nick , vind je dat de trex beter vliegd ? ik vraag dit omdat ik eenprotos heb en een maat van me een trex500 , en ik vind de trex schrikbarend weinig power heeft tov een protos . zou wel setup kunnen zijn , ik heb nl de standaard msh esc met motor en outrage 2500 mah 25 xp lipo's en de trex is een esp met stock esc , motor en 20 c outrages . een ongekend verschil in power , zou , indien de trex ook van mij zou zijn , altyd voor de protos gaan voor een vluchtje .
Heyy.. Er lag een kadootje in de brievenbus vanmiddag vanuit Taiwan afzender Infinity Hobby. Ik heb destijds eens wat 3D tekeningen/schetsen gedeeld met wat ideeen erin. Heb er bijgezegd dat het puur hobby is en dat ze het ter info eens moesten bekijken, ze hebben me echter voor de tweede keer beloond . Ze hebben er uiteindelijk zelf best iets heel moois van gemaakt vind ik, maar een aantal kleine details van mezelf kan ik gelukkig nog wel terugvinden . De tailcase monteert vrij eenvoudig, je moet wel alles zelf even van locktite voorzien. Het enige minpuntje is dat ik de twee boutjes waarmee de tailfin vastzit zelf op maat moest maken, en het busje wat in de lagertjes van de Pitcharm zit om de lagertjes vrij te houden, is standaard ietsje te lang om mooi tussen het vorkje te passen. een vijltje en een schuurpapiertje lost dat echter eenvoudig op. Ik heb deze keer trouwens ook wat meer mijn best gedaan op de Foto's. Enjoy! Groeten, Eric
Ik heb een klein toevoegingkje gedaan in de opbouw van de tailcase. Het dwangrolletje had naar mijn zin een beetje erg veel zijwaardse speling. I.c.m. de speling op het busje leek me dat een beetje te veel van het goede, en vermoede dat dat erg hard zou gaan slijten en vibreren. Heb er dus aan beide zijden een vulringetje uit de grabbelbak tussen gezet, binnen dia van het busje en buiten dia van de binnenring van de lagertjes. Loopt nu heel soepel en spelingsvrij. Vanavond trouwens mee gevlogen.. Als je twijfelt of deze upgrade nodig is, niet doen. De heli vliegt er veel strakker mee, klinkt beter, en stuurt gewoon veel directer en simpelweg beter. Standaard staarthuis is ook prima, maar ik vind het echt een duidelijk merkbare verbetering. Heb er gelijk mijn eerste Piroflips mee gemaakt, dat smaakt naar meer . Eric
Dat ziet er goed uit Eric , zit er geen nokje aan de binnenkant die past in de uitsparing van de tailboom zoals bij de std case ??? zat ook al aan deze upgrade te denken maar voorlopig ben ik al blij dat ik mijn nieuwe CF heb en dat alles heel blijft maar deze upgrade gaat er wel op komen
Nee klopt Richard, Ze hebben dat nokje weggelaten, hij klemt trouwens gewoon goed op de buis. Je moet hem alleen zelf even goed haaks zetten.
Jesus Gaan de mannen van Prôtos de Lipo's van Hobby city afkeuren. Waar komt deze stelling vandaan? Ik wil met plezier een nieuwe Outrage ruilen voor een Zippy met 20 ladingen achter de kiezen. (ik heb beiden...)
ik niet hoor , ben best tevreden met zijn zippys zekers gezien de prijs vind ik het uitstekende lipos die power leveren en vooralsnog de power blijven leveren.heb hiervoor FP gehad , voor mij nooit meer gezien de meerprijs die je ervoor betaald.
effe wat vraagjes Heej all, Eerst moet ik toch even zeggen dat die Protos 500 een pracht heli is!!! 21 Juli heb ik mijn maiden gehad. Uiteraard ging dat perfect. Veel lol met bouwen etc. Prachtige heli! Heb toch wel wat kleine puntjes die me wat tegen vallen. Wilde graag weten of dit bij jullie ook bekend is en of jullie tips hebben wat ik er mee moet doen. Als eerste en tevens denk ik ook het vervelendse is dat me regelaar bloed heet wordt. Het is de standaard meegeleverde regelaar van MSH. Het zwarte gedeelte (de bovenkant) van de regelaar voel ik dan en dat is echt gloed heet. Is dit normaal of? De elastiek van de regelaar droogt uit, er komen allemaal scheurtjes in op de plek van de haakjes. Hebben jullie dit ook? Wat heb je er aan gedaan? Ik heb de carbon uitvoering. Bij de kunstof uitvoering heb ik gehoord dat je de bedrading onder de ontvanger kan weg werken. De carbon uitvoering heeft dit niet. Hoe werken jullie je overtollige bedrading weg? Wat hebben jullie met het carbon stang houdertje van de tail arm van de servo gedaan? (snap je wat ik bedoel?) bij bij schuurt die iet wat, en dat piept dan. Ik zat er aan te denken om het rondje iets uit te vijlen aan de onderkant. Ik hoop dat jullie tips hebben. Bedankt protos vliegers! Chiel
MSH ESC oververhitting Beste Chiel, De MSH regelaar werkt op z'n best bij 95 / 100 % op governor of met trottlecurve. Hij wordt dan warm maar niet heet zoals jij beschrijft! Bij die hitte kan hij er elk moment mee stoppen, temp cut off! Als hij teveel RPM's maakt bij deze trottle instelling: kleiner tandwiel totdat je rond de 2750 HS zit. VWB het geleideroog onder de horizontale fin, idd uitdremelen! Succes verder.
Heb sinds een paar weken nu ook een Protos, en moet zeggen dat het echt een super heli is. Echt veeel power. Ik vind wel dat de msh motor wel heel erg warm wordt. Nu zit ik eraan te denken om een andere motor te kopen, maar welke?... Liefst een motor die wat koeler blijft, want die hitte kan nooit goed zijn voor de lagers. De esc is al uitgefikt, maar dat staat al in een ander draadje... De esc ga ik vervangen door een 90A Scorpion met een externe bec Dus misschien ook maar een Scorpion motor? En hoeveel kv?
Ik heb er geen thermometer aan gewaagd, maar gevoelsmatig vind ik hem gewoon heet worden. En uit mijn industriele ervaring weet ik dat dat niet goed is. De motor draait natuurlijk niet continu maar dat wil nog niet zeggen dat hij er op den duur niet aan kapot gaat. Snap je wat ik wil zeggen?
Scorpion heeft een speciale motor voor de Protos , het is de 880KV uitvoering. Ik heb gewoon een Align regelaar van 60A met de std motor en moet zeggen dit vliegt perfect , meer dan genoeg power en vliegtijden zijn ook goed.
Heet, heter, heetst! Beste Frank, Alle MSH motoren in een Protos worden gloeiend heet! Dit omdat het eigenlijk een 5S motor is! Als je het Protos-Owner draadje op RCGROUPS ff doorspit zal je zien dat de motor, ondanks de hitte goed blijft werken. Uit ervaring kan ik melden dat er geen vermogens verlies optreedt, en dat de lagers goed blijven, ook naar 4 vluchten achter elkaar zonder tussenposen heb je gewoon vol vermogen. Corrado, oprichter van MSH, geeft ook diverse keren aan in RCGroups dat ze na honderden vluchten nog steeds geen lagerproblemen hebben! De Scorpion 880kv is willeswaar een perfecte vervangen voor de std motor maar wordt ook heet..... Als je voor een Scorpion ESC gaat, zorg dan dat je een V2 model krijgt. Anders zit je met dezelfde problemen als bij de std 80A ESC. Persoonlijk zou ik, zeker voor het geld, een nieuw model Castle Creations ICE 75 Phoenix ESC adviseren. Inmiddels perfect gov regeling en BEC plus een hoop Éagle Tree achtige info aan boord! Succes!
ESC + Motor Hoi Ronnie, Alles oke? Ik heb inmiddels meer dan 80 vluchten gehad met de protos. Natuurlijk ben ik nog steeds enthousiast. Zit alleen nog wat te rommelen met het toerental en de throttle curve. Op zich heb ik vanavond het advies gekregen om een 13T met ong 90-95% thr curv in te stellen om rond de 2700 toeren te zitten. Ik was benieuwt wat jou instellingen zijn. Hoeveel T Pinion, ik neem aan 95% thr crv. en op hoeveel toeren zit je dan? Ik vindt mijn heli que vermogen nog niet echt lekker vliegen, kijkend naar sommige filmpjes op Youtube. Hij voelt nog zo zwaar en traag. Dus zat ik te denken aan een andere motor en ESC. De verhalen van de standaard MSH ESC is ook al niet al te best.maar nou hoor ik ook mensen zeggen , LET op dat je een goeie Govener hebt. Dat was weer belangrijk als je ging tiktokken. Zelf krijg ik een goed gevoel bij een scorpion motor + esc. Maar ik weet niet goed waar ik op moet letten EN wat nou de verschillen zijn. Je advies in het vorige bericht was een phoenix. Wil je me is uitleggen waar ik op moet letten en wat jou ideeën zijn en heel graag met een uitleg. Alvast bedankt voor je reactie. Ben je nog aan het vliegen deze dagen? Als je het leuk vindt spreken we weer is wat af op de A4. Met mooi weer ben ik er bijna altijd op zondag. Groeten, Chiel
Ha Chiel, Ik hou de A4 in mijn achterhoofd...... VWB de MSH V2 esc ben ik er inmiddels achter dat de governor beter werkt, constanter, dan bij de V1. Probleem blijft dat de BEC nogal eens uitschakeld bij wat hoger stroomverbuik tijdens bv tictocs. Hitec 5245's op de swash verbruiken bv erg stroom! De bec is maar berekend tot 3Amps, vandaar..... Wat ik zelf altijd gebruik is een losse BEC van ong 5 amps om dit probleem voor te zijn en sowieso de ESC te ontlasten. Je kunt daarvoor oa de Castle Bec 10A of de ParkBec 3-5A nemen. Als je echt iets goeds wil hebben qua ESC, dan blijft alleen de Kontronik Jazz over maar als alternatief komt tegenwoordig idd de Castle Ice serie goed uit de bus. Als je op 13T, persoonlijk denk ik eerder 14, gaat zitten zal je idd uitkomen op rond de 90% governor stand. Ik zou geen curves gebruiken als er een betrouwbare gov in de ESC zit! Je kunt de Caste Phoenix 75 ICE of de 100 Lite gebruiken. Zelf gebruik ik een Hyperion 80A op 15T bij 85% gov ong 2700RPM. Zelfs met de std MSH motor zit meer dan genoeg power voor alle 3D moves die je kunt verzinnen! De clips op YouTube van bv 'vriend' Tareq zijn waanzinnig maar vergeet niet dat hij de Protos op 7 of 8 volt servo's vliegt en bij dik 3000 rpm's mishandeld....... tareq alsaadi protos - Google Video's Je hebt dus eigenlijk meer aan een goede ESC/Gov met minimaal 30-35C lipo's in dit geval, dan een andere motor. Succes en tot snel, ROn
Hee All, Was laatst wat aan het surfen en kwam weer een nieuwe Protos 500 versie tegen. Dit keer is de oranje kleur vervangen door rood. Ook erg sterk al zeg ik het zelf. Weet iemand of er ook technische veranderingen zijn doorgevoerd? Zijn er nog verbeter punten? Ben benieuwt!
Als ze er zijn (naast andere kleurtjes dan) heb ik ze gemist... Is gewoon een perfecte heli, vanaf de eerste versie al trouwens.