Mijn Protos is zeker een tussen model want er zit nl een 94T maingear op............. Vliegt overigens perfect met een 18T motor gear op 7SA123, 2500/2600 rpm HS.
Ja Chris, Dat gaat perfect! Makkelijk met laden, op 10A in 15 minuten vol, balanceren bijna niet nodig. Enige nadeel is dat de packs wel warm moeten zijn om ze ten volle te benutten. In de praktijk komt het erop neer dat je met de tweede lading pas kan 3Dén. Eerste, koude, vlucht is altyd nog goed voor sportief vliegen....... Grt, ron
Neen, die vliegt zeker niet sponzig Nick, en erg lekker... Maar de Carbon vliegt nog strakker en directer, en tracked iets beter in FF en rolls , dat is tenminste mijn ervaring (en die van Corrado). Grt, Eric
Ik zit in dubio of een Plastic of CF Protos ga halen, FastLad zegt dat hun ervaring is dat de plasticen "beter" vliegt. ik zit ook nog in dubio over de motor, zal ik de stock ESC + motor nemen of een Scorpion ism mijn Align ESC van de 500
Goed, kleine update, de plastic kit is besteld met MSH motor en ESC Dat was weer lekker impulsief al zeg ik het zelf. Nu eens even kijken hoe lang de T-REX500 ESP op de kast blijft staan zodra de Protos binnen is!
Edit------------------- We hebben tegelijk gepost zie ik Ik denk dat je ze allebei kan waarderen, Maar de Protos heeft iets meer over in vermogen hier en daar. Veel plezier ermee! ---------------------- einde edit Je kan altijd nog upgraden als het kunststof frame het begeeft. Maar ik vind de Carbon versie persoonlijk een fijnere heli. Ik heb goede ervaringen met de stock motor tot nu toe. Ik vlieg hem wel met een Kontronik Jazz 80, en heb zelf de MSH80 ESC niet getest. Maar ik hoor er redelijk goede commentaren over tot nu toe. Heb wel begrepen dat de Scorpion niet echt langere vliegtijden opleverd, ook behoorlijk warm wordt net als de stock motor, en dat de (standaard) lagers niet echt toppie zijn... Als ik ooit een andere motor neem dan de MSH, dan werd het waarschijnlijk een Kora 15-14. Grt, Eric
Ik heb een nogal lompe accu setup chris.nl een piramide van 3 en een 'kubus' van 4 stuks in de langte aan elkaar. met als gevolg 15 gram tegen gewicht op de staart voor een perfecte cg. bekijk het protos owners topic op rcgroups voor alle info. succes.
Hey Nick, De 600NSP eruit en een Protos er voor in de plaats? Explain yourself! Ik ben dol gelukkig met de mijne, wat een strak machientje! Het geluidje is ook zo lekker! Stil, maar de bladefarts hoor je daardoor beter. Grootste minpunt van deze heli is het kapje, ding is zeer slecht zichtbaar. De rest is ook zo zwart allemaal. Ben nu zelf een kapje aan het spuiten, resultaat zal ik wel delen. Het gaat niet moeders mooiste worden, zolang hij goed zichtbaar is vind ik het wel joker. Groenten, Tjerk
Naar lang wachten en een hoop sleutelen... Is de prôtos er weer klaar voor. Hoop ballinks geruimd, vooral ook de tail die zwaar liep. (Dit verklaart het gedrag van de staart tijdens de vorige vlucht/crash) Vanmiddag eerst nog even de staart mechanisch afstelen en dan voorzichtig optoeren... Ik kwam er ook achter dat ik de vorige keer met behoorlijk weinig toeren draaien (1500 - 1800 ) . Met een headspead calculator hem nu ingesteld op 2200 - 2250 toeren. De flybar heb ik zojuist vervangen voor de CNC flybar van Infinity. Was een dure flybar (voor het eerst gepakt door de douane, 27,00 euro moeten aftikken) maar hij zit er wel op en het ziet er goed uit . Wat ik ook heb aangepast is de servo-armen van de HS5245MG's. De uitslag heb ik verminderd door de ballinks even 1 gaatje naar binnen te doen. De ontvanger is ook verandert, ipv een AR6100E nu een AR6200 Full Range met satteliet. Static mod. heb ik ook op mijn protos gemaakt, dus als het goed is... Hele lijst wel,, ik hoop hem vliegend te hebben voor zaterdag avond, dan kan hij mee naar de camping in Potzdam volgende week Iedereen bedankt voor de ondersteuning tot nu toe, ook EricW die mij via PB's veel nuttige tips heeft verschaft. Ik kan er weer tegen aan Eindelijk! Groet, Christian
Heb dit een poosje terug ook gedaan met een plastic canopy,merk toch dat ik wat verder durf te gaan als je hem beter ziet. Deze foto is afgelopen weekend genomen tijdens een meeting waarvoor dank Gerrit ! @Christian Mooi man dat hij weer helemaal ready to rumble is, vraagje uit nieuwsschierigheid waarom de uitslag beperkt op de servo armpjes en niet via de zender ? Suc6 iniedergeval ,met je re-maiden
Uitslag heb ik verminderd omdat hij eerst veel te veel uitslag had. Dit wel beperkt met de zender, maar kan net zo goed mechanisch. Ik vlieg (nog) geen 3D e.d. ,, hooveren & side-in houd het voorlopig wel mee op. Wil deze zomer wel behoorlijk vordering gaan maken, maargoed dat is een kwestie van veel oefenen denk ik. Je foto had ik al gezien op helifreak,, snelle camera of niet?? Zo'n scherpe foto!
Jaa jaa mijn Canomod kappie is binnen voor de Prôtos Het standaard plastic kappie vind ik persoonlijk net een plastic koffie bekertje. Verstevigen aan de binnenkant met ducktape, en bij de rubbertjes is zeker een must. En daar komt nog eens bij, dat de originele kleuren van het Protos kappie zeer slecht te zien is in de lucht. Daarom heb ik nu gekozen voor een degelijke... opvallende canopy van Canomod. Het nieuwe kappie van MSH ziet er al een stuk beter uit, maar geef mij maar meer kleur (Hopelijk komen er in de toekomst nog meer uit van MSH) Oja voor ik het vergeet, ik heb de achterkant van het landingsgestel met 6mm verhoogt, dit om er voor te zorgen dat je met de staart de grond niet meer raakt. Het is mij nu al 3 x overkomen dat bij een iets te "harde landing", de complete staart eraf sloeg...dus ik hoop dat dit nu verleden tijd is geworden.
Ik was helaas ook de pineut met een bestelling van Infinity......... Ze hebben waarschijnlijk bij de douane een A4-tje met de meest voorkomende RC winkels uit Azie, lekker dan! Voor wat betreft het terug zetten van de ballinks op de servo armpjes, houd er rekening mee dat de ballinks bij volle uitslag niet tegen het frame lopen, staat zo slordig!
Ballinks lopen niet aan Al nagekeken Vandaag helaas te winderig, dus testen wordt hem niet meer. Misschien morgen. Over infinity, volgens mij is dat USA toch? In ieder geval sinds de HK450 invasie (stuk op 1.900 naar NL dacht ik) is de douane beter op gaan letten bij het opschrift 'toy' of 'hobby gift' Groet, Christian
[winkelbespreking] Nee is taiwan. En alles wat met EMS, DHL etc. wordt verzonden wordt verplicht langs de invoer getrokken, dus ben je zowiezo de pineut. Met reguliere luchtpost kan je weleens mazzel hebben, maar feitelijk moet de invoer tax er gewoon voor jezelf bij tellen, dan valt het nooit tegen. Is het voordeel dan weg, dan is het ook gewoon beter om het lekker in nederland te bestellen, ondersteun je de economie hier ook een beetje, en is de kans groot dat de modelbouwwinkels kunnen blijven bestaan, en je je onderdelen gewoon even op kan pikken i.p.v. dat je zelf een voorraad spares moet aanleggen. Die je vervolgens soms niet eens gebruikt omdat er dan al betere upgrades op de markt zijn . [/winkelbespreking] Ik vlieg hem volledig stock (MSH carbon versie dan..) en zie eigenlijk heel weinig nut in de beschikbare upgrades voor deze heli, zeker na de meest recente verbeteringen. Een canopy kan ik dan nog inkomen, die wil je naar eigen smaak hebben of voor de zichtbaarheid, maar de rest is gewoon prima te noemen en lekker goedkoop. Je kan ook vrij goedkoop/eenvoudig wat aanpassingen maken net als hobby heeft gedaan met zijn skids. Het staarthuis en staartgrips zijn in de tussentijd enorm versterkt, dus zal het zowiezo veel minder snel voorkomen dat het staarthuis scheurt omdat de kracht die op de staartvin komt bij een staartlanding niet goed opgevangen kan worden. Ik heb hier destijds (half jaar geleden) ook kontakt met MSH over gehad, dat zeker bij het gebruik van een carbon staartvin, het huis te zwak was en makkelijk scheurde na een tik op de staartvin. Ik heb er zelf geen last van maar anderen dus duidelijk wel (vlieg nog met het oude type staarthuis). De matrijzen voor het staarthuis zijn toen uiteindelijk ook aangepast om deze sterker te maken. Alle klachten worden bekeken en er wordt aktie op ondernomen zodat de laatste helie die van de band rolt altijd alle laatste ontwikkelingen erin heeft zitten. MSH upgrade dus eigenlijk continu zelf zijn onderdelen. Is ook wel een beetje logisch aangezien dit de eerste RC helikopter was die zij gebouwd hebben. Nieuwe types die uitkomen in de toekomst zullen dus ook veel minder aanloop probleempjes hebben. En wat betreft deze eerste heli kan ik alleen maar mijn petje afnemen, vind het vanaf het begin al een geweldig gaaf ding, en hij wordt steeds beter Geweldige foto trouwens Goof!! Een van de beste heli actie shots die ik ooit gezien heb. Grt, Eric
Nou mensen ik heb het even gehad... Zojuist de prôtos opgetoert, met resultaat dat de tailblade-grip, tailblades, en tailfin aan splinters zijn gegaan. Bij het optoeren helde de heli iets achterover waardoor dit alles aan splinters ging. De nieuwe tailfin vond ik al erg dun, en kan dus niets hebben. Wat de tailgrip betreft: hier zat kennelijk een scheurtje in zo te zien aan de foto's die ik heb gemaakt na de crash. Ben er wel behoorlijk flauw van inmiddels, sinds januari nu deze fantastische heli op de plank staan en er eigenlijk nooit echt mee kunnen vliegen. Het continu bestellen van onderdelen draagt ook niet echt bij aan het hobby-budget, wat zo langzamerhand wel op begint te raken. Ik wou hem dolgraag mee hebben naar Berlijn volgende week, maar of dat er in zit begin ik nu sterk te betwijfelen. Weer voor 10,00 aan onderdelen, het bedrag doet me dan niet zoveel, maar op ten duur moet het toch ook eindig zijn .... Remco wil hem wel voor mij invliegen, maar een rit naar Doetinchem (200km) zit er voorlopig niet in zo bleek zonet. Wat weer een heerlijk dagje...... Christian