Hallo, Ik krijg mijjn acoms technisport 2.4ghz niet goed ingesteld, het staat wel in het boek hoe en wat, maar ik weet niet op welke cijfers het beste is waar hij op moet staan. Ik merk met sturen dat het k*t is, dus iets moet er ingesteld worden, maar ik kom er niet uit. Van allerlei dingen steering, trottle trim enz Iemand die me kan helpen?
Als je nou eens bogeon met wat precies er k*t is ? Daarnaast hoef dat niet perse op te lossen te zijn via je zender
Weet uit ervaring dat de manual slecht leesbaar is. Als ik het zo lees, denk ik dat je problemen hebt met de maximale stuuruitslag. Zal vanavond even mijn zender erbij pakken, en uitleggen hoe het werkt
Ja de stuuring is niet perfect gebalanceerd zal ik zo zeggen Als je vanavond een oplosing hebt voor me zal dat tof zijn
Jeffrey, Boven de stuurknop zit een klein knopje (st.trim) Daarmee verstel je de neutraal positie. (het rechtuit rijden) Als je die naar links of recht doet, zie je in het display iets van trim en een L of een R met een cijfer. (of een 0). Zorg dat deze op nul staat. Als de auto aan staat, moet je even kijken of de wielen dan ongeveer recht staan. Als dat niet zo is, moet je eerst de auto stuurstangetjes afstellen, dat ze zo recht mogelijk staan. Ook moetde Toe-in kloppen (de wielen moeten iets naar binnen wijzen) hoeveel is afhankelijk van type auto en persoonlike voorkeur. Vervolgens ga je rijden, bij voorkeru van je af. Je zal dan zien dat de auto alsnog iets naar links of rechts trekt. Nu stel je op de zender met het knopje st.trim de zender zo in dat de auto recht rijdt. Iets anders is de maximale stuuruitslag. Hoever je dus naar links en rechts kan sturen. Stuurwiel maximaal naar links sturen, en je kan met knopje st.trim de maximale uitslag naar links instellen. Een waarde tussen de 20 en 150. Stuurknaop naar rechts, en je kan met het knopje st.trim de maximale stuuruislag naar recht instellen. Ik hoop dat dit je probleem was.
ik heb ook wat moeten zoeken bij mijn 2.4 instellingen. maar ik heb door te proberen en door al draaiend aan de steering de instellingen weten te begrijpen, dus ik raad je hetzelfde aan: ga naar de instellingen qua steering op je transmitter, draai ondertussen aan je stuur naar de 1 of de andere richting, terwijl je ondertussen de instellingen op je transmitter veranderd, dan zie je wat er gebeurt met je wielen en je servo en dan weet je wat de functie doet. Let wel op dat je naar LINK of naar RECHTS blijft sturen. Ik heb het oa over ST Dual rate, Steering Trim, EPA Effe kort mss nog zeggen (want komt bij meeste systemen overeen) EPA gaat over de steering range. Hoe meer procent, hoe VERDER je kan draaien! dus hoe minder procente hoe MINDER je kan draaien en dus hoe kleiner de draaicirkel wordt aangezien je je wielen niet ver kan draaien. Dual Rate bij mij is dat eigenlijk hetzelfde, je kan dit bij mijn systeem door 1 druk uit 2 voorafgestelde instellingen kiezen. Steering Trim, daarmee stel je in NEUTRALE stand in hoe je wielen staan. Als je alles bijvoorbeeld aanzet en je ziet dat je wielen teveel naar links uitkijken (wat je niet wilt natuurlijk, aja ze moeten naar voor richten) kan je via deze trim ze door te duwen naar rechts ze meer naar rechts doen kijken tot ze in uw ogen meer vooruit kijken. Omgekeerd, als ze bij de neutrale stand teveel naar rechts staan, kan je ze via de trim ook wat bijstellen door ze meer naar links te doen draaien tot ze neutraal zijn. Door op de Trim te blijven duwen naar links of rechts zie je uw wielen bewegen. Conclusie, al doende checken wat elke functie doet. Bij trottle heb je ongeveer dezelfde instellingen, om uw neutraal in te stellen, wat meer gas wat minder gas enz. Fail Safe is ook belangrijk, als je auto buiten bereik gaat rijden, kan je op voorhan dinstellgen in welke richting de willen moeten uitkijken (zou dit nop 0% of neutraal laten staan) en wat er gebeurt met het gas-achteruit. Ik heb hier bijvoorbeeld instellen dat hij op 20% reverse gaat. Aangezien hij op het moment van buiten bereik zijn al zal rijden, zal hij in dat geval afremmen ipv echt achteruit rijden. Deze fail safe kan je simpel testen door gewoon je radio uit te schakelen terwijl al de rest aanstaat!
Nou ik weet hoe het werkt. heb hem op 50 gezet op rechts om hem zo goed mogelijk recht te zetten. Heb L 150 en R 150 Want dat is het verst om te sturen nar links en rechts. Recht is naar mijn mening gewoon goed(heeft die toch altijd al gedaan) en links heeft die nog wat problemen! rechts draait die goed de bocht om, links niet! en dat zie ik ook als ik hem even ondersteboven heb liggen. Wat is er mis:S hoop niet dat iets kapot is, of dat ik iets moet veranderen ofzo, want er moet dan veel los denk ik.
Ik ken je zender niet (ik heb een simpelere versie), maar ik kan me met deze informatie (neutraalstand is goed, maar uitslag per kant verschilt) moeilijk voorstellen dat er dan nog iets mis is met die instellingen. Zelf had ik een keer iets dat leek op wat je beschrijft en toen was er een eikeltje klemgeraakt aan een kant van de stuurarmen Dus ik zou even checken of de hardware helemaal in orde is. Even de servo losmaken van de wagen en kijken of hij dan goed draait.
Dan zit het probleem niet meer in de zender, maar in de auto. 50 is de maximale aanpassing van de neutraal stand. Zoals ik mijn reply begon,, zender instellen op nul, en vervolgens de stuurstangen van de auto zo aftellen dat de wielen zo recht mogelijk staan. Kan het zo zijn dat de stuurstangen niet even lang zijn, doordat de servo iets uit het midden zit. Stangetjes dan eens wisselen van links naar rechts. Of de servo-saver/heveltje zit niet recht op de servo. Stuurservo loshalen, helboel aansluiten, neutraal stand op de zender op 0 zetten, dan moet de stuur hheel haaks op de servo staan. Als dat niet zo is, heveltje los halen, en recht op de servo zetten.
Pffffff wat een schi zooi ook. Ik heb een clod buster en die heb ik 2de hands kekocht van een model bouwer! dus die heeft hem in elkaar gezet. Ik heb zoals ik kon zien dat de stangen goed zitten en ook goed op afstand wat in de handleiding stond. ik weet eigelijk niet goed wat ik kan doen, tis zo te ingewikkeld voor me.
Als hij naar 1 kant heel ver stuurt, en 1 kant bijna niet, terwijl je EPA's (stuuruitslagen) gelijk staan, heb je denk ik het stuur volledig naar 1 kant getrimmed. Of je servo klemt ergens dat hij niet verder naar die ene kant kan sturen. Sommige zenders hebben de mogelijkheid om sub-trims in te stellen, dan heb je daar volgensmij geen last van. Heel simpel op te lossen. Op je stuurservo zit een heveltje waar je stuurinrichting aan zit. Haal het heveltje van de servo af (1 schroefje), zet je servo op neutraal (dus ook de trim!), en zet het heveltje er weer op op een manier waarop je wielen vrijwel recht staan. Hele kleine beetjes moet je dan met de trim maar bijstellen. Ik zie het probleem niet, dit deed ik de eerste dag toen ik een rc auto had al, en toen had ik er ook nog geen verstand van. Het is alleen een beetje logisch nadenken
Wil de clod buster ook wel over nemen als je,m beu ben. Neem anders een analoge zender +_ 40 euro. rijd m,n zoontje van 9 ook mee en die stelt alles zelf af op z,n nitro blokje na dan gr suc6
Goed, met uitzondering van de constatering dat: en weten we nog steeds niet wat er nu precies aan de hand is. Wat ik wel uit eigen ervaring kan zeggen is, dat de originele stuurconstructie van de clodbuster niet erg stijf is en dat je daarnaast een behoorlijke servo zult moeten inbouwen om de wielen uberhaupt goed te laten draaien. Al met al is het stuurgedrag nogal zwalkend en zul je dus veel moeten corrigeren. Het is nu eenmaal geen formule 1 wagen he
Ik ga er morgen is grondig mee aan de gang, als alles echt niet mocht lukken, dan misschien analoge servo dan. Maar geef de moet nog niet op
Okay, eerst maar eens proberen, en als je dan weer vragen hebt staan we weer klaar om te helpen. "Van proberen word je vader"