iemand ervaring met de: Carson Specter v25

Manual al doorgenomen?

Daar staat vast wel een factory setting in. Geen manual, ga dan naar www.tamiya.de vanwaar je naar Carson kan en daar naar de support site.
 
Raar dat ik het wel in 1 oog opslag zie
Als je gewoon kijkt zie je op tamiya.de HEEL GROOT staan SERVICE CARSON. Ff klikken zoeken op Specter et voila.....................
 
dan kom ik op een of andere duitse site van carson terecht dan help je me eigenlijk ook niet echt verder:confused:

En deze hint had ik je ook al eerder gegegen en blijkbaar heb je het toen ook niet goed gevolgd.. De Carson site is overigens ook naar Engels te klikken maar ja, niet kijken he?
 
hier kommt die Lösung:
Leerlaufschraube: ca. 1 mm Luftspalt;
carb. 1 mm open, dat had je al...

Hauptdüsennadel: ganz schließen, dann 4 Umdrehungen
öffnen;


HSN dus 4 slagen uitdraaien

-Gemisch-Schraube (Anlenkung): mit dem Rand des Lenkhebels
bündig, dann 1 Umdrehung schließen.


LSN dus vlak met de buitenrand en dan 1 slag indraaien.

pagina 20 van de manual, met plaatjes!!!
Beter krijg je ze niet...

suc6!
 
hier kommt die Lösung:
Leerlaufschraube: ca. 1 mm Luftspalt;
carb. 1 mm open, dat had je al...

Hauptdüsennadel: ganz schließen, dann 4 Umdrehungen
öffnen;


HSN dus 4 slagen uitdraaien

-Gemisch-Schraube (Anlenkung): mit dem Rand des Lenkhebels
bündig, dann 1 Umdrehung schließen.


LSN dus vlak met de buitenrand en dan 1 slag indraaien.

pagina 20 van de manual, met plaatjes!!!
Beter krijg je ze niet...

suc6!

Oke bedankt voor de vertaling hier heb ik wat aan:mrgreen:
Zal morgen wel weer eens naar de modelbouwwinkel gaan want vind het toch raar dat hij niet stationair kan lopen zelfs niet op de afstelling toen ik hem zo kocht:rolleyes:
 
Oke bedankt voor de vertaling hier heb ik wat aan:mrgreen:

Geen dank, zo mooi krijg je ze niet vaak hoor!

Print nou ook gewoon die manual uit, net als die sticky's over de afstelling van de nitro-motoren.
Ik heb het destijds ook gedaan, liggen nog steeds in de kist, gaan altijd mee en komen nog regelmatig van pas.


Arnaud
 
Vandaag weer verder gegaan met het afstellen ging wel al stukken beter maar opeens viel me op dat de koppeling scheef zat en ook vast in het vliegwiel zat, Toen even de benzine tank eraf gehaald en proberen het vliegwiel eraf te halen maar die bout op het vliegwiel kreeg ik niet los op een of andere manier? Toen nog paar keer aan de trekstart getrokken en opeens zat de koppeling weer goed:confused: hoe kan dit gebeuren dat hij er zo scheef inzat??
 
Volgens mij haal je de termen vliegwiel, koppeling en koppelingsklok/clutchbell een beetje door elkaar...wat zat er nu precies scheef?
 
Oke ben eigenlijk die termen gewend maarj.
De koppelingsklok die zat nog gewoon goed op zijn plaats maar de clutchbell
die zat er echt scheef op leek net of die staaf van het motortje een hele slag inzat:confused:
 
Koppelingsklok is hetzelfde als de clutchbell, clutchbell is de Engelse naam ervan, maar goed.

Aan de voorkant van je clutchbell zit een schroefje en daarachter zit een lager, ik zou het schroefje maar eens loshalen en controleren of je lager niet kapot is, daardoor zou de boel scheef kunnen gaan zitten.
 
Oke had het geprobeerd maar krijg het schroefje niet los ook niet als ik de koppeling tegen hou, heb ik daar iets speciaals voor nodig?
 
Dat schroefje zit waarschijnlijk vast met locktite omdat ie er anders te snel uittrilt. Ik haal meestal de motor eraf en dan met de ene hand vliegwiel vasthouden en met de andere hand schroefje losdraaien. Eventueel kun je je vliegwiel ook vasthouden met een waterpomptang, ik doe er dan meestal een doekje tussen om je vliegwiel een beetje te beschermen.
 
Oke man van modelbouw winkel heeft er even naar gekeken en hij rijd nu perfect:mrgreen:
de koppeling veertjes waren niet meer goed..

Maar ik wilde misschien een setje on-road bandjes kopen
dat ik ook gewoon op de weg kan rijden maar als ik die nou zonder velg koop
is het moeilijk om de banden te verwisselen en met wat word die velg opgevuld?
 
koop ze maar met velg;) dan hoef je alleen maar 4 moertjes los te halen, om nu elke keer de banden te verwisselen is ook niet echt bevoordelijk voor de banden.
 
Verder moet je je banden aan de velg lijmen anders lopen ze iedere keer van de velg. Beste is gewoon om een set onroad banden/velgen en een set offroad banden/velgen te hebben. Voor de prijs van de velgjes hoef je het niet te laten die zijn meestal niet zo heel erg duur.
 
Oke dan ga ik toch maar een setje kopen met velgen.
Zag op een webwinkel dat je keuze had tussen: x-block/multipin of rechhoekig block? Zit het verschil in de ophanging van de velgen? Zo ja welke moet ik dan hebben voor me carson v25?
 
Belangrijkste om te weten is de maar van je wielmeenemers, onroad 1:10 is dat 12 mm, offroad 1:8 meestal 17 mm. In geval van een Carson durf ik dat niet te zeggen, je kunt ze ook opmeten.
 
Back
Top