Walkera 4G3

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Feagle3, 4 apr 2009.

  1. jaapV

    jaapV

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    323
    Locatie:
    timboektoe
    Kijk deze heli heeft een variabele headspeed.Hij kent de gevaren van een CP die vol gaat optoeren en die gewoon aan de grond staat.Zodra de bladen gaan verstellen word hij alert.ik heb hem eerder gezien met een small airwolf rompje en die hij toen afschilderde als troep:).Hij wilde toen een toch iets bredere body en meer gevoel voor humor.Deze heli hou ik in mij hangar :cool:
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  2. jaapV

    jaapV

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    323
    Locatie:
    timboektoe
    Deze 4G3 is zo verslavend.Overal kom je hem tegen.Er zijn zoveel vragen.Het is ook een uitdagend toestel vind ik.Dit helitje blijf je vliegen in lengte van dagen.Het is alleen jammer dat piloten zich in sub groepjes opdelen ipv dat de kennis word ge sheared.De een heeft het over staartjes en de ander over ESC geen wonder dat die dingen bij bosjes uit de lucht vallen tegenwoordig.Het lijkt mij leuk om om eens gewoon lekker ervaringen uit te deelen over onze hobby zonder moeilijk te doen.:D
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Beste Jaap.
    Misschien is het niet alleen maar een kwestie dat lieden (waaronder ik ook) moeilijk doen hoor.
    Misschien zou je je eens af moeten vragen waarom er zo veel van die HM4G3's niet lekker vliegen en GEEN rete strakke staart kunnen hebben, zodat er veel lieden er doordoor steeds mee crashen.
    Heb je daar wel eens aan gedacht?
    Dat is gewoon een kwestie van eerlijk zijn en helemaal objectief blijven.
    Zeg nou zelf.............waar blijven al die gasten die met windstil weer buiten met een HM4G3 super strakke rondjes, achtjes en figuren kunnen vliegen zonder dat de staart van hun HM4G3 tekort komt??
    Wel eerlijk blijven Jaap.
    Vr GR Erwin
    PS: Rustig hooveren met een HM4G3 kan absoluut, mist de staart niet al teveel dmv gas-input belast wordt.(dat kan zelfs mijn HM004 FP heli ook)
    Maar dat is het punt niet.
     
  4. jaapV

    jaapV

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    323
    Locatie:
    timboektoe
    Tja Erwin je heb gelijk.Ach dit is vliegen zonder dat het mensenlevens kost.Maak je druk:cool:
     
  5. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    Hi guy's... ik ga v/d week een double brushless HM 4G3 (V3) aanschaffen. Ik woon overigens in Maarssen dus redelijk centraal gelegen. Als ie binnen is geef ik wel een gil!

    Enneh voor de geinteresseerden onder ons, de koffie staat klaar ;-)

    Ik heb hier en daar al wat research gedaan (grote prijsverschillen). Het wachten is nog op een aantal antwoorden van (web)winkels.

    Wordt vervolgd!
     
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Ik heb gisteren voor Airbus van het forum zijn 4g3 gerepareerd en gedeeltelijk ingesteld (oude 4g3 van zztop3141 volgens mij). Airbus had er een crash mee gehad ;)

    Ik kan nu vrij goed hooveren met een 400 heli, en in de sims kan ik een hele boel, Dus in de woonkamer toch het 4g3tje geprobeerd :) lipo's waren bijna leeg... maar ik had hem toch goed stil binnen en ja..... dan ben je gelijk verslaafd :p hahahah

    Ik ben nu dus op zoek naar een 4g3 (liefst met brushless main iig), heb al wat sites gevonden (170 dollar incl verzenden voor brushless versie) maar zoek eigenlijk iemand die er 1 wil ruilen tegen mijn overcomplete kyosho minium edge 540 :)

    Mocht dat helemaal neit gaan, ga ik er toch 1 kopen denk ik... want ik vind het een super toestelletje om binnen lekker te vliegen als het buiten met mijn 400 size 6ch electro niet gaat :)

    Had ook het draadje al gevonden met de scale fuselage, en net als mijn 400 size heli, zal de 4g3 in de toekomst een airwolf rompje gaan krijgen ;)
     
  7. Mondiaan

    Mondiaan Guest


    Ik heb misschien nog wat op de plank liggen... de onderste is een 4G3 met carbon canopy en daarboven is een 4#3.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Pm me maar wat meer info over de 4g3 als je wil ;)
     
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Of was dat geen "verkoop aanbod", mondiaan? :p
     
  10. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    Hej... sorry voor de late reactie, momenteel heeft forumlid "Vin" hem even thuis om af te stellen, ik ben namelijk benieuwd of het hem lukt om de swash plate en bladhoek correct in te stellen. Hij is namelijk zeer uit balans (gaat al snel met deze afmetingen) en dus naar mijn mening voorlopig onverkoopbaar.
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Ahh, ok, geen probleem :) Mocht je hem netjes afgesteld krijgen, dan zie ik graag een pmmetje met de gegevens en een prijsje :D

    Gisteren nog bezig geweest met de 4g3 van airbus. De pitch curve in N stand lijkt te kloppen, maar de lipo's gaan niet langer als 1 minuut mee... dus verder konden we niet veel...

    Wat haalt iedereen hier aan vliegtijden?

    Owja, nog een vraag:
    Wie heeft er zijn 4g3tje van chineseJade vandaan toevallig?
     
  12. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    Gemiddeld wel een kleine 4 minuten... moet daarbij opmerken dat ik er geen timer naast leg, maar is feitelijk wél noodzakelijk, het zijn tenslotte LiPo's.
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Ah ok.

    Hoe kunnen we controleren of het echt de lipo is die het probleem is? Overigens had hij 3 lipo's, waarvan er 1 overleden is. Het setje is 2dehands, de lipo's horen bij het 2dehands setje. 1 vd 3 lipo's ging nog maar iets van 100 mah in ofzo, de andere 2 lipo's ging wel bijna 400 mah in...

    Als we vliegen met de 4g3, dan hangt hij in de lucht, maar zakt op en neer zeg maar, je hoort ook de motor varieren in toeren... (net als bij een regelaar die de motor laat pulseren als je lipo bijna leeg is)

    (overigens hoorde bij het 2dehands setje ook een 4g1, en die komt na 2 seconden vliegen niet meer van de grond, nieuwe motor zit daar al in, dus ook daar verdenken we de lipo's)

    Heeft ook iemand overigens een DUIDELIJKE beschrijving hoe we het toestel in stellen? (pitch curve etc), want de handleiding is echt HEEL minimaal....
     

Deel Deze Pagina