@Tjerk Ben benieuwd @Nick 10 mm ong. op de staartservo met een JR3500G op de spartan. En ik zit op 15 mm op de swash (i.p.v. 16), iets betere resolutie maar wel bijna tegen de frame kanten met volle uitslagen nick en roll.
nick , vergeet niet je boom-fin-oog na te kijken , bij mij leek ie goed te zitten , maar de tail servo rod bleek bijna doorgesleten te zijn , ik heb hem er gewoon afgeknipt met een tang . eric , die governour waar iedereen t over heeft he , ik heb hem disabled en vlieg gewoon op flat 95 % , maar heb hem wel geprobeerd in t begin . toen vloog ik op flat 70 % en met vol pitch kakte ie in , dat hoort toch niet ? mvg ferry
Flatliners! Flatline zonder gov werkt alleen als je niet teveel power nodig hebt, bv alleen bij hoover figuren en rustig rondvliegen. Zodra je bv gaat tic-tokken kakt de motor meteen in, of de flatline nou op 60, 70 of 100% staat, de regelaar heeft nl geen terugkoppeling en weet niet dat hij onder belasting extra amps moet leveren. Je kunt daarom met elke ESC zonder gov wel 3D vliegen maar dan met een passende trottle curve en trottle mix op de cyclic. Precies hetzelfde als bij nitro motoren BTW.......
als je geen vermogen nodig hebt ? echt niet , ik vlieg op een curve van 95% en het vermogen is echt debiel veel . iedereen loopt altyd te mekkeren over een governor , maar ik heb altyd zonder gevlogen , ook op mn trex600e , daar had ik een curve van 100 % all the way , zonder ook maar 1 nadeel te hebben .
Damm das een goede tip, na slechts 10 vluchten zat er dan al een slijtage spoor + kuil in de rod, weg met dat oog
ik heb het oog er ook afgehaald , had idd na een paar vluchten ook al behoorlijke slijtage.Kreeg het maar niet goed, dan er maar af
Ik had hem er uiteraard ook al af gedremeld. Ik controleer wel mijn linkjes regelmatig, maar dat moet zowiezo. Ik vlieg zelf met de Jazz 80, en dit is gewoon een hele goede ESC. Verder vliegen heel veel mensen electro met vlakke curven op andere ESC's (zonder governor), omdat een electromotor een andere torque heeft en geen kwalijke gevolgen ondervind van overspeeden, zoals een brandstofmotor dat wel heeft. Dat je iets van je toeren verliest in bijv. Tictoc's is heel normaal. Doet hij bij mij ook, Het meeste zit hem volgens mij in je lipo's en vooral hoe je zelf stuurt, hoe beter, des te minder kakt hij in. De Protos is door zijn hoge vermogen erg vergeeflijk gelukkig, dus kan ik wel wat dingen proberen die ik anders niet zo snel zou proberen. De ondergrens die ik bereik aan toeren in dat soort situaties is nog meer dan voldoende om hem eruit te sturen, lekker veel reserve .
nick , hoe bevalt de protosje tov de trex 500 dan ? ik heb laatst eens met een trex 500 gevlogen , het leek wel of er geen vermogen inzat ! zeker bij full pitch kakte die erg in .
Ik heb ook met een Trex 500 gevlogen , is idd heel ander gevoel met vliegen en voelt echt wat trager aan t.o.v. de Protos. Protos is natuurlijk ook stuk lichter en dat zal wel veel schelen in vlieg gedrag buiten de afstelling uiteraard.
hee eric dus jy vindt dat hij er beter door vliegd ? zou je het ook merken als je het niet wist denk je ?
Dat is een aparte vraag man... Moest ik even over nadenken eerlijk gezegd. Als ik iets weet of denk te weten, dan staaf ik een aantal dingen ten opzichte van elkaar. Techniek, gevoel, veranderingen in instellingen na verandering van de setup etc.etc. Technisch weet ik dat de aanpassing van bijv. de mainshaft van aluminium naar staal een enorme verbetering was, goed merkbaar in vliegtijden en veel minder vibratie (nu standaard staal). Het overstappen naar een carbon frame is niet van eenzelfde caliber, maar je hoort en ziet wel degelijk dat de heli nog efficienter werkt (naast mijn wetenschap dat dat ook daadwerkelijk gemeten is) Ik vlieg lang niet echt op Pro-niveau ofzo, maar wat ik dan wel kan, voel ik goed aan en dat zijn vrij zekere stuurbewegingen. Ik vind de heli wat directer sturen en hij tracked beter, oftewel hoef je minder bij te sturen in Fast forward en bochten, de staart volgt wat vloeiender/natuurlijker. Hij gaat ook een stuk strakker door de rolls als voorheen vind ik. Daarnaast voelt de heli in je handen gewoon een stuk degelijker aan. Wel logisch, het is ook wat duurder Wat een ander gaat voelen/merken weet ik natuurlijk niet. Ben wel eens in de veronderstelling dat we allemaal hetzelfde ervaren, maar weet dat dat niet waar is . Even voor de bezitters van een Protos die al een paar maanden oud is, Heb afgelopen weekend het Protos "Spring upgrade 2009" pakketje meegenomen bij Remco (4RC), wat standaard in de Carbon en alle nieuwere kits zit, en o.a. het nieuwe verstevigde staarthuis en grips zien er erg goed uit vind ik. Inhoud: - Staarthuis (verstevigd en nieuwe compound) - Staartgrips (verstevigd) - Flybarcarrier (verstevigd in het midden) - Staarttandwiel (uit 1 stuk) - Motor Guidepulley houder (waarschijnlijk geen vulringetjes meer nodig) Grt, Eric
Eindelijk de canopy klaar! Wat heb ik er een gez**k mee gehad zeg. De verf kraakte iedere laag weer opnieuw open. Nat schuren en overspuiten. Het is dus zeker geen top resultaat geworden, maar dat was al bekend voordat ik er uberhaubt aan begonnen was. De fluokleuren zijn altijd erg moeilijk op de foto te zetten met een el-cheapo camera, oranje wordt altijd roze en geel wit. Het is dus een fluo geel/oranje paint scheme. (met een klein beetje hulp van photoshop toch geel/oranje) Zodra ik wat in-flight foto's heb zal ik die ook nog wel even posten. Groenten, Tjerk
zeer mooie heli Mooi afgewerkt met een eigen persoonlijke touch. ik begin meer en meer van de protos te houden ik heb ermee gevlogen op Realflight en ik vindt dit één van de beste ooit !
En toch is in Realflight vliegen heel wat anders als met een echte protos vliegen Ik spreek uit ervaring
Bedankt heren! De kleuren komen erg slecht uit op de foto, buiten geeft dit kapje gewoon licht met de zon erop! Ik heb geen weegschaaltje, maar heb het idee dat deze canopy een keer zo zwaar is. Hij is qua materiaal ook een keer zo dik als het standaard kapje, had van mij niet gehoeven eigenlijk, maar fusuno denkt daar anders over. Nog niet bekeken wat het met het zwaartepunt doet. Eric, heb jij al nieuws over die stickers op je tail-fins? Ik ben daar wel zeer in geïnteresseerd eigenlijk! Groeten, Tjerk
bij deze een paar foto,s van die van mij een hele verbetering t.o.v. de standaard kap die bij de kit zit