even over het aanpassen van de skids door hobby. Bij onze club zetten ze vaak het landingsgestel er omgekeerd op, vaak helpt dit ook al om ervoor te zorgen dat de staart minder snel de grond raakt (gezien bij raptor 30/50, Hirobo Sceadoo en ook trex600N volgens mij)
Onmogelijk bij de Protos! Gewoon de struts tussen het frame en het landingsgestel monteren en perfect! Wel ff dremelen..............
Dat is inderdaad een hele makkelijke oplossing om de staart behoorlijk omhoog te krijgen. Heb je niets extra nodig, Goeie tip Eric
Ga die van mij direct vanavond aanpassen (Staart zat gisteren ook al bijna in het gras) Morgen zijn de nieuwe onderdelen binnen. Hopelijk samen met Benno even invliegen en anders volgende week na de vakantie met Aldert. Groet, Christian
Hij is binnen, gebouwd en gevlogen, hij is idd enorm licht en dat voel je. Ik heb alleen het idee dat de ESC niet goed staat, het instellen van de THR range snap ik dan ook niet volledig want je hoef de stick niet te bewegen of doe ik nu echt iets fout? Ik heb dus de MSH 80A ESC
Ik heb al zitten lezen in de manual gisteren. Maar de MSH ESC zou zelf de throttle range moeten herkennen bij aansluiten, kan dus weinig mee mis gaan. Je zou kunnen proberen om eerst een throttle curve van 0 tot 100 in te stellen, zonder throttle hold te gebruiken. stick in de onderste positie zetten. en de ESC dan opnieuw te programmeren/aansluiten met de bijgeleverde progcard volgens de manual. Ik zou dan ook gelijk de LVS setting uit gooien (ik vlieg altijd op tijd en heb eigenlijk alleen maar last gehad van dit soort liposavers). vervolgens checken of de heli wel aan zijn toeren komt. Er schijnt wat verschil in de stock motor Kv te zitten (heb ik gelezen), de een levert iets meer dan de ander, maar 800Kv gemiddeld is wel de norm. Maar je zou toch met jouw spullen (15T pinion en TP cellen) op minimaal 2800 toeren op 90-100% throttle moeten komen. Let wel dat de heli veel minder geluid maakt dan tandwielaangedreven heli's. Lukt het dan nog niet... Dan is er iets echt niet in orde denk ik. Eric.
Volgens mij ben ik er nu wel, alleen de belt spanning twijfel ik nog aan maar het vliegt iig wel goed nu, heel "anders" dan de TREX500. Het enige euvel wat mijn kit had was een erg zwaar lopende tail pitch slider, ik heb de tailoutputshaft wat moeten schuren.
Met de tailpitch slider moet je even goed kijken of alles helemaal vrij loopt. ook de linkjes en het armpje en de twee stelschroefjes die in die pitchring lopen. als het draaipunt van het armpje te vast geschroeft is, loopt hij ook niet lekker. En de twee stelschroeven moeten ook mooi vrij schuiven (soepel) in de pitchring als je de pitcharm met de hand beweegt. Als je hem lekker soepel krijgt doet de staart het geweldig goed. Ben wel benieuwd wat je er anders aan vind, heb zelf weinig ervaring met de T500. Grt, Eric
Bij monteren van de slider in de hub moet je vooral niet teveel kracht op het koper zetten anders maak je het gat ovaal! Geldt trouwens voor alle heli's....... Dan kan je schuren wat je wil, aan de as, maar oplossen doe je het niet. Vooral bij de Protos uit zich dit soort workarounds zich meteen op de tail.
dit gedeelte zat al in elkaar en hoefde ik niet te monteren, de as is gewoon aardig aan de maat aangezien hij ook al met moeite door het lager wilde
Mh Ok, ze zetten dat gedeelte tegenwoordig al in elkaar inderdaad.. Veel gebruikers kregen het niet voor elkaar om de messing bus recht in de slider te tappen. De toleranties zijn zowiezo krap op heel de heli, maar tot nu toe loopt alles prima, en er komt ook weinig speling op met het gebruik. Als het maar soepel beweegd vind ik het best. Ik heb nu na bijna een jaar eigenlijk alleen de dwangrollen, snaar (preventief) en pinion vervangen(versleten tanden).
Geen idee, igg meer dan genoeg, op 90% vliegt ie ook al goed zat. Governor staat nog aan maar ik wil hem nog wel even gaan proberen zonder
Er is al diverse malen gemeten met eagle tree systemen en dergelijke en de meningen verschillen nogal op dat gebied Sommige zeggen dat de governor perfect werkt, ook op 100% (volgens corrado/MSH maakt dat ook niet uit trouwens met de MSH ESC, headroom gaat door boven 100%, een kontronik gaat kapot als je dat doet btw.) En sommige zeggen dat hij helemaal niet governed en het geen bal uitmaakt of je de governor aan zet of uit.... Het belangrijkste is het eindresultaat, een constante headspeed zonder inkakken. Maar ben ook wel benieuwd wat de governorfunctie nu werkelijk doet op die ESC. Grt, Eric
Ik vlieg haar sinds het begin al zonder governor, vermogen genoeg (te veel). Te lui om uit te zoeken hoe het werkt, maar zie er ook geen reden voor. Canopy schiet lekker op! Maar zoals gewoonlijk bij mijn spuitklusjes gaat er vanalles fout. Hoop dit weekend wat foto's te kunnen posten. Groeten, Tjerk
Ik heb er maar meteen een canomod opgezet want die stock canopy zie ik niet echt fijn, op hoeveel mm hebben jullie de ballinks zitten op de swash en tail servo, ik heb het idee dat dit nl beter kan. Ik heb S9650 op cyclic en een S9257 op heck ism een Spartan