jongens , ik heb geen tailcase probleem gehad , en na dit te hebben gelezen , heb ik hem eens goed nagezien . gelukkig geen scheurtjes te zien oid . hoe weet ik of ik een nieuwer ontwerp heb dan ? zonder harde landings zijn ze gewoon veilig ? mvg ferry
Als je bij fast-lad op de website op de spring upgrade set inzoemt kun je zien dat er extra verstevigingsribben op de tailcase zitten. Ook de tail blade holders zijn verbeterd. Ze gebruiken nu ook een veel sterkere kunststofsoort. Het hoeft niet alleen fout te gaan bij harde of staartlandingen. Ik heb gelezen dat ook regelmatig spontane staartexplosies plaatsvinden. Ik zou het risico niet nemen. Mijn Protos is de nieuwe CF versie, en daarop zitten gelukkig alle upgrades al standaard. Op sommige onderwerpen is daardoor nu zelfs de handleiding niet helemaal goed meer. De houder van het voorste geleidingswieltje heeft nu bijvoorbeeld nog maar 2 gaatjes ipv 4.....
Ik vlieg al maanden met de v2 tailcase, en heb daarvoor heel lang met de v1 tailcase gevlogen. De v3 uit het upgrade setje (met ribben) ligt hier nog netjes in een zakje. Ik ga niet bepaald zachtzinnig om met de Protos, en heb er ook vertrouwen in dat de tailcase niet spontaan uit elkaar klapt. Ik zeg absoluut niet dat het bij anderen kletsverhalen zijn, en geloof het direct, maar bij mij is er gelukkig nog helemaal niets spontaan kapot gegaan. Ik vervang hem pas als ik een scheurtje ontdek, of als ik andere zaken vervang voor onderhoud. Ik kijk het wel met regelmaat na uiteraard, speling, soepelheid etc...maar dat doe ik met bijna alle vitale onderdelen van mijn heli's. Grt, Eric
Er moet ergens een logische rede voor zijn waarom het bijv. bij jouw wel een aantal keren gebeurd is en bij mij nog nooit. De wet van Bartje zeg maar... Oftewel hebben we te maken met materiaal schommelingen in de productie van de onderdelen (meest negatieve aanname richting MSH). Oftewel zijn er andere factoren die meespelen. Buiten eerder genoemde redenen... Ik heb bijv. altijd gevlogen met de standaard tailblades van MSH. Ik weet van gevallen met alternatieve blaadjes waar het mis is gegaan. Zelfs de 3K blaadjes van MSH zelf, zijn op een gegeven moment uit de productie genomen, omdat deze onderling teveel in gewicht schommelde. Met als gevolg onbalans en daarna scheurende grips, en dan gaat het staarthuis uiteraard ook mee in de klap. Verder zijn er ook gevallen bekend van mensen die het guidewheel voor de snaar in het staarthuis veel te strak aandraaien waardoor de lagers blokkeren. De belt wordt dan op een gegeven moment zo heet, dat hij knapt of zich volledig vastvreet in dat wieltje. Met het gevolg dat de belt weer vastloopt ergens en het staarthuis kapot trekt. Kortom er zijn veel redenen te noemen hoe iets fout kan gaan. Ik heb met het gebruiken van enkel standaard delen op de staart nog nooit een groot probleem gehad, daarmee zeg ik dus niet dat het probleem niet bestaat. Mischien geluk gehad, maar ergens schijn ik dan toch ook iets goed te doen...
ik heb alleen de MSH 3K bladen gebruikt ... wie weet was dat de oorzaak. ik ga nu voor een nieuwe kit , laatste crash was zo enorm dat er weinig over is van de Protos. Ga nu maar voor de CF kit , hoor goeie berichten over het CF frame
Gooi die dingen eens op een envelop weegschaaltje als je wil. En kijk of er veel gewichts verschil in zit. Ik balanceer zelfs de standaard blaadjes altijd met een stukje cellotape. Aardig kloote dat je hem total hebt gevlogen zeg !!.... Er zijn inderdaad hele goede berichten over het carbon frame in crashes, een stap vooruit . Ik blijf het een geweldige heli vinden om mee te vliegen, als ik hem total vlieg, koop ik ook direct een nieuwe zonder aarzeling. Ook als ik niets toegestuurd zou krijgen, wat er dik inzit
Nog even over de update bag, heb deze zelf ook al een poosje in huis. Mocht er iets kapot gaan vervang ik het hierdoor. Het grote tandwiel wat nu uit 1 stuk wiebelt alleen wel heel erg !! die ik zelf aan elkaar gelijmt heb een stuk minder hoe hebben anderen dit ? ik weet dat enkele mensen op helifreak hier ook last van hebben. Verder nog steeds een top ding !
Dr zit niet veel variatie in, maar toch kan ik zijn vliegstijl wel waarderen en zn filmpjes altijd afkijken.
Dat filmpje lijkt wel versnelt Het kost al moeite om het bij te houden, laat staan dat je zo kan sturen.
Hoi, Ik heb nu een tijdje met de Prôtos 500 gevlogen in PhoenixRC en wil er nu een gaan kopen. Mijn vraag, wat is op dit moment de beste kit om te kopen? Lees hier het een en ander over tailcase die stuk gaat. Ook begrepen dat de MSH ESC's niet al te best zijn.....? En waar hier in NL kan je het beste een Prôtos 500 bestellen, 4rc.nl? Hopelijk wil/kan een van jullie me helpen. Groeten Mike
Ik heb mijn protos bij 4rc weg gehaald. Heb zelf ook de ESC van MSH en er is niets mis mee... Je kan denk ik het beste de plastic versie halen, die is wat goedkoper en voldoet net zo goed voor een beginner. Ik ben nu druk aan het oefenen met de T250 om het vliegen weer wat onder de knie te krijgen, binnenkort de Prôtos weer eens proberen. Groet, Christian
Volgens mij zijn er 2 dealers die ook alle onderdelen op voorraad hebben , das 4RC en Rc Central. Heb mijn Protos bij RC Central vandaan , heb er de komplete CF versie besteld
Hoi, Protos zit in de 2.5 update. Deze versie is nog niet uit maar aangezien ik in de beta groep zit kan ik hem al testen. En ja 2.5 is zeer goed. hobby, tis waar: Christian Als ik vragen mag, wat is je totale set geweest die je bij 4rc gekocht hebt? Groeten Mike