charter met 7,5cc

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door deaddrop, 1 mrt 2009.

  1. deaddrop

    deaddrop

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    222
    Locatie:
    apeldoorn
    het is inderdaad een oude charter.

    ik ga beginnen met het gas aan te passen en de motor iets te dompelen.

    ik hou jullie op de hoogte
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Ik begreep hoor dat het om een oude charter ging. Het ging mij om dat Razor mogelijk niet bekend was met het feit dat er zoiets is als een 'oude charter' en een 'nieuwe' :)
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.643
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  4. deaddrop

    deaddrop

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    222
    Locatie:
    apeldoorn
    die zit er nog niet....ik neem het latje mee
     
  5. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    als ik hierbij ook even mijn mening mag delen.
    ik heb zelf een taxi II van graupner die is nog een tikje lichter gebouwd als de charter. dar vloog ik orgineel op met een .25fp OS motortje. dit ging wel goed maar dat motortje was eigenlijk gewoon af. een keer storing gehad en daarna was de hele neus kapot. daarna moest ik de neus opnieuw opbouwen. rekening gehouden met een eventueel vervolg toestel ben ik toen toch voor een grotere motor gegaan in de vorm van een 6.5cc van irvine. alles opnieuw opgebouwd en gefolied. zwaartepunt komt perfect uit met de 6.5cc en geen grammetje lood nodig. motordomp is opgelost met drie ringetjes aan de achterkant onder de motor.

    vorige week de taxi ingevlogen. vliegt perfect met een 6.5cc moet ik zeggen. tuurlijk vlieg je niet constant volgas, ban je ook niet nodig. met de start vlieg ik maximaal half gas en dan gaat de taxi er met een mooie hoek vandoor. tijdens de vlucht kom ik niet verder als half gas en dan stijgt de taxi al goed door. een motor hoeft ook niet perse vol gas te geven om te vliegen. wat mij betreft is dit zeker een goede keuze. volgend weekend dan examen vliegen en dan een keer een rolroervleugeltje erop. kan ook leuk worden :p

    ook vliegt er een charter bij ons op de club met een 6.5cc. fractie zwaarder dan de taxi maar met de 6.5 gaat dat ook perfect. ik denk dat een 7.5cc net iets te veel van het goede zou zijn.
     
  6. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.643
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  7. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Hmm..
    Toevallig gister gevlogen met een charter. Onaangepast en 7.5cc. We waren bang dat het een wat te grote motor zou zijn, maar het toestel vloog perfect. Op half gas is het een leuke trainer. Vooral bij de start erg handig, en landen gaat meer dan prima. Is niet een van de lichtere charters...
    Daarna een ervaren instructeur erbij. Die vond het toestelletje heerlijk vliegen, en vond dat beetje vermogen extra erg fijn.
    Mijn mening? Aanpassen als je dit nodig vind.
    Maargoed. beter doe je het goed;).
     
  8. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    heb je wel een glasmatje om het midden van de vleugel?? wordt de vleugel een stk steviger van. ander zou ik er niet te ruig mee vliegen met een 7.5cc erop
     
  9. ruud_kurvers

    ruud_kurvers

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Malden
    Dat was mijn charter! :D
    Hij vliegt idd wel goed, gewoon half gas met de 7,5 cc OS Max.
    Echter is deze wel volledig met hout bekleed en geschilderd/gespoten. Ik denk dat dit hem wel wat zwaarder maakt dan originele charters.
    Ik heb er in ieder geval veel plezier van, en een leuke motor voor een volgend model al ik dit straks onder de knie heb!
     
  10. deaddrop

    deaddrop

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    222
    Locatie:
    apeldoorn
    Charter is volledig met hout bekleed (behalve de vleugel dan)

    ik ga de genoemde aanpassingen uitvoeren, en volgas vind ik toch niet leuk, met een 4cc vlieg ik al halfgas.

    btw mijn naam is Jeroen
     
  11. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    heb dit wel 4x gelezen en snap het nog niet. Mischien ben ik nog te jong LOL!!
    Bij mij is een motor noodzaak om een model vooruit te kunnen krijgen ;)
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    poging tot vertaling:
    jochie, de tegenwoordige nitendoe generatie beschouwd de gas knuppel als 2 standenschakerlaar,
    waarbij er niet perse meer een vleugel nodig is om te blijven vliegen,
    (hangjongeren) :D
     
  13. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Heb hier eventueel wel nog een 6.5cc os liggen...Wil hem wel ruilen.
     
  15. deaddrop

    deaddrop

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    222
    Locatie:
    apeldoorn
    even een update.

    heb de motor meer domping gegeven, spie achter de vleugel van 1 cm.....en wat denk je....de charter vliegt als een tierelier.

    iedereen bedankt voor zijn reactie.
     

Deel Deze Pagina