Verzamel E-Flite MSR topic

help blade msr tail rotor probleem

Ik heb vandaag mijn Balde Msr binnen gekregen via RCKix.be
Service prima en heb intussen zeker 5 lipo's leeg gevlogen.

Maar nu wordt de tail rotor heet en dan loopt hij stroever zeg maar. De motor levert minder vermogen of loopt vast en de blade gaat alleen maar spinnen.

Ik ben natuurlijk regelmatig gecrasht maar altijd met de throttle op nul en er is nog niks beschadigd of zo.

Ik heb een "kloddertje" crazy glue op de tailmotor zijn achterkant gedaan op advies van diverse fora leden meer niet. het motortje is meer hoorbaar dan eerder. ?

Is mijn tail motor kapot of is hij/zij nog te redden??? en zo ja waar kan ik anders het beste een nieuw tail bestellen????
Help :confused::confused:
 
Let wel op dat het tailrotor blaadje niet tegen het motortje aanzit
Die zit er gewoon opgedrukt en kan weer wat weg van
het lager geschoven worden
Mocht het motortje wel defekt zijn kan je hem wel eens
onder garantie terugsturen
Een nwe tailboom kost ongeveer 10 Euro
Michel
 
De motoren mogen echt niet heet worden. Doen ze dat wel dan is er iets mis. Kijk inderdaad goed je staart motor na. Zomaar ergens lijm om doen is niet goed! Dat moet alleen bij 1 die wel goed loopt om hem te beschermen.
 
De motoren mogen echt niet heet worden. Doen ze dat wel dan is er iets mis. Kijk inderdaad goed je staart motor na. Zomaar ergens lijm om doen is niet goed! Dat moet alleen bij 1 die wel goed loopt om hem te beschermen.
Ik denk dat ik wat onhandig ben geweest met de crazy glue en dat er een druppeltje of nog minder in de motor is gelopen. Hij is helaas helemaal gestopt. met een beetje geluk heb ik morgen een nieuwe tail tot dan nog even met de lama verder :)

dank voor de reactie
 
Blade MSR de ultra micro van 2009?

Ik ben het helemaal eens met Chris Burton die eerder in het topic "Blade msr vs Walkera 4#3b" de volgende opmerking plaatste:

Oorspronkelijk geplaatst door Chris Burton
En bij de mSR betaal je voor kwaliteit, een heli die niet na elke crash opnieuw in elkaar moeten worden gezet en waarvoor je constant onderdelen moet bestellen.

In mijn ogen - en dit is zeker zeer subjectief - de micro heli van 2009. Easy peasy.



Ik vlieg dagelijks met deze heli en vind hem tot nu toe fantastisch en wel om de volgende redenen:

- zeer stabiel
- zeer goed in snelle vlucht, maar toch goed en strak te besturen
- erg crashbestendig
- uitstekend laadsysteem voor 4 lipo's
- door het lage gewicht (28 g) verplaatst hij weinig lucht waardoor in een kleine ruimte uitstekend gemanoeuvreerd kan worden.

Ook in de sporthal staat hij zijn mannetje. Maar je moet hem niet te ver weg laten gaan, dan zie je niet meer wat hij doet. In dat geval laat je hem gewoon even zakken, loopt er naar toe en je vliegt zo weer verder.

Chris Burton en vele anderen zien het goed. Nooit eerder is er zo iets kleins gemaakt met zulke geweldige vliegeigenschappen. En heel prettig dat je je eigen Spectrum dsm2 zender kunt gebruiken.

Ik kan deze heli aan iedereen aanbevelen die het hele jaar door veel wil oefenen en zo zijn vliegvaardigheid op peil wil brengen of zelfs verbeteren.

Samen met een goede RC vliegsimulator heb je alles in huis om het helivliegen perfect te leren. Ook wat mij betreft de ultra micro van het jaar!

Karel.
 
240mah cellen

De 240mAh 20C cellen zijn verstuurd :) Eens kijken of die volgende week ergens binnen komen ;)

he hallo tadango mag ik eens iets vragen vliegt die msr met240mah is die dan niet te zwaar
weet je soms ook waar je die kleine witte stekkertjes kan bekomen
dank bij voorbaat groetjes rudy die ook op zijn msr wacht heb nu de mcx
 
Helaas nog steeds niet binnen :( Ze worden vast lopend bezorgd :) Ik denk dat het nog goed vliegt, ongeveer 10% zwaarder totaal. De motoren worden absoluut niet warm nu dus een beetje meer belasting moet kunnen.

Het probleem met wegdraaiende staart bij een leeg rakende accu is ook opgelost, alleen geen idee hoe?? Ik zat aan de staart bladen, beetje recht buigen, en de staart stuurt perfect strak totdat hij uit de lucht valt.

Stekkers (mini / micro jst) zijn te vinden by hobby city/king
 
Ze zijn er :) Meteen even een stekker aangesoldeerd en de standaard houder onder de heli weggeknipt. Toen een stukje klitteband erin verlijmd om de nieuwe accu vast te houden.

Gewicht komt goed uit, hij kan voor het kapje zitten. Even snel opgeladen (lampje knippperd net) en dan een vliegtijd van 9 min :) Extra gewicht lijkt hem iets stabieler te maken. Heli vliegt prima, niets te zwaar. Vermogen meer dan genoeg nog. Accu's eens goed doorladen om te kijken of de 10 min haalbaar is ;)

Foto's volgen :) Dit zover ik kan zien de enige mod die echt nuttig is aan deze heli.
 
Karel,

De mijne is ook binnen, as zondag als het goed weer neem ik hem mee.
Al meer dan 10 lipootjes leeg gevlogen :p, en ik moet zeggen helemaal niet verkeerd.

Prima investering.

Erik


Vandaag even gevlogen in de sporthal.
Het gaat super.
Probleem is dat hij al snel zo klein wordt dat je niet meer kan zien wat je aan het doen bent.
Ik vlieg hem bij voorkeur in rondes met een straal van minder dan 5 meter en vlak voor mij. Hij heeft erg de neiging om te versnellen wanneer hij schuin in de bocht hangt. Dan moet je hem een beetje afremmen. Bij snelle vlucht rechtuit houdt hij meteen in als je de cyclic neutraal zet.
Ik vind deze heli vooral een aanwinst om in kleine ruimtes (slaapkamer, keuken enz.) te kunnen oefenen. Daar krijg je een goed stick gevoel van. Het stuurgedrag lijkt bij hooveren erg op een coaxiaal heli. Maar bij snelle vlucht gedraagt hij zich als een fp. Langzame bochten lijken meer op langzame piro's dan op echt bochten vliegen.
Ik denk dat het regelmatig oefenen binnenshuis, aangevuld met een simulator een snelle weg is om het helivliegen onder de knie te krijgen.

Karel
 
Karel,

De mijne is ook binnen, as zondag als het goed weer neem ik hem mee.
Al meer dan 10 lipootjes leeg gevlogen :p, en ik moet zeggen helemaal niet verkeerd.

Prima investering.

Erik
Dat is mooi, Erik.

Als de weg zondag te berijden is kom ik ook naar De Meent.
Dan neem ik ook de Blade msr mee.

Ik heb de stuurstangetjes op de buitenste kogels van de swashplate staan. Prima voor in de hal. Voor binnenshuis schakel ik kanaal 5 om. Dan worden de stuuruitslagen 70%. Dat vliegt beter dan wanneer je op de zender met dual rate de uitslagen verkleint. Ik vermoed dat de stuuruitslagen verkleinen via kanaal 5 een nauwkeuriger besturing oplevert. Probeer het maar eens.

Karel
 
Wat mij op valt, is dat bochten met de klok mee idd meer een grote "piro" wordt als je deze te langzaam inzet. Maar tegen de klok in, lijkt het of dat de heli wat tegen stribbelt. Je moet dan toch echt wat voorwaartse snelheid er in gooien om een mooie bocht te maken.

Voor de rest, een leuke heli. Met wat meer snelheid wordt het echt een kleine snelle donder. Maar gelukkig is de snelheid er wel weer makkelijk uit te halen.

Erik
 
Ik heb na een crashje een probleemje.. De blade maakt konstant rondjes ,beetje zoals een draaikolk bij een afvoerputje. Is niet echt te besturen zo. Weet iemand wat de reden daar van kan zijn? Dan weet ik wat ik moet vervangen..
Groet Jan
 
Ik heb na een crashje een probleemje.. De blade maakt konstant rondjes ,beetje zoals een draaikolk bij een afvoerputje. Is niet echt te besturen zo. Weet iemand wat de reden daar van kan zijn? Dan weet ik wat ik moet vervangen..
Groet Jan
Jan,

Het lijkt sterk op een niet goed werkende staartmotor. Als de as van de staartmotor een tik heeft gehad kan het zijn dat er binnen iets is verschoven. Er is gemeld dat het zwarte dekseltje, waar de draadjes uitkomen naar buiten kan worden gedrukt. Dat krijg je meestal niet meer goed op zijn plek. Als je van opzij tegen de staartrotor blaast moet hij snel gaan draaien. Anders is er zeker iets mis.

Voor Eur 9,- kan je een staartsetje bestellen, bestaat uit de tailboom, motor en staartrotor.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Karel
 
Ik heb wat vluchten met de 240 mAh cellen erop zitten. Vliegtijd is vrij constant met 9 - 9:30 min. Niet gek :) Cellen worden ook maar net warm. Toch zjin de originele cellen in verhouding erg goed. Lijm wat hecht op het frame was wat lastig te vinden maar pattex stabilit express lijkt het goed te doen. Daarmee heb ik een stukje klitteband vast gelijmd waar de accu tegenaan zit. Zit vast genoeg.
 
Iemand bekent met deze?

bat1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gemaild met de leverancier van deze lipootjes en ze kunnen niet direct in de houder van de MSR, ze zijn net wat dikker dus je moet de tray aanpassen.
Ik heb er een paar Efilte 150 Mah's bij besteld: Deze schijnen zo'n 8-10 minuten vliegtijd te leveren en passen direct in de MSR. Er worden wel busjes bij geleverd omdat ze wat langer zijn. Je kunt ook gewoon je trim aanpassen zonder de busjes te gebruiken.

Ik vind de standaard Eflite's van 120 Mah trouwens ook al prima presteren, ik haal er steeds 6,5 a 7 minuten mee.

Is het jullie opgevallen dat de rotoras onder een hoek van ca. 2 graden naar rechts staat? Daardoor hangt de heli tijdens hover recht in de lucht. Compenseert de trek naar links. Moest er wel aan wennen dacht eerst dat mijn heli kapot was.
Bij mijn T rexen ben ik gewend dat alles op het oog kaarsrecht moet staan. Bij zo'n kleintje licht dat kennelijk anders.

Het verbaasd me iedere keer weer hoe razend stabiel dat kleine kreng is: Indien goed getrimt kun je je tx gewoon helemaal loslaten, te gek!
 
6,5 a 7 min? Ik zit net op de 5 min met de 120 mAh's. Met de 240 haal ik 9,5. Niets wordt warm dus ik vind het vreemd dat hij zoveel meer verbruikt....
 
Back
Top