MSH Prôtos 500

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door EricW, 3 mei 2008.

  1. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    even over het aanpassen van de skids door hobby. Bij onze club zetten ze vaak het landingsgestel er omgekeerd op, vaak helpt dit ook al om ervoor te zorgen dat de staart minder snel de grond raakt (gezien bij raptor 30/50, Hirobo Sceadoo en ook trex600N volgens mij)
     
  2. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Getver...Christian :(.
    Das echt balen voor je inderdaad.

    Grt,
    Eric
     
  3. ronnieb

    ronnieb

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Sweet-Lake-City
    Onmogelijk bij de Protos!

    Gewoon de struts tussen het frame en het landingsgestel monteren
    en perfect!
    Wel ff dremelen..............


     
  4. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Dat is inderdaad een hele makkelijke oplossing om de staart behoorlijk omhoog te krijgen.
    Heb je niets extra nodig, Goeie tip :)

    Eric
     
  5. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Ga die van mij direct vanavond aanpassen :)

    (Staart zat gisteren ook al bijna in het gras)

    Morgen zijn de nieuwe onderdelen binnen.
    Hopelijk samen met Benno even invliegen en anders volgende week na de vakantie met Aldert.

    Groet, Christian
     
  6. nwolsink

    nwolsink Guest

    Hij is binnen, gebouwd en gevlogen, hij is idd enorm licht en dat voel je.
    Ik heb alleen het idee dat de ESC niet goed staat, het instellen van de THR range snap ik dan ook niet volledig want je hoef de stick niet te bewegen of doe ik nu echt iets fout?

    Ik heb dus de MSH 80A ESC
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ik heb al zitten lezen in de manual gisteren.
    Maar de MSH ESC zou zelf de throttle range moeten herkennen bij aansluiten, kan dus weinig mee mis gaan.
    Je zou kunnen proberen om eerst een throttle curve van 0 tot 100 in te stellen, zonder throttle hold te gebruiken.
    stick in de onderste positie zetten.
    en de ESC dan opnieuw te programmeren/aansluiten met de bijgeleverde progcard volgens de manual.
    Ik zou dan ook gelijk de LVS setting uit gooien (ik vlieg altijd op tijd en heb eigenlijk alleen maar last gehad van dit soort liposavers).

    vervolgens checken of de heli wel aan zijn toeren komt.
    Er schijnt wat verschil in de stock motor Kv te zitten (heb ik gelezen), de een levert iets meer dan de ander, maar 800Kv gemiddeld is wel de norm.
    Maar je zou toch met jouw spullen (15T pinion en TP cellen) op minimaal 2800 toeren op 90-100% throttle moeten komen.
    Let wel dat de heli veel minder geluid maakt dan tandwielaangedreven heli's.

    Lukt het dan nog niet...
    Dan is er iets echt niet in orde denk ik.

    Eric.
     
  8. nwolsink

    nwolsink Guest

    Volgens mij ben ik er nu wel, alleen de belt spanning twijfel ik nog aan maar het vliegt iig wel goed nu, heel "anders" dan de TREX500.

    Het enige euvel wat mijn kit had was een erg zwaar lopende tail pitch slider, ik heb de tailoutputshaft wat moeten schuren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2009
  9. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Met de tailpitch slider moet je even goed kijken of alles helemaal vrij loopt.
    ook de linkjes en het armpje en de twee stelschroefjes die in die pitchring lopen.
    als het draaipunt van het armpje te vast geschroeft is, loopt hij ook niet lekker.
    En de twee stelschroeven moeten ook mooi vrij schuiven (soepel) in de pitchring als je de pitcharm met de hand beweegt.
    Als je hem lekker soepel krijgt doet de staart het geweldig goed.

    Ben wel benieuwd wat je er anders aan vind, heb zelf weinig ervaring met de T500.

    Grt,
    Eric
     
  10. ronnieb

    ronnieb

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Sweet-Lake-City
    Bij monteren van de slider in de hub moet je vooral niet teveel kracht op
    het koper zetten anders maak je het gat ovaal!
    Geldt trouwens voor alle heli's.......
    Dan kan je schuren wat je wil, aan de as, maar oplossen doe je het niet.
    Vooral bij de Protos uit zich dit soort workarounds zich meteen op de tail.


     
  11. nwolsink

    nwolsink Guest

    dit gedeelte zat al in elkaar en hoefde ik niet te monteren, de as is gewoon aardig aan de maat aangezien hij ook al met moeite door het lager wilde
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Mh Ok,
    ze zetten dat gedeelte tegenwoordig al in elkaar inderdaad..
    Veel gebruikers kregen het niet voor elkaar om de messing bus recht in de slider te tappen.
    De toleranties zijn zowiezo krap op heel de heli, maar tot nu toe loopt alles prima, en er komt ook weinig speling op met het gebruik.
    Als het maar soepel beweegd vind ik het best.
    Ik heb nu na bijna een jaar eigenlijk alleen de dwangrollen, snaar (preventief) en pinion vervangen(versleten tanden).
     
  13. nwolsink

    nwolsink Guest

    Heb nu 4 vluchten gemaakt en op 100% flat met 12 graden pitch is het echt belachelijk :worship:
     
  14. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    :D
    Gelukkig, ik dacht al wat is er toch.....
    Mooi!!

    Eric
     
  15. ronnieb

    ronnieb

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Sweet-Lake-City
    Hoe hoog is je headspeed dan op 100% trottle curve?

    Is het met of zonder governor?




     
  16. nwolsink

    nwolsink Guest

    Geen idee, igg meer dan genoeg, op 90% vliegt ie ook al goed zat. Governor staat nog aan maar ik wil hem nog wel even gaan proberen zonder
     
  17. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    Governor aan met 100% throttle heeft geen zin toch ?? dan werkt ie niet lijkt me
     
  18. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Er is al diverse malen gemeten met eagle tree systemen en dergelijke en de meningen verschillen nogal op dat gebied :D
    Sommige zeggen dat de governor perfect werkt, ook op 100% (volgens corrado/MSH maakt dat ook niet uit trouwens met de MSH ESC, headroom gaat door boven 100%, een kontronik gaat kapot als je dat doet btw.)
    En sommige zeggen dat hij helemaal niet governed en het geen bal uitmaakt of je de governor aan zet of uit....
    Het belangrijkste is het eindresultaat, een constante headspeed zonder inkakken.

    Maar ben ook wel benieuwd wat de governorfunctie nu werkelijk doet op die ESC.

    Grt,
    Eric
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2009
  19. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Ik vlieg haar sinds het begin al zonder governor, vermogen genoeg (te veel). Te lui om uit te zoeken hoe het werkt, maar zie er ook geen reden voor.

    Canopy schiet lekker op! Maar zoals gewoonlijk bij mijn spuitklusjes gaat er vanalles fout. Hoop dit weekend wat foto's te kunnen posten.

    Groeten,
    Tjerk ;)
     
  20. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb er maar meteen een canomod opgezet want die stock canopy zie ik niet echt fijn, op hoeveel mm hebben jullie de ballinks zitten op de swash en tail servo, ik heb het idee dat dit nl beter kan.

    Ik heb S9650 op cyclic en een S9257 op heck ism een Spartan
     

Deel Deze Pagina