Accessories, Helicopters, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 10-mrt-09 09:40:20 CET)
Voor je een nieuwe gaat bestellen, laad de accu eerst eens 24 uur lang op. De accu was de eerste keer lang niet opgeladen, twee uur met een bijgeleverde lader is nooit genoeg. Als je hem hebt leeggevlogen kan je meestal volstaan met een uurtje of 14 laden. Hou er ook rekening mee dat je niet uren lang kan vliegen met een volle accu. Denk eerder aan enkele minuten.
2/3 AAA celltjes los of als pakketje zijn bij de meeste "gewone" modelbouwwinkels te koop ... ze moeten wel "hochstromfest" zijn ... de industrie cellen van KAN en GP zijn de bekendste in de capaciteit van 350 of 400 mAh ... Wat betreft de looptijd ... ten eerste moeten nieuwe accu eerst "wakker" worden dat wil zeggen na 2-3 maal volledig geladen te zijn geweest geven ze pas hun volle capaciteit ... geen idee wat voor ladertje je hebt ... maar meestal laden deze veilig op 10% van de capaciteit dus in theorie minimaal 10 uur laden, maar omdat er bij het laden wat energie verloren gaat moet je minimaal 14 uur laden om (een geheel lege) accu vol te krijgen ... En van een 400mAh accu moet je niet al te veel verwachten qua looptijd, met een echt volle "gezonde" accu is 5-6 minuten als normaal te beschouwen (als de leverancier zegt 10 minuten vliegtijd moet je er meestal van uitgaan dat daar 50% van gelogen is (of overdreven, en alleen onder heel, heel gunstige condities te behalen is, in de praktijk nooit dus)...
ik zou zeggen inversteer in een goede lader met delta peak cut of en een een grote 2100 mh accu ik weet dat kost wat maar dan heb je ook wat meer vliegplezier en ook langer bovendien gaan met een goede lader je accu's gewwon langer mee je kan bjv ook een 2 de handse nimh accu lader kopen hier op het forum staan er genoeg omdat veel mensen overstappen op lippo accu's
Waar zou je die dan moeten laten (nog afgezien van het gewicht) ... ;-) ... En LiPo's zijn ook niet echt een alternatief ... een 7 cellen pakket zit precies tussen de 2 en 3 LiPo cellen in ... en meestal is dan twee te weinig en drie weer net te veel ... en zeer waarschijnlijk heeft de electronica van dit heli'tje ook geen LiPo beveiliging (staat tenminste nergens) ...
Jij weet dus echt niet waar het hier over gaat . Wel eerst het hele draadje lesen voor je reageert . Mvg Johan
koop er een paar extra bij, ik had met mijn fp ook het idee dat 5 minuten het langst was, maar we lade ze toen met 2 amp. ik had er 3 in totaal dus 15 minuutjes vliegen ( met af en toe ff af laten koelen ) was goed te doen, nadat ik hem had verkocht. zijn ze erg rustig door de huidige eigenaar opgeladen, nu vliegen ze 9 minuten per stuk. dus ook al koop je een goede lader.. blijf rustig laden. P.S wij hebben teweinig geduld...
Ik ben hem nu aan het opladen, ik laat hem tot morgen middag aanstaan en dan probeer ik hem uit. Ik heb hem voor de zekerheid in een ijzeren doosje gedaan (aan de bovenkant open) voor de veiligheid, of kunnen Ni-Mh accu's geen kwaad? (Zoals verbranden/Ontploffen) Lorenzo
kan je het dan niet beter in een houten doosje leggen? als je wat zekerheid wilt. ben zelf niet echt voor ijzer.. Maaruh Den Haag Mooie stad he.
Ja, zeker . Ik heb net gezocht naar een houten doosje, maar de enige die ik kon vinden was een doosje van wierrook, maar daar paste hij niet in :O. Waarom is ijzer onveiliger volgens jou? Lijkt mij dat hout sneller brandt dan ijzer(?)
Ni-Mh accu's die je langzaam laadt hoeven niet in een doosje tegen ontploffen of ontbranden. Alleen bij heel snel laden gaat het wel eens fout. Een plof en wat rook is dan mogelijk hoewel dat niet heel vaak voor komt. Als de accu's goed in de folie zitten kan het best in een metalen bakje. Als ik accu's laad (LiPo's) dan doe ik ze meestal in een glazen bakje. Geen kans op kortsluiting of ontbranden
wel heb het hele draadje gelezen dat doe ik namenlijk altijd zijn klacht was dat zijn accu zo snel leeg was wel terzijde vanhet goed of niet goed laden waarvoor ik adviseerde een goede lader met cut-off toe te passen vind ik 400 mah erg weinig en ik dacht er zijn vast wel zwaarder acuu's te koop alleen had niet nagedacht dat het formaat een rol speelde was gewoon goedbedoeld advies plotterwelt!
Ik heb hem net uit de lader gehaald en geprobeerd en ik kon ruim 5 minuten vliegen. Best wel een vooruitgang dus . Bedankt allemaal!