Bouw van twee happy hunters schaal 1:33

Weet ik zo niet meer, maar het zijn wel vertragingsmotoren heb ik gezien en die kan ik, denk ik wel weer gebruiken voor de sleeplieren.

Wat voor motor er precies in moet weet ik nog niet.
Moet maar eens goed gaan kijken wat er mogelijk is, maar moet wel goed zijn!
En dat zijn ze nu niet.

Zoals ik al zei: het vaart......:confused::(
 
Ik heb inmiddels proefgevaren met de 'titanic' en heb gisteren de juiste schroefassen binnen gekregen, de eerste had ik zelf gemaakt, maar waren niet waterdicht.:sad: Helaas!!
Nu heb ik er wat besteld omdat ik weinig tijd heb en heb dus gisteren de oude uit de happy hunter gesloopt.

Ik vaar nog steeds met dezelfde motoren... Maar er komen echt andere in.

Ik probeer Zaterdag de boel weer draaiende te hebben, maar de besturing moest helaas wel gesloopt worden om de schroef assen te kunnen verwijderen. Dus ik hoop dat ik zaterdag kan proefvaren met de heleboel.:rolleyes:

Alle stickers zijn al binnen gekomen, dus dat gaat lekker.:D

Dat was even de laatste stand van zaken.....
:p
 
Ha, Eindelijk kan ik weer iets melden!!!

Na een grote periode van verbouwing aan mijn woning, was er weer een avondje tijd voor mijn hobby...

Ik heb nu nieuwe schroefassen gemonteerd. De oude waren zo lek als een mandje.

Nu ga ik de besturing weer aanbrengen en zal proberen om zaterdag een proefvaart te maken.

Ook zal ik proberen om daar foto's van te maken en deze hier te plaatsen.
Dat was het weer.

Groeten,
Jan
 
Vandaag heb ik het roer opnieuw gemaakt.
Morgen hoop ik dat het allemaal functioneert.
Daarnaast heb ik vandaag de nieuwe vaar accu binnen gekregen.
Het is een BFS 12-12 (12 volt - 12 Ah)
Hopend dat deze een beetje stroom levert.
De oude was 10 jaar oud en leverde niet genoeg.....
 
Ik heb 2 motoren van 0,84A.
Houdt dat dan in dat ik per uur 1,68A op maak?
Kan ik dan ruim 7 uur varen bij een volle accu?
Of is dat te gemakkelijk gerekend?
 
meten is weten dat klopt, maar die 0,84A lijkt mij niet goed (belast) gemeten; laat staan goed afgelezen.

;-)

Verder klopt de rekensom wel
 
Dan ga je ervanuit bij deze wijze van uitrekenen dat je continu 100% vermogen draait, doet de gemiddelde schipper niet, verder zal bij gasgeven of achteruit slaan je motor altijd even een "start" stroom hebben welke hoger ligt, kortom, meet je stroomverbruik straks gewoon als je vaart, ik neem wel aan dat je motor is afgestemt qua vermogen op de schroef welke hij moet gaan laten draaien....verder heb je altijd nog meer verbruikers aan boord, boegschroef, lier, etc...

Tom Boere
 
Vandaag heb ik een proefvaart gemaakt van 30 minuten.
De boot luistert nog slecht naar het roer, maar daar ga ik nog mee aan de slag.
Als iemand nog handige tips heeft, dan hoor ik het graag.
Naar links gaat ie goed en naar rechts zo goed als niet!
Verder moeten er toch nog andere motoren in, deze zijn net iets te licht voor de boot.
Iemand nog suggesties voor de juiste motoren?

Groeten,
Jan
 
Op dit moment nog wel.
Maar ik heb het gevoel dat de uitslag niet groot genoeg is.
Daarnaast vraag ik me af of de motoren (zijn wel dezelfde) een gelijk aantal toeren maken.
Dit wil ik nog eerst uitzoeken.
Maar qua besturing wil ik de stuurstang dubbel uitvoeren.
 
Op dit moment nog wel.
Maar ik heb het gevoel dat de uitslag niet groot genoeg is.
Daarnaast vraag ik me af of de motoren (zijn wel dezelfde) een gelijk aantal toeren maken.
Dit wil ik nog eerst uitzoeken.
Maar qua besturing wil ik de stuurstang dubbel uitvoeren.

Als je twee dezelfde motoren heb
Dam moet de een rechtsom draaien en de ander linksom
Met het gevolg de motor die dus verkeerd omdraaid zal ook langzamer draaien
En ook meer slijtage aan de borstels geven
mvg
Frederik

PS

Die stuurstangen dubbel uitvoer is geen gek idee hoor
Maar de uitslag roeren verander je daar echt niet mee
 
Laatst bewerkt:
christian286.jpg


Ik ben op dit moment zo ver.
Eindelijk eens weer een fotootjes gemaakt.
 
Back
Top