het Walkera 4#3 verzameltopic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Junglemaxx, 6 okt 2007.

  1. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Upgrades voelen nu nog echt als verre toekomst hoor.. voorlopig gaat het voornamelijk om repareren en weer vliegend krijgen.. Als het goed is komt morgen mn 5g6 binnen als de onderdelen van mn 4#3 binnen zijn dan ga ik ook het bic veertje erin stoppen. Ik ben inderdaad ook meer van de functionele upgrades.. zoals een ander motortje en natuurlijk gaan, als echte electrotechneut (regeltechniek) mn handen jeuken om de electronica overhoop te halen..

    Maarten
     
  2. loekvanbergen

    loekvanbergen

    Lid geworden:
    29 nov 2003
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Bladel
    Hey Karel, en iedereen natuurlijk,

    Het vliegen gaat vandaag al weer beter. Bijna een accu lading in de lucht gehangen. Motor wordt leker heet maar laat hem af en toe even koelen. Voor de zekerheid al een nieuwe besteld want nu die harder moet werken gaat ie vast en zeker een keer kaput. Nogmaals het veertje werkt. De paddels staan bij mij ook een paar graden positief dit helpt ook erg. Verder is het leren te anticiperen op de heli. Goed kijken en kalm blijven.
    Eeder las ik op het forum een stukje over sturen. (weet niet meer wie het geschreven heeft) Het gaat erom dat je naast bv naar rechts stuurd ook een tikje achteruit geeft. Dus niet van links naar rechts vooruit en achteruit maar mengen die handel. Dat was voor mij wel een goede tip.

    Groetjes Loek
     
  3. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Hmm, 't is hier precies een beetje dood... Langs één kant is dit uiteraard positief, de meeste mensen hoor je enkel maar als ze problemen hebben. Dus kan ik uit deze doodse stilte opmaken dat iedereen hard aan het vliegen is met z'n 4#3?

    Ben nog steeds aan het wachten op mijn pakketje... m'n minium piper cherokee heb ik ondertussen ook al gecrashed dus daar is de fun ook al af en bovendien is het hier pokke slecht weer. M.a.w. ik verveel mij en meestal kost dat geld... Ben namelijk om de tijd te vullen maar een beetje aan het lezen geweest met als gevolg dat ik nog 2 heli's erbij wil kopen: de Hirobo SRB Quark en de MPX Funcopter. Die Quark krijgt echt uitmuntende commentaar op rcuniverse.com en de Funcopter is een geupdate versie v/d 120 Corona en deze laatste had vroeger al goede commentaren... 't gaat nog een dure zomer worden :-D

    Ik haat wachten... heb misschien zelfs al spijt dat ik deze 4#3 gekocht heb en niet ineens de SRB Quark. Keuzes keuzes keuzes, ik word er zot van :p
     
  4. fuelflow

    fuelflow

    Lid geworden:
    18 dec 2006
    Berichten:
    207
    Locatie:
    51°33'6'' N, 4°51'2'' E
    Ja, Cornholio, inderdaad af en toe wat stil. Op enkele aparte posts na.

    Jij hebt zeker vakantie, of niet? haha. Je gaat echt geen spijt krijgen van het bestellen van de 4#3, geloof ons gerust. Ik durf nu ook best voor anderen te spreken hier op dit 'platform', ze zijn het vast me eens.
    Die andere copters ken ik persoonlijk niet. Ik ben dik tevreden met mijn kleine uk, heb en nog steeds veel plezier mee.
    Je wachten wordt vast beloond, heb geduld... ;-)
     
  5. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Als mijn wachten niet beloond wordt met de heli die hier afgeleverd wordt denk ik dat ik eens een hartig woordje ga praten met de douane :)

    Enne, neen geen vakantie... IT-job :p
     
  6. jaapV

    jaapV

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    323
    Locatie:
    timboektoe
    Hoi allemaal.Na een jaartje leuk gespeeld te hebben met dit dingetje valt dat kreng van de week zo maar uit de lucht??.Ik heb hem opgepakt en eens goed bekeken en het lijkt deze keer terminaal.Ik ben nu aan het overwegen om toch maar weer eens wat onderdeeltjes te bestellen of het te laten voor wat het is.Hoewel ik heb wel plezier gehad met dit ding zonder ooit de handleiding gelezen te hebben;).Misschien pak ik mijn oude hobby maar weer eens op en ga met elc autotjes rijden ......lekker weer met 4 wieltjes aan de grond.:-D
     
  7. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Jaap............wat is dat nou??
    Je hebt toch zoveel schik en de nodige vlieguurtjes gedraaid met je heli?
    Autootjes.............., 4 wielen..................
    Wat is dat nu?
    Heb je geen behoefte om dan na deze heli bijv een andere heli te halen die je weer een jaar vliegplezier gaat geven, alvorens spontaan uit de lucht te vallen?
    Vr Gr Erwin.
    PS: autootjes kan altijd toch nog!!
     
  8. WJ1969

    WJ1969 Guest

    Problemen met afstellen nul balance 4#3B.

    Heb een 2e hands 4#3 gekocht en daarvan moest de rotor head en tailrotor behuizing worden vervangen. Voor de zekerheid ook de rotor bladen, tail rotor, balance bar, Main motor en tail motor vervangen.
    Alles werkt weer prima, heb alleen problemen met afstellen van de nul balance. De swashplate staat netjes horizontaal. Nu blijft hij steeds naar rechts afwijken. Heb geprobeerd dit te trimmen maar dat gaf geen resultaat. Vervolgens de linkage stang zo versteld dat het beter moest gaan, met als gevolg dat ie nu ook naar achteren gaat afwijken. Vervolgens ook de andere linkage stang moeten verstellen De swashplate L/R staat nu bijna 30 graden verdraaid, en de V/A 20 graden. Tevens het Big veertje geplaatst. Tail verstellen bied ook geen oplossing. Dus nog steeds geen nul balance. Dat kan niet goed zijn. Heeft iemand tips?
     
  9. WJ1969

    WJ1969 Guest

    Problemen met afstellen nul balance 4#3B.

    Problemen met afstellen nul balance 4#3B.

    Heb een 2e hands 4#3 gekocht en daarvan moest de rotor head en tailrotor behuizing worden vervangen. Voor de zekerheid ook de rotor bladen, tail rotor, balance bar, Main motor en tail motor vervangen.
    Alles werkt weer prima, heb alleen problemen met afstellen van de nul balance. De swashplate staat netjes horizontaal. Nu blijft hij steeds naar rechts afwijken. Heb geprobeerd dit te trimmen maar dat gaf geen resultaat. Vervolgens de linkage stang zo versteld dat het beter moest gaan, met als gevolg dat ie nu ook naar achteren gaat afwijken. Vervolgens ook de andere linkage stang moeten verstellen De swashplate L/R staat nu bijna 30 graden verdraaid, en de V/A 20 graden. Het BIG veertje geplaatst en de tail versteld, en nog steeds geen nul balance. Dat kan niet goed zijn. Heeft iemand tips?:)
     
  10. loekvanbergen

    loekvanbergen

    Lid geworden:
    29 nov 2003
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Bladel
    4#3

    Hey!

    Ik zou die swashplate gewoon maar weer netjes horizontaal zetten. Is het zwaartepunt goed? Als hem op met paddle stang op je vingers laat rusten moet ie horizontaal hangen. (met accu er in) Die van mij ging eerst ook alle hoeken in maar heb hem nu redelijk onder controle. Is dit je eerste heli?
    De 4#3 is voor een beginner niet de makkelijkste. Maar het kan wel...ik doe het ook maar het heeft me wel tijd gekost hoor. Dit gaat niet in een middagje. Of je moet een natuurtalent zijn. Die zijn er vast.
    Veel succes en er zijn er hier veel met nuttige tips. ik heb er veel aan gehad. En nog!

    Groetjes Loek
     
  11. WJ1969

    WJ1969 Guest

    Inderdaad m'n eerste heli. Heb wel jaren ervaring met RC vliegtuigen.
    Denk er zelf nog aan om de swashplate te vervangen. Zal het zwaartepunt nog gaan controleren.
     
  12. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    M'n 2 Xtreme lipo'tjes zijn al gearriveerd van MM... 3,7V 500mAh 15C
    Nu de heli nog :) Laatste wat er bij de tracking staat is dat het pakje op 10/06 uit HK vertrokken is...
     
  13. WJ1969

    WJ1969 Guest

    Gelukt!!. :) Nieuwe Tailmotor was niet in orde. Draaide niet constant. Blijft nog niet still hangen, denk dat dat de ervaring is die ik nog moet opdoen.:)
     
  14. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Hij is binnen!!! :) (en zonder douane kosten :D)

    Ik weet dat ik had gezegd dat ik eerst zou solderen ed. voor ik m'n eerste "vluchtje" zou maken, maar zoals bij de meeste onder ons denk ik, kon ik me niet beheersen...

    Eerste indruk: wat een POS... dit is zeker geen fly-out-the-box toestelletje
    Toch er maar wat aan gesleuteld...
    Tweede indruk: mja, valt mee maar wat een gifkikkertje... en helaas weet ik nu ook wat "ze" bedoelen met het TBE vrees ik, nog even zoeken hoe we dit eruit krijgen. Wat betreft de BL staart, deze blijft mooi op z'n plek, echt strak! Het gaat wel nog een tijdje duren voor ik hiermee binnen durf vliegen, voorlopig houden we het op grote open ruimtes. Van zodra ik dit ukje een beetje onder controle kan houden wil ik wel eens een filmpje maken ofzo...
     
  15. Cornholio

    Cornholio

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    420
    Locatie:
    Mechelen, België
    Tja, wat kan ik zeggen... het beestje staat ondertussen in de "Te koop" sectie van dit forum. Het is een leuk, klein choppertje maar ik heb geen zin/geduld om hiermee te leren vliegen. Het is nu allemaal nog nieuw en dus kan ik er momenteel nog zoveel mogelijk voor krijgen. Ik wens jullie allemaal nog veel succes en vliegplezier met jullie bird maar 't is echt niets voor mij blijkbaar...
     
  16. Paul56

    Paul56

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nee joh,......

    Niet verkopen, althans nu nog niet. Gun het wat tijd, je krijgt het echt wel onder de knie, en dan ga je dat helietje enorm waarderen. Als je dit redelijk kunt vliegen, dan kun je met elke FP-heli uit de voeten. Doe wel de noodzakelijke mods, zoals het BIC-veertje en de connectors (solderen of de deans gebruiken). En begin ook eens met je paddles op 5 graden positief, scheelt enorm.

    Niet opgeven joh,... je gaat dit ding nog heel leuk vinden.

    Kijk ook eens naar mijn posts 1 jaar geleden en lees hoe ik oook geworsteld heb met dit ding. Jij kunt dit proces veel sneller doorlopen omdat deze heli door Walkera verder is doorontwikkeld en met de zinvolle mods op dit forum (die ik hierboven beschreven) moet het lukken en ga jij veel plezier beleven aan deze heli.

    Groeten,

    Paul
     
  17. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Ik heb vandaag het bicveertje erop gezet.. was eigenlijk een fluitje van een cent.. batterij houdertje vervangen. nieuwe canopy..nieuw asje voor mn staartrotor. (moet eigenlijk ook de staartmotor houder vervangen omdat de tailknight in het gaatje is afgebroken maar daar had ik even geen in in) Ik kan er nog steeds niet fatsoenlijk mee vliegen maar ik ben leuk bezig..

    Vandaag ook mn sim binnen gekregen (pre-flight) met kabeltje voor mn zender. en een verkeerde servo voor mn 5g6 (grrrrrr) nou ja dat kan gebeuren.


    Oh ja.. ik heb ook ontdekt wat er gebeurd als ik met de zender van de 5g6 de 4#3 probeer te besturen... dan werkt de elev precies andersom.. .. is nie goe..

    Maarten
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  18. DaveB

    DaveB

    Lid geworden:
    14 okt 2008
    Berichten:
    155
    Verkoop TX2601, TX2401

    Hey allemaal,

    voor mijn 4G3 ga ik losse componenten bestellen (ben al bezig) zodat ik m'n Spektrum DX7 kan gaan gebruiken.
    Daarom verkoop ik na 20 vluchten:

    Zender TX2601 (6kanaals). Maar ook de 4#3B zender TX2401 (vaker gebruikt dan 20 vluchten maar in zeer goede staat).

    Bedankt,
    Dave

    Hier een link naar de volledige advertentie: [86266] walkera-rx2605a-brushless-upgrade-zender-2601-en-losse-zender-2401-a
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  19. gadget74

    gadget74

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    480
    Locatie:
    Huizen
    Wow wat een verschil!!!

    vanavond heb ik even lekker zitten knutselen aan mn 4#3b.. ik was een schroefje kwijtgeraakt van mn bladhouder, ik had al eens gezien dat er flink wat speling zat in de rotorkop en dacht te zien dat het c-ringetje dat het rubber o-ringetje op zn plek zou moeten houden er niet meer zat. Ik had een metal-upgrade setje besteld zodat ik weer voldoende reserve onderdelen zou hebben. Ik was alleen lekker bezig geweest met de 5g6 dus het zat allemaal nog keurig in zakjes. Ook had ik een brushless upgrade setje erbij besteld.

    Ik heb het c- ringetje uiteindleijk vervangen door een koperwikkeldraadje zodat de boel op zn plek blijft en de speling uit de kop was. Ik had ook de hele rotorkop kunnen vervangen maar dat zag ik nog even niet zitten. Verder was een van de bladhouders was schroefdraad kwijt dus die heb ik vervangen. Verder had ik bij het plaatsen van het bic- veertje de boel iets te veel speling gegeven. waardoor de as een klein beetje op en neer kon.. dat was ook erg makkelijk op te lossen.

    Bij het testdraaien bleek de heli ineens gewoon boven het bed te kunnen blijven hangen.. :rolleyes:.

    Kortom... het was niet alleen onkunde van mij dat ik er alleen mee kon crashen.. er moest ook nog wat gerepareerd worden. Ik heb weer erg veel lol beleefd aan deze kleine rakker..

    Maarten
     
  20. wapske

    wapske

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    396
    Locatie:
    moergestel
    hey,
    ik wil een 4#3b gaan kopen maar kan ik beter meteen de brushless versie kopen of gewoon de normalen versie ?

    heeft de brushless versie betere vlieg eigenschappen of maakt dat niks uit ?
     

Deel Deze Pagina